Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright - 6Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright - 6
Little Willie John - My Love Is - 5
Als ik afga op welk nummer het gemakkelijkst in een playlist zal belanden, verdient Little Willie John mijn stem.
Je mag vinden wat je wil van Bob Dylan, en dat hij nasaal zingt is uiteraard niet te ontkennen, maar wel vreemd hoe je zijn muziek omschrijft als getokkel op een gitaar. Dat mag wel waar zijn voor de muziek uit de vroege periode van zijn carrière, maar vanaf Bringing it All Back Home en zeker Highway 61 Revisited is het quasi gedaan daarmee. En dat is al mid sixties. Hij maakt vanaf dan straight up rock n roll en blues. Er is zelfs een film over gemaakt met dat als onderwerp: het vergaren en dan afschudden van zijn imago als folk zanger. Niet de film over Dylan die ik zou aanraden om te kijken, daarvoor veel te generieke biopic formule, maar toch entertainend en bekwaam gemaakt.Ik heb wel al eens kort laten merken dat ik geen fan ben van Bob Dylan. Om het iets uitgebreider te zeggen: ik vind dat die man echt geen mooie stem heeft. Dat geluid is zo nasaal dat ge bijna zou denken dat hij door zijn neus zit te zingen en ik geraak daar echt niet over. Muzikaal vind ik die nummers vaak ook te weinig hebben om dat op te vangen: heel minimaal gitaar getokkel wordt aangevuld met een bijna obligatoire en vaak ook vervelende mondharmonica solo.
Wat bedoel je hier precies mee? Jammer dat de clip van LWJ in deze thread niet degene is die ik zelf postte. Zelfde opname, maar met opgepoetste audio, wat het gewoon aangenamer maakt om naar te luisteren. Of bedoelde je iets anders met 'stofferig'?Beetje stofferig in 2025 maar dat heb je wel vaker met muziek die nog met één been in de jaren vijftig staat.
Aha, eindelijk ene die dat opmerkt! Dat en de minimale percussie in het nummer, ik vind het ongelooflijk mooi.Die baslijn is wel formidabel
Misschien dat het in die latere periode wel waar is maar hier is mijn omschrijving wel op zijn plaats. De stem is voor mij het argument dat voor mij het sterkst doorweegt.Je mag vinden wat je wil van Bob Dylan, en dat hij nasaal zingt is uiteraard niet te ontkennen, maar wel vreemd hoe je zijn muziek omschrijft als getokkel op een gitaar. Dat mag wel waar zijn voor de muziek uit de vroege periode van zijn carrière, maar vanaf Bringing it All Back Home en zeker Highway 61 Revisited is het quasi gedaan daarmee.
Wat bedoel je hier precies mee? Jammer dat de clip van LWJ in deze thread niet degene is die ik zelf postte. Zelfde opname, maar met opgepoetste audio, wat het gewoon aangenamer maakt om naar te luisteren. Of bedoelde je iets anders met 'stofferig'?

Exact! Hij heeft interessanter werk, maar soms wil je gewoon naar een mooi liedje luisteren en dit is een Heel Mooi Liedje.Gewoon een mooi liefdesliedje van Dylan, meer moet het soms niet zijn. Misschien niet een van zijn allerbeste nummers maar wel een dat ik sneller ga opzetten dan sommige van die gewichtigere songs.
John was involved in the civil rights fight against segregation. He performed a benefit concert for the NAACP in 1964, telling Jet magazine: "As entertainers, we can no longer sit and wait for the Sammy Davis' and Harry Belafonte's to raise all of the money."[15]
John was also known for his short temper and propensity to abuse alcohol. He was arrested multiple times for charges that include narcotics, swindling, and grand larceny.[16][17][18] John was dropped by his record company, King Records, in 1963.[8] In 1965, he was convicted of manslaughter for the 1964 stabbing of Kendall Roundtree in Seattle.[19] He was sent to Washington State Penitentiary in Walla Walla.[4] John appealed the conviction and was released on probation while the case was reconsidered, during which time he recorded what was intended to be his comeback album.[20] Due to contractual disputes and the decline of his appeal, it was not released until 2008 (as Nineteen Sixty Six).[21]
John died at Washington State Penitentiary on May 26, 1968. Despite counterclaims,[22] the cause of death stated on his death certificate was a heart attack.[7] His interment was in Detroit Memorial Park East, in Warren, Michigan.