Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

Ik ben akkoord met hierboven. Blondie heeft wel wat betere nummers, het rapgedeelte is een beetje cringe hoewel de rest van het nummers best wel in orde is. Ze wordt hier wel overklast en met Dr. Martens opzijgestampt door de fraaie heren van Cock Sparrer met een dijk van een punknummer dat gonst van rauwe branie. Een beetje jammer dat we niet wat meer punkgeweld hebben in deze BR, maar deze plaat houdt de eer hoog.

Blondie – Rapture 0

Cock Sparrer – Watch Your Back 2

Blondie - Rapture - 1
Cock Sparrer - Watch Your Back - 2

Ik ga akkoord met het cringe gedeelte van Blondie, maar eerlijk gezegd vind ik het andere ook maar niks. 2:20 en dan toch 10x uw refrein zingen blinkt nu ook niet uit qua inspiratie in tekstschrijven. Ik vind het qua sound en tekst ietwat easy peasy. Niets dat blijft hangen.

Blondie - Rapture - 3
Cock Sparrer - Watch Your Back - 3

Goh was dit nu de 12" versie van Rapture geweest die 10min doorgaat, was het een volledige no-brainer voor me geweest. Da's echt een onverwoestbare dance classic (Paradise Garage!). Wat. Een. Groove. Ook heel dat rap-stukje is heel geinig, het slaat op niets maar klinkt wel heel cool. Toch zeker het nummer dat in geest het dichtst bij de rappende kat van @utred komt! De reguliere singles versie mist voor me de oerkracht van de 12" mix, maar de individuele stukken blijven heel cool.

Cock Sparrer was me eigenlijk onbekend maar heel coole nominatie. No-nonsense klassiekere punk uit het decennium waar ziedende hardcore de bovenhand nam. Uiteindelijk gaat mijn stem naar deze om de underdog (?) te steunen en ook voor de tekst!

Laatst bewerkt:
Blondie - Rapture - 3
Cock Sparrer - Watch Your Back - 4

Er zijn nummers van Blondie die ik (zeer) goed vind, Rapture is daar echter niet bij.

(De stroke en sound van het gitaarspel in Watch Your Back deden me aan Kurt Cobain denken).

Blondie - Rapture - 4
Cock Sparrer - Watch Your Back - 4

Cock Sparrer is zoiets als The Damned, een punkgroep die me weinig doet. Aan Rapture rammelt ook vanalles maar dan niet op een charmante manier. Probleem dan maar doorschuiven naar volgende ronde.

Blondie - Rapture - 5
Cock Sparrer - Watch Your Back -
4

Wat Willy zegt. En gekozen voor Blondie door het hoge 80's gehalte.

Blondie - Rapture - 5
Cock Sparrer - Watch Your Back -
5

Pft, stem zou naar beiden kunnen gaan. Blondie is zo'n typische grote naam waar ik eigenlijk heel weinig van ken, van Cock Sparrer had ik nog nooit gehoord. Nummer doet ook geen belletje rinkelen, maar doet me wel zin krijgen om The Clash nog eens op te zetten dus daarom een puntje voor hen?

Blondie - Rapture - 6
Cock Sparrer - Watch Your Back - 5

Goh, Watch Your Back was wel leuk, maar niet de punk die ik echt graag hoor. Blondie heb ik veel meer mee, hoewel mijn favoriete nummers van de band niet uit de '80s komen... Toch, Rapture is heerlijk catchy en het rap stukje is cool.

Blondie - Rapture - 7

Nipte stem voor Blondie. Hun 70's output is geweldig, hun 80's output is matig (Autoamerican) tot slecht (The Hunter). Rapture vind ik nog wel ok, ook wel cool dat dit het eerste mainstream nummer is waarop gerapt werd, alleen jammer dat het blijkbaar geen kat is die het doet.

Ik kan heel veel punk appreciëren maar nooit echt voeling gehad met Oi Punk. Dit nummer was niet slecht maar blijft niet echt hangen.

Blondie - Rapture - 9

Vandaag weinig tijd, dus gisteren de nummers al eens gecheckt. Blondie heeft betere nummers imo. En ik dacht op Watch Your Back te stemmen. Maar vandaag blijkt dat ik alleen Blondie nog goed voor de geest te kunnen halen en Cock Sparrer vrij vergankelijk te zijn.

Eentje erbij voor Blondie is het resultaat.

Blondie - Rapture - 10
Weer twee geen geweldige nummers. De eerste twee minuten van het Blondie nummer vormen het beste stukje muziek van deze battle, dus dan gaat mijn stem daarnaar toe.

Blondie - Rapture - 11
Cock Sparrer - Watch Your Back - 6

Debbie is een chick I dig. De rap is cringe, maar de beat trekt me aan. Rhea Seehorn (BCS - Pluribus) heeft er wat van weg, moet ik zeggen en haar vind ik ook geweldig.
Watch your back volgt elkaar snel op, maar het is kort en dat is de kracht van punk.

Geen idee wat er met de vorige clash nu verder nog moet gebeuren bij de eerste draw , in afwachting daarvan alvast ff stemmen op de battle van vandaag (met excuses als dat gezien de omstandigheden te voorbarig was).
Als er meerdere ties zijn worden die random tegenover elkaar gezet. De winnaars van die ties gaan dan door.

Is er dan nog een tie daar of is er maar 1 tie dan haalt Kid C zijn muntje boven

Terug
Bovenaan