Battle Royale: the 1960's - halve finales

Ik weet niet op wie te stemmen :crazy:

Janis Joplin is een dijk van een nummer en heeft voor mij ook een nostalgische waarde omdat mijn moeder het thuis ook altijd veel oplegde.
Velvet underground was dan weer zo een naam die ik al veel gehoord heb maar nooit echt goed beluisterd. Dus door deze wedstrijd eindelijk eens in verdiept en zeer aangenaam verrast. Ook een heel sterk en bezwerend nummer.

Ik laat het voorlopig op een gelijkstand staan. :unsure:

1000041031.jpg

Dr. John - I Walk On Guilded Splinters - 0
The Doors - The End - 1

Zoals al een paar keer gezegd: ik stem niet tegen The Doors. Maar zelfs dan vind ik dat The End een odyssee is. Dat nummer neemt je mee op een reis en blijft mij gewoon 11 minuten boeien. Dr. John is niet slecht maar voelt gewoon aan als een boottochtje op de Everglades. En dan is The End de leukere trip.

Dr. John - I Walk On Guilded Splinters - 1
The Doors - The End - 1

Mijn stem gaat naar dé verrassing van deze competitie

Dr. John - I Walk On Guilded Splinters - 2
The Doors - The End - 4

Heel aangenaam verrast door Dr John. Maar zelfde verhaal als gisteren: beiden steen goeie nummers, alleen is het ene net iets iconischer en een nog grotere ambassadeur van de sixties.

Dr. John - I Walk On Guilded Splinters - 3
The Doors - The End - 5

Stem voor Dr. John. Belachelijk goed nummer dat ik nog niet kende, wat hier een gateway betekende naar de rest van zijn oeuvre. Belachelijk goeie muzikant dus ook. En die ontdekkingsfactor zorgt voor bonuspunten waardoor dit wat mij betreft het eindstation van The End is.

Dr. John - I Walk On Guilded Splinters - 4
The Doors - The End - 6

Mijn nominatie krijgt er eentje bij en toch wel hulde aan Dr. John. Fijne ontdekking.

Dr. John - I Walk On Guilded Splinters - 6
The Doors - The End - 8

Ik ga toch weer voor mijn nominatie. Zeer blij met de positieve reacties hier, het was een gok om deze te nomineren maar ik ben nu dubbel gemotiveerd om een hidden gem te nomineren voor de editie van de 70s.

Dr. John - I Walk On Guilded Splinters - 6
The Doors - The End - 9

Dr John was idd een zeer interessante ontdekking deze wedstrijd, maar het is nu wel genoeg geweest, het kan toch echt niet op tegen The End (imo)

Dr. John - I Walk On Guilded Splinters - 7
The Doors - The End - 9

Er valt veel voor te zeggen dat The End een meer iconisch nummer van de 60's is en ik ben een heel grote fan van Apocalypse Now, maar desondanks haal ik altijd mijn schouders een beetje op als ik er effectief aandachtig naar luister. Goed nummer wel maar voor mij persoonlijk overroepen.

Dr. John zet ik daarentegen altijd met meer plezier zelf op, zo'n cool nummer.

Hahah hebben we nu weer een gelijkspel? Geen coinflips @Kid_C , we wachten gewoon op @Obi-Jan zijn keuze!

Dr. John - I Walk On Guilded Splinters - 8
The Doors - The End - 9

Terug
Bovenaan