Miles Davis - In A Silent Way / It's About That Time - 8
Tim Buckley - Pleasant Street - 4
Mijn appreciatie in jazz over het algemeen is nogal toegenomen dankzij de psychedelic, maar ook fusion & jazzy band Kraan. Daar ben ik een tijd na mijn AOTW van vorig jaar zelfs nog grotere fan van geworden uiteindelijk en de kans dat ik hen ga nomineren voor de toekomstige seventies battle is dan ook erg groot. Toch is deze Miles Davis nog wel iets anders om te beluisteren. Eerst deed dit nummer mij dan ook niet zoveel en ik zag ook de tijdsduur, maar ik liet het draaien op de achtergrond. Vanaf het stuk ergens rond de 15de minuut begon ik het toch te appreciëren, maar...! Dan veranderde de muziek ineens en kwam Tim Buckley. (Toch wel leuk, die playlist.)
Eigenlijk kende ik er niets van, buiten de naam. De stem is nu niet de volle 100% mijn ding, maar het nummer klinkt wel erg goed; ik ben er muzikaal echt fan van. Ik hoor dat warme en tegelijk rauwe geluid dat ik zo apprecieer, met ook een orgeltje op de achtergrond volgens mij?
Voor mij klinkt dit al als een early seventies nummer (mijn favoriete periode uit dat decennium) en volgens mij was hij zijn tijd ook vooruit, want ik zie dat dit uit 1967 komt. Ik had dit niet verwacht en wie weet is dit wel een blijver. Klinkt al zijn muziek zo?
Jammer om te zien dat het er waarschijnlijk al meteen gaat uit liggen...