Battle Royale: the 1970's - dé finale

Ahem..
Screenshot-20251221-191139-2.jpg

/

Voila, de 80's hebben we dan ook alweer gehad. Op naar de 90's.
Ik respecteer deze mening en er valt natuurlijk wel iets te zeggen voor The King of Pop. Maar in een one on one basketbal matchke wint Prince van Mike. Die laatste maakt een kans als hij double teamt met Quincy Jones.

Michael Jackson in de 80's: Thriller (1982), Bad (1987)
Prince in de 80's: Dirty Mind (1980), Controversy (1981), 1999 (1982), Purple Rain (1984), Around The World In A Day (1985), Parade (1986), Sign O The Times (1987)

Bijna een banger per jaar van Zijne Purperen Geilheid. Ongelofelijke run.
Bj3G-raCAAAnFxZ.jpg

Dopesmoker is 2003
Flood van Boris is ook 2000, wij gaan mensen blij maken met dat decennium!

@Avondland Ik zou rekening houden met de releasedatum en niet de opnamedatum. Als je Jerusalem wil nomineren kan dat voor de 90s, maar die plaat bestaat uit 6 nummers. Dopesmoker werd uitgebracht als 1 nummer.

Laatst bewerkt:
Not sure if serious :unsure:, maar dat zou ik nogal een idee vinden eigenlijk. Jaar, taal, genre,... zou ook niet moeten uitmaken wat mij betreft. Gewoon tracks/artiesten ontdekken en that's it.
Er zijn hier de afgelopen jaren al heel wat boeiende nummers gepasseerd die best wel wat discussie hebben losgeweekt, dus eigenlijk wel serieus. Nog niet nagedacht over de opzet maar ik denk dat we genoeg muziekliefhebbers hebben om een gevarieerd repertoire te bespreken. Je kan het simpel houden. Via een topic kunnen de nummers gesprokkeld worden (1 of 2 per persoon) en dan elke dag een ander nummer bespreken. Geen battles, gewoon muziek luisteren, ontdekken en bespreken.

Fuck. Ik kan niets inbrengen tegen Chapelle retoriek.

Maar ik kan u wel zeggen, ik heb met 5 Michaels in een klas gezeten. Geen enkele Prince!

Deep dive Prince moet ik nog wel eens opnieuw doen. Paar keer doorgeworsteld zonder genoeg aandacht aan te geven.
Heb wel een aantal Filips en Laurents in de klas gehad, nu ik erover nadenk. :whistle:

Er zijn hier de afgelopen jaren al heel wat boeiende nummers gepasseerd die best wel wat discussie hebben losgeweekt, dus eigenlijk wel serieus. Nog niet nagedacht over de opzet maar ik denk dat we genoeg muziekliefhebbers hebben om een gevarieerd repertoire te bespreken. Je kan het simpel houden. Via een topic kunnen de nummers gesprokkeld worden (1 of 2 per persoon) en dan elke dag een ander nummer bespreken. Geen battles, gewoon muziek luisteren, ontdekken en bespreken.
Ik ben fan!

Fuck. Ik kan niets inbrengen tegen Chapelle retoriek.

Maar ik kan u wel zeggen, ik heb met 5 Michaels in een klas gezeten. Geen enkele Prince!

Deep dive Prince moet ik nog wel eens opnieuw doen. Paar keer doorgeworsteld zonder genoeg aandacht aan te geven.

Nu valt eindelijk mijn frank dat de eighties een inspiratiebron vormden voor de ouders van mijn klasgenote Katrina And The Waves Peeters.

Terug
Bovenaan