Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dansen primeert. En dan nog ondersteunt door een orgel. Gaan nog veel nummers het moeten voor afleggen. Ook volledig onbekend hier dus da's weer leuk.

Roland Vincent - L.S.D. Partie - 9
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come - 12

Cooke's nr ken ik vooral van Ghostface zijn debuut waar het herwerkt werd voor het geweldige Soul Controller.

Roland Vincent - L.S.D. Partie - 10

Kill your darlings. Mijn voorliefde voor psychedelica nam vandaag over. Morgen zou het anders kunnen. Twee topnummers.

Roland Vincent - L.S.D. Partie - 11

Moeilijk, moeilijk... Marvin Gaye zong het beter imo.

Roland Vincent is nu ook niet echt wow, maar ik heb een zwak voor orgeltjes...

Roland Vincent - L.S.D. Partie - 12

Zeer moeilijk, beide resoneren sterk. Het eerste kende ik bizar genoeg niet maar dat nummer kan ik het makkelijkst op repeat zetten, vandaar de keuze voor Roland Vincent.

Roland Vincent - L.S.D. Partie - 13

Als ik me niet door sentiment en context laat leiden, is L.S.D. Partie veel meer mijn tasje thee dan A Change Is Gonna Come. Dit is met pijn in het hart.

Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright 1

Little Willie John - My Love Is 0

Den Bob mag deze hebben van mij.

Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright - 1
Little Willie John - My Love Is - 1

Twee nummers die mij niet direct pakken; Dylan te dromerig (plus ik spiekte naar zijn andere deelnames aan deze wedstrijd en ga hem later wel laten winnen) en LWJ gebruikt quasi zelfde songstructuur van zijn überklassieker 'Fever' voor dit singletje hier. Toch maar optie B, vond ik beide platen in de kringloop dan liet ik Bob liggen.

Laatst bewerkt:
Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright - 1
Little Willie John - My Love Is - 2

Ik heb wel al eens kort laten merken dat ik geen fan ben van Bob Dylan. Om het iets uitgebreider te zeggen: ik vind dat die man echt geen mooie stem heeft. Dat geluid is zo nasaal dat ge bijna zou denken dat hij door zijn neus zit te zingen en ik geraak daar echt niet over. Muzikaal vind ik die nummers vaak ook te weinig hebben om dat op te vangen: heel minimaal gitaar getokkel wordt aangevuld met een bijna obligatoire en vaak ook vervelende mondharmonica solo.

Vaak vind ik de lyrics dan nog het beste. Want dat moet ik wel zeggen, een tekst kan hij schrijven. Het beste Dylan nummer hier is All Along The Watchtower in de versie van Jimi Hendrix. Machtige tekst en muzikaal 1000 keer boeiender dan het origineel. Dat ik Dylan covers eigenlijk bijna altijd beter vind dan het origineel zegt eigenlijk alles.

Dusja, Little Willie John heeft ook niet het beste nummer hier maar op Dylan stemmen zit er niet in.

heb wel al eens kort laten merken dat ik geen fan ben van Bob Dylan. Om het iets uitgebreider te zeggen: ik vind dat die man echt geen mooie stem heeft. Dat geluid is zo nasaal dat ge bijna zou denken dat hij door zijn neus zit te zingen en ik geraak daar echt niet over. Muzikaal vind ik die nummers vaak ook te weinig hebben om dat op te vangen: heel minimaal gitaar getokkel wordt aangevuld met een bijna obligatoire en vaak ook vervelende mondharmonica solo.

Ik volg helemaal, de genialiteit van de man ontgaat me volledig maar goed dat zal eerder aan mij liggen :biglaugh: .

Little Willie John is zo één van die speciale figuren uit de muziekgeschiedenis en uiteraard kent zijn persoonlijk verhaal geen happy end. Z'n muziek daarentegen staat als een paal boven water. Beetje stofferig in 2025 maar dat heb je wel vaker met muziek die nog met één been in de jaren vijftig staat.

Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright - 2
Little Willie John - My Love Is - 3

Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright - 3

Fan van Bobby, maar mannekes. Aanhoor Billy! Hoe geniaal zuiver kan die man spelen.

Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright - 4

Gewoon een mooi liefdesliedje van Dylan, meer moet het soms niet zijn. Misschien niet een van zijn allerbeste nummers maar wel een dat ik sneller ga opzetten dan sommige van die gewichtigere songs.

Als je me op voorhand gevraagd had wanneer dat nummer van Little Willie John uitgekomen was, had ik altijd de jaren '50 gezegd. Leuk nummertje maar niet zo denkwaardig als de paar bekendere nummers van hem.

Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright - 4
Little Willie John - My Love Is - 4

Interessante battle om eerlijk te zijn, instumentaal zeer basic, waardoor de kracht moet komen van de stem/ tekst. Ik ben meestal niet de persoon die een tekst op zich belangrijk vindt om een liedje goed of slecht te vinden.

Ik volg hierin @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield zijn mening wel. In vergelijking met Little Willie John is Bob Dylan zijn stemkleur/vibe minder.

Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright - 5

Ik vind Dylan zijn stemgeluid net perfect passen bij zijn muziek, het maakt het een beetje ruwer, authentieker, unieker. Ik heb hem een jaar of 15 geleden live gezien in Brussel, en hoewel ik nauwelijks kon verstaan wat hij zong, klonk het toch geweldig :lol:. Die versie van @DwightSchrute hierboven reduceert imo het nummer tot een generieke countrysong, veel te clean ook. Het gekraak van Dylan is net wat het goed maakt.

Little Willie John vind ik hier niet super. Qua stemgeluid resoneert hij bij mij dan weer niet.

Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright - 6

Ik ben allesbehalve een Dylan-fan maar dit nummer gaat mij nog wel af eigenlijk. Het nummer van Little Willie John is leuk maar idd niet zo memorabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan