Band met schoonfamilie

Ge kunt mensen niet dwingen om in de pas te lopen zoals jij/jullie zou(den) willen.
Uw partner heeft hem de les gelezen en daar stopt het . . . . wenst hij daar niet op te reageren?
Zijn keuze als vrije mens
Nee klopt helemaal hoor!
Maar er is zoiets als basis beleefdheid om op een bericht te antwoorden..niet? Of op zn minst niet te faken dat alles ok is. Het is dat stuk dat ons wat dwars ligt. Het is fake "ok zijn", maar onderliggend met een issue zitten

Geboortekaartjes zijn toch ook echt gewoon een formaliteit voor mensen die minder dichtbij staan? Wie ligt daar nu actief op te wachten van haar (schoon)broer?

Stel u toch gewoon boven dat soort zaken. Ge verwelkomt een nieuw familielid met open armen en wilt er voor hem/haar zijn. Die baby kan er toch helemaal niks aan doen. Vooral ook omdat er eigenlijk helemaal geen ruzie is met die broer. Ik vind de geboorte van een onschuldig kind nu niet the hill to die on in heel deze "discussie".

Ja, op dat vlak snapte ik het hier vluchtig meelezen niet eens...

Mijn zus heeft twee kinderen... ik heb die allebei voorzien van mooie geboortecadeaus (iets meer voor m'n petekindje uiteraard), maar géén één keer heeft daar een kaartje bij te pas gekomen...

Kan me eigenlijk zelfs niet inleven in de situatie dat een broer géén hol doet voor de kinderen van z'n zus. Tja, meer waardering voor wél een goede familie hebben I guess.

Ja, op dat vlak snapte ik het hier vluchtig meelezen niet eens...

Mijn zus heeft twee kinderen... ik heb die allebei voorzien van mooie geboortecadeaus (iets meer voor m'n petekindje uiteraard), maar géén één keer heeft daar een kaartje bij te pas gekomen...

Kan me eigenlijk zelfs niet inleven in de situatie dat een broer géén hol doet voor de kinderen van z'n zus. Tja, meer waardering voor wél een goede familie hebben I guess.
Moet de broer natuurlijk wel willen antwoorden op berichten. Anders is het eenrichtingsverkeer.

Feestje van een van de nichtjes volgende week zondag. We rijden naar 2 tot 2.5u enkel voor omdat mijn broer en schoonzus aan de andere kant van het land wonen, dus dat is 4 tot 5u autorijden in totaal. Dat gaat door om 14u en we krijgen daar een stukje taart en zitten daar ongeveer 2u aan tafel. Geen avondeten. En onze vijfjarige moet de dag nadien naar school.

Da's toch niet normaal?

Feestje van een van de nichtjes volgende week zondag. We rijden naar 2 tot 2.5u enkel voor omdat mijn broer en schoonzus aan de andere kant van het land wonen, dus dat is 4 tot 5u autorijden in totaal. Dat gaat door om 14u en we krijgen daar een stukje taart en zitten daar ongeveer 2u aan tafel. Geen avondeten. En onze vijfjarige moet de dag nadien naar school.

Da's toch niet normaal?

Ik heb ook redelijk wat nichtjes en neefjes en meestal is dat ook super irritant dat ik daar dan uitnodigingen krijg om naar verjaardagsfeestjes (en alle andere mogelijke soorten feestjes) te gaan. Niet dat ik te groen ben om een cadeautje te kopen maar daar is gewoon vaak een hele zondag mee naar de vaantjes. Hier thuis nodig ik mijn zussen en hun gevolg dan ook gewoon niet uit op verjaardagsfeestjes van de kleine.

Da's toch niet normaal?
Goh ja als jouw broer en schoonzus niet attent genoeg zijn om dat in te zien heb je 2 opties:
- Je gaat niet
- Je gaat wel en gaat daar ergens in de buurt iets eten alvorens de rit terug aan te vatten

Een beetje gelijkaardige situatie, mijn schoonfamilie woont op +- 1u45 rijden. Wij gaan vaak bij ouders, broers, zussen van mijn vrouw naar een verjaardag waar dan taart voorzien is. Wij verwachten dan niet dat er iedere keer voor ons avondeten voorzien wordt en regelen dit gewoon zelf (ofwel voor vertrek warm eten en 's avonds onderweg/thuis boterhammen, ofwel ginder iets gaan eten onder ons)

Goh ja als jouw broer en schoonzus niet attent genoeg zijn om dat in te zien heb je 2 opties:
- Je gaat niet
- Je gaat wel en gaat daar ergens in de buurt iets eten alvorens de rit terug aan te vatten

Een beetje gelijkaardige situatie, mijn schoonfamilie woont op +- 1u45 rijden. Wij gaan vaak bij ouders, broers, zussen van mijn vrouw naar een verjaardag waar dan taart voorzien is. Wij verwachten dan niet dat er iedere keer voor ons avondeten voorzien wordt en regelen dit gewoon zelf (ofwel voor vertrek warm eten en 's avonds onderweg/thuis boterhammen, ofwel ginder iets gaan eten onder ons)
Daar gaat natuurlijk wel een hele voorgeschiedenis aan vooraf, dat ligt allemaal delicaat en als het van mijn vrouw afhangt zien we die mensen niet meer. Dat is uitgesproken geweest en een jaar lang gaven ze iets te eten en nodigden ze ons 's middags uit. Dat is dan helaas weer gestopt.

We gaan deze keer niet. De week nadien moeten we terug naar voor een lentefeest van het andere nichtje. Wel met eten.

Terug
Bovenaan