Battle Royale: the 1960's - dé finale!

I am tired, I am weary
I could sleep for a thousand years

Dat vat mijn leven zowat samen momenteel.

Velvet Underground - Venus in Furs: 7
Dr. John - I walk on guided splinters: 5

Velvet Underground - Venus in Furs: 8

Ik heb vanmorgen nog eens naar beide nummers geluisterd, en moet concluderen dat mijn winnaar dan toch mijn winnaar blijft. Het is een nummer dat ik veel sneller ga draaien. Desalniettemin is Dr. John een mooie tweede plaats, ben ik blij dat ik het heb leren kennen en vind ik het erg fijn dat een onbekend nummer als dit het zo hoog geschopt heeft; dat had ik absoluut niet verwacht. (Het refrein blijft zelfs in mijn hoofd hangen.) Het is wel fascinerend dat beide nummers qua verloop hetzelfde zijn (voortkabbelend en bezwerend zoals @Creeping Death al zei) en dan nog tegenover elkaar staan in de finale. :)

Velvet Underground - Venus in Furs: 9

Moeilijk. Eigen inzending versus dé ontdekking voor mij.
Beide nog eens aan een luisterbeurt onderworpen, zowel op speakers als headphone (heel misschien probeer hier mogelijks ook wel mijn impulsieve Hifiman Ananda aankoop van vorige week te verantwoorden).

Op speakers ben ik nog net iets meer mee met Venus in Furs, waarschijnlijk omdat ik het nummer op zich gewoon erg sterk en iconisch vind, maar qua headphone ervaring wint Dr. John het pleit. Heerlijke stereo separation die bij dit soort 'voortkabbelende' nummers met al die instrumenten een extra dimensie geeft (die bongo's 😍). Bij Venus in Furs was dat stereo effect op headphones ietsjes minder (en ook iets minder immersieve ervaring tout court).

Gelijkstand dus op basis van twee luistermethodes, dus dan toch maar opportunistisch op de eigen inzending stemmen.

Laatst bewerkt:
Velvet Underground - Venus in Furs: 10
Dr. John - I walk on guided splinters: 6

Ik hou evenveel van beide dus ga hier zoals @Crock voor mijn eigen inzending.

Velvet Underground - Venus in Furs: 11

Dr. John heerlijke ontdekking maar Venus in Furs jongens toch, wat een bezwerend nummer.

Velvet Underground - Venus in Furs: 12

Nina had moeten winnen maar hier kan ik ook mee leven!

Gaan we stiekem ook zonder Kid_C zijn toestemming een kleine finale houden?

Janis Joplin - Piece Of My Heart - 0
The Doors - The End - 1

:unsure:

Gisteren heel de tijd in de auto, en vergeten stemmen, maar het had toch niet uitgemaakt. Het had dan geëindigd op

Velvet Underground - Venus in Furs - 12
Dr. John - I walk on guided splinters - 7

Terug
Bovenaan