Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright - 6
Little Willie John - My Love Is - 5

Als ik afga op welk nummer het gemakkelijkst in een playlist zal belanden, verdient Little Willie John mijn stem.

Little Willie John - My Love Is - 5

Als ik afga op welk nummer het gemakkelijkst in een playlist zal belanden, verdient Little Willie John mijn stem.
Little Willie John - My Love Is - 6

Die baslijn is wel formidabel... ik weet niet in welk genre je dit moet plaatsen, maar deze vorm van rnb is wel zalig. Opnieuw eentje die ik niet kende, en waar ik nu weer verder in kan duiken!

Ik heb wel al eens kort laten merken dat ik geen fan ben van Bob Dylan. Om het iets uitgebreider te zeggen: ik vind dat die man echt geen mooie stem heeft. Dat geluid is zo nasaal dat ge bijna zou denken dat hij door zijn neus zit te zingen en ik geraak daar echt niet over. Muzikaal vind ik die nummers vaak ook te weinig hebben om dat op te vangen: heel minimaal gitaar getokkel wordt aangevuld met een bijna obligatoire en vaak ook vervelende mondharmonica solo.
Je mag vinden wat je wil van Bob Dylan, en dat hij nasaal zingt is uiteraard niet te ontkennen, maar wel vreemd hoe je zijn muziek omschrijft als getokkel op een gitaar. Dat mag wel waar zijn voor de muziek uit de vroege periode van zijn carrière, maar vanaf Bringing it All Back Home en zeker Highway 61 Revisited is het quasi gedaan daarmee. En dat is al mid sixties. Hij maakt vanaf dan straight up rock n roll en blues. Er is zelfs een film over gemaakt met dat als onderwerp: het vergaren en dan afschudden van zijn imago als folk zanger. Niet de film over Dylan die ik zou aanraden om te kijken, daarvoor veel te generieke biopic formule, maar toch entertainend en bekwaam gemaakt.

Dont Look Back van D.A. Pennebaker of I'm Not There van Todd Haynes zijn vele malen interessanter.

Beetje stofferig in 2025 maar dat heb je wel vaker met muziek die nog met één been in de jaren vijftig staat.
Wat bedoel je hier precies mee? Jammer dat de clip van LWJ in deze thread niet degene is die ik zelf postte. Zelfde opname, maar met opgepoetste audio, wat het gewoon aangenamer maakt om naar te luisteren. Of bedoelde je iets anders met 'stofferig'?

Die baslijn is wel formidabel
Aha, eindelijk ene die dat opmerkt! Dat en de minimale percussie in het nummer, ik vind het ongelooflijk mooi.

Little Willie John - My Love Is - 7

Ik denk dat de baslijn mij ook over de streep heeft getrokken (moest hierbij soms ook wel aan Twin Peaks denken)
Geeft het nummer van Little Willie John meer big dick energy.

Laatst bewerkt:
Je mag vinden wat je wil van Bob Dylan, en dat hij nasaal zingt is uiteraard niet te ontkennen, maar wel vreemd hoe je zijn muziek omschrijft als getokkel op een gitaar. Dat mag wel waar zijn voor de muziek uit de vroege periode van zijn carrière, maar vanaf Bringing it All Back Home en zeker Highway 61 Revisited is het quasi gedaan daarmee.
Misschien dat het in die latere periode wel waar is maar hier is mijn omschrijving wel op zijn plaats. De stem is voor mij het argument dat voor mij het sterkst doorweegt.

Ik vind Neil Young ook niet de mooiste stem allertijden hebben maar hoe die zijn gitaar bespeelt trekt dat voor mij dan weer wel recht.

Wat bedoel je hier precies mee? Jammer dat de clip van LWJ in deze thread niet degene is die ik zelf postte. Zelfde opname, maar met opgepoetste audio, wat het gewoon aangenamer maakt om naar te luisteren. Of bedoelde je iets anders met 'stofferig'?

Ik doel inderdaad op de opname kwaliteit, alsof het in een lege hangar ter grote van een voetbal veld is opgenomen :biglaugh:

Little Willie John - My Love Is - 8

Ik kan Bob Dylan over gans de lijn niet appreciëren. Ik voel het niet bij hem.
'My love is' is niet bepaald sterk. Iemand moet een punt krijgen.

Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright - 7
Little Willie John - My Love Is - 9

Dylan all day everyday jongens en meisjes!

Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright - 8
Little Willie John - My Love Is - 9

Gewoon een mooi liefdesliedje van Dylan, meer moet het soms niet zijn. Misschien niet een van zijn allerbeste nummers maar wel een dat ik sneller ga opzetten dan sommige van die gewichtigere songs.
Exact! Hij heeft interessanter werk, maar soms wil je gewoon naar een mooi liedje luisteren en dit is een Heel Mooi Liedje.

Ik vind het ook heel mooi, staat op de lange lijst van favoriete Dylan tracks. Ik ben zelf nog niet zeker of ik voor of tegen mijn eigen inzending ga stemmen...

Little Willie John - My Love Is - 10

Mooi liedje maar ik vind dat Dylan straffere nummers heeft.
Little Willie John kende ik niet en vond ik instant straf. Misschien dat het een geval is van nieuw en verfrissend vs iets oud en vertrouwd. Maar het punt gaat dus naar LWJ.

Little Willie John - My Love Is - 11

Fuck it, ik ben in een sentimentele bui. My Love Is staat in de playlist die ik voor mijn zoontje gemaakt heb, terwijl dat van Bob Dylan er niet in staat. Come to think of it, Bob Dylan tout court komt er niet in voor. Dringend verandering in brengen.

Little Willie John - My Love Is - 12

Little Willie, ijskoud!
Den Bob doet me niet zoveel.

Little Willie John - My Love Is - 13

Vocaal ben ik nu ook niet echt fan van Bob Dylan, maar muzikaal hoor ik het wel graag, zeker het stuk met de mondharmonica. Ik luister af en toe naar Americanaband CCC Inc. en dit nummer deed mij daar wat aan denken, maar dan hoor ik deze Little Willie John... Wat een stem. Het deed mij ook meer.

EDIT: Little Willie John dus... Fusetea is de laatste dagen weer in een verstrooide periode.

Laatst bewerkt:
Little Willie John - My Love Is - 14

Wederom een leuke ontdekking. Dylan al tig maal geprobeerd wegens de generationele adoratie die hij heeft weten vergaren. En omdat Norm hem ook adoreert. Maar verder dan "stuck inside.. " van de Fear & Loathing ost kom ik spijtig genoeg niet. En het is ook vooral de instrumenten die dat nummer dragen voor mij.

Little Willie John - My Love Is - 15

Omdat Little Willie John een grappige naam is

Little Willie John is ook wel een tragisch figuur die op zijn 30ste stierf in de gevangenis, damn:

John was involved in the civil rights fight against segregation. He performed a benefit concert for the NAACP in 1964, telling Jet magazine: "As entertainers, we can no longer sit and wait for the Sammy Davis' and Harry Belafonte's to raise all of the money."[15]

John was also known for his short temper and propensity to abuse alcohol. He was arrested multiple times for charges that include narcotics, swindling, and grand larceny.[16][17][18] John was dropped by his record company, King Records, in 1963.[8] In 1965, he was convicted of manslaughter for the 1964 stabbing of Kendall Roundtree in Seattle.[19] He was sent to Washington State Penitentiary in Walla Walla.[4] John appealed the conviction and was released on probation while the case was reconsidered, during which time he recorded what was intended to be his comeback album.[20] Due to contractual disputes and the decline of his appeal, it was not released until 2008 (as Nineteen Sixty Six).[21]

John died at Washington State Penitentiary on May 26, 1968. Despite counterclaims,[22] the cause of death stated on his death certificate was a heart attack.[7] His interment was in Detroit Memorial Park East, in Warren, Michigan.

Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright - 9
Little Willie John - My Love Is - 16

De strijd is al lang gestreden, maar toch...
Puntje voor Bobje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan