Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Duane Eddy - Because They're Young - 2
Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 3

Het eerste nummer is tof om eenmaal te beluisteren maar ik vind er niets interessant in om het nogmaals op te zetten. Het Dylan nummer daarentegen... Geweldig, al geef ik toe dat het met momenten behoorlijk zagerig klinkt.

Duane Eddy - Because They're Young - 3
Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 5

Because They're Young is leuk, maar lijkt me eerder uit een ander tijdperk te komen

Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 6

Het eerste is dan wel een echte classic, maar lijkt inderdaad eerder uit het decennium daarvóór te komen (met alle respect uiteraard). In het geval van Bob Dylan kan ik hier zijn vocals beter waarderen om de één of andere reden en het is gewoon een aangenaam nummer. Makkelijke keuze.

Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 7

Het meest aangename bekende Dylan nummer verdient m'n stem wel.

Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 8

Moeilijker dan gedacht, Duane Eddy een fijne ontdekking, maar Like A Rolling Stone is gewoon legendarisch (1 van de weinige nummers die ik wel kan pruimen van Dylan).

Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 10

Het is denk ik voor geen enkel nummer gemakkelijk is om tegen Dylan zijn Like A Rolling Stone te staan.

Mijne frank bij Because They're Young viel pas bij @Dixaq zijn post ivm Guy De Pré. Ik herkende het nummer meteen maar kon het niet plaatsen. Mijn papa was fan van de préhistorie op de radio. Zit dus zeker jeugdsentiment in dat nummer voor mij.

Voor Dylan gegaan omdat het nummer iconisch is. Deze kan er echt niet uit in de eerste ronde.

Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 11

Alle voor deze ene keer zal ik toch maar voor Dylan stemmen.

Duane Eddy - Because They're Young - 4
Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 11

The Twang Thang bevalt me, al staat het nummer met 1 been in de fifties. Heeft een rockabillyvibe, een beetje toch.

Pré-historie is ook een stukje nostalgie. Dat heeft mijn voorliefde voor "oudere" muziek aangewakkerd en kondigde mijn groeiende afstandelijkheid aan van hedendaagse hitparademuziek.

Het Dylannummer is legendarisch, maar hij heeft er betere in zijn palmares en zijn nasale stem steekt hier snel tegen.

Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 12

Door "The Avalanches" hun legendarische Gimix Mix dat ongeveer 5 decennia aan muziek belicht zonder dat het over zichzelf struikelt, ben zelfs ik fan geworden van dat oude zagerige Bob nummer. Bob passeert al in de eerste 5 minuten. Doe uzelve een plezier en zegen uw oorschelp met 46minuten aan absolute mix perfectie. Mogelijk de beste ooit. Heeft alleszinds mijn stem.

Wederom wel een leuke ontdekking met den Eddy. Altijd leuk om te zien dat puur instrumentale muziek zoveel fans heeft(wat een plays op Spotify en YT).

Rock-'n-roll is een genre dat mee meer niet als wel kan bekoren. Nog altijd geen fan van Bob maar Like A Rolling Stone is redelijk.

Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 13

Duane Eddy - Because They're Young - 5
Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 13

Niet alleen een stem uit sympathie om dat Dylan deze battle toch gaat winnen. Maar het nummer van Duane Eddy is ook gewoon een heel leuk nummer.

Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 14

Is het OK om zonder schaamte voor Bob Dylan te stemmen? :unsure:
Straight classic dit nummer.

Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 16

Highway 61 Revisited heb ik op CD in de auto liggen. Volume lekker hoog en luidkeels meezingen, wat een plezier.

Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 16

Highway 61 Revisited heb ik op CD in de auto liggen. Volume lekker hoog en luidkeels meezingen, wat een plezier.
Het leuke aan Bob Dylan is dat je altijd minstens even goed zingt als hem.

Bob Dylan - Like A Rolling Stone - 17

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan