Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield
Well-known member
Jawel, niet verboden.Op eigen nummers stemmen, dat doen we niet zeker?![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jawel, niet verboden.Op eigen nummers stemmen, dat doen we niet zeker?![]()
Zeker wel op uw eigen nummers stemmen, ge gaat mij maar eens zien gaan op Led Zeppelin!Op eigen nummers stemmen, dat doen we niet zeker?
Roland Vincent - LSD Partie gekozen omdat het voor mij perfect de late 60s sound uit Frankrijk weergeeft en ik jullie dit wou laten ontdekken.
Psych, Poppy en Jazzy. Die overstuurde organ en baslijn doen het voor mij. Die 7" ooit op een rommelmarkt gevonden, een van men betere psych funk singles.
Deze track is ook gebruikt geweest in Ocean's Twelve.
Vond net beelden van de film met de soundtrack in 2 delen.
Goed omschreven, vind ik persoonlijk ook.eerlijk gezegd komt het voor mij in de buurt van schmaltz of te veel sentimentaliteit door die strijkers, die liggen me wel vaker minder goed. Hier valt het gelukkig nog ruim aan de goeie kant en past het wel bij de grote emoties van het nummer, terechte klassieker dus.
Blijkbaar soundtrack-muziek voor een franse film, en dus later ook nog gebruikt in andere films zoals hierboven al ergens gezegd. Maar ik vind het nog verrassend goed klinken, lekkere psych die toch nog redelijk tijdloos aanvoelt precies.
De echte vraag is: krijgen we terug een vriendenlijstje van u?Ok dit gaat wel interessant worden voor mij. Ik moet toegeven dat ik over het algemeen eigenlijk zeer weinig naar muziek uit de jaren '60 luister, dus er zitten hier zeer veel nummers tussen waar ik nog nooit van gehoord heb.
Te beginnen bij deze clash:
Roland Vincent is mij een volstrekt onbekende naam, als ik hem google vind ik ook alleen maar een franse wiki pagina, dus toch redelijk obscuur preciesBlijkbaar soundtrack-muziek voor een franse film, en dus later ook nog gebruikt in andere films zoals hierboven al ergens gezegd. Maar ik vind het nog verrassend goed klinken, lekkere psych die toch nog redelijk tijdloos aanvoelt precies.
Sam Cooke is wel een naam die mij bekend in de oren klinkt, en ik denk dat ik dit nummer ooit al wel eens gehoord heb, maar het is sowieso geen muziek die ik echt ken ofzo. Dit voelt direct al meer old-timey aan, en is echt wel zeer sentimenteel. Maar het is ook wel gewoon een mooi nummer met een historisch belangrijke boodschap.
Ik vind het eigenlijk nog een best moeilijke keuze
Roland Vincent - L.S.D. Partie - 4
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come - 7
Franse psych it is.
Ik ben in elk geval al goed bezig!De echte vraag is: krijgen we terug een vriendenlijstje van u?
Sure, dat mag hoor.Op eigen nummers stemmen, dat doen we niet zeker?![]()
Dat snap ik. De reden waarom ik dit gekozen is omdat er redelijk wat "modernere" 60s nummers werden genomineerd.Als ik een soul song uit de 60s wil presenteren aan een marsmannetje dan kies ik niet voor 'A Change Is Gonna Come': voor mij is het arrangement te braaf en qua melodie zijn er tig tracks uit de Motown stal die catchier zijn. Leuk voor in de geschiedenisboekjes of Vietnam docu soundtrack maar niet vergeten dat dit een b-kant vullertje was met nog één been in de 50s.
Nee denk het niet dat ik er mij deze keer mee bezig wil houden, het was een leuke gimmick de eerste keer, maar ik ga het daarbij wel houden denk ikDe echte vraag is: krijgen we terug een vriendenlijstje van u?

).Ik ga voor Cooke.Vreemd genoeg kwam dat eerste nummer mij al ietwat bekend voor dankzij de Late Night Tales van Belle And Sebastian, en kende ik dat nummer van Sam Cooke niet (ken daar volgens mij enkel Stand By Me van).
Wat toen gebeurde gaat volgens mij nog vaak gebeuren in deze Battle Royale
Eerst Roland Vincent opgezet en van zodra die orgel (?) erbij kwam, was stilzitten onmogelijk. Topnummer. Daar kan ik niet anders dan voor stemmen, dacht ik.
Om dan Sam Cooke op te zetten, en compleet weggeblazen te worden door de pure schoonheid van dat nummer. Met dan ook nog eens die lyrics erbij. En zo viel het kwartje uiteindelijk naar de kant van Sam Cooke. Iets in mij zegt dat ik na verloop van tijd gewoon dat kwartje ga moeten gooien om te beslissen.
Roland Vincent - L.S.D. Partie - 6
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come - 9