Iron Maiden – Drifter 1
Holger Czukay, Jaki Liebezeit, Jah Wobble – How Much Are They? 2
Op een onbewoond eiland vastzitten met enkel tien Iron Maiden albums verhoogt de kans op zelfmoord gevoelig volgens mij. Het is meer een lifestylegroep, zoals elke latino gangster Santana leuk vindt, zo vindt elke jeans dragende biker van 50+ Maiden een topgroep. Feestelijk bedankt en steekt dat infantiel horrormannetje van op de hoes in uw gat. Voor het gemak eens een live versie met Bruce Dickinson opgezocht en hij kan er ook geen chocola van maken, niks catchy hook, de solo strunkelt over z'n eigen benen, dat dreunt maar door en qua productie ook gewoon lauwe soep met de vocalen als 5e wiel aan de wagen, vreemd genoeg klonk de '98 remaster (tov OG en '15) het beste van de versies die ik checkte, maar het schip was natuurlijk al gezonken.
Mijn nominatie. Futuristische dubby new wave funk op hèt major label van de 80s dat risico's durfde nemen: Island Records. Enige keer dat ik het iemand hoorde draaien in het openbaar was toen het zondag uit een café schalde op de Leuvense Oude Markt en de zware feesters knikten bevestigend; afterparty anthem.