Nu ook de serie opgezet nadat ik hier vandaag en gisteren de thread heb doorgelezen.
In mijn jaren omzwerving ben ik op veel plaatsen geweest om les te geven; Anderlecht, het Antwerpse, Turnhout. Ik heb ook dingen gezien die ik hier herken. Enkel is het in deze reeks natuurlijk nog schrijnender en zijn de problematieken nog uitvergroot. Het absolute gebrek aan strikt maar menselijk beleid en leiderschap is jammer genoeg ook herkenbaar. De capabele directeurs die ik ben tegengekomen kan ik op één hand tellen. Schijtpedagogen heb ik ook mogen ervaren, daar zeg ik liever verder niets over want ik vind ze doorheen mijn ganse carrière de meest overbodige figuren in de hele sector. De rest van de directeurs wie ik me herinner waren één van de volgende: afwezig, spreekbuizen van klagende ouders, egotrippers, leugenaars, zatlap (1 persoon) en één oplichter (tientallen K euro verduisterd).
Soms denk ik dat grote scholen een manager-figuur missen. Maar welke manager zou aan een schools loon willen gaan werken zonder enige vorm van bonus ?