Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

Black Sabbath - Neon Knights - 8
Paula Abdul, The Wild Pair - Opposites Attract - 5

Pure bubblegum pop. Veel te lang geleden da'k dit nog had gehoord, en de bijhorende video clip gezien. Kudos @Tonerider .

Black Sabbath - Neon Knights - 10

Heb Obi-Jan zijn stem terug meegenomen.

Mijn stem gaat ook naar Black Sabbath. Ondanks niet mijn favoriete Black Sabbath nummer, is het wel eentje dat ik waarschijnlijk opnieuw zou afspelen.
Dat nummer van Paula Abdul deed me niet veel.

Black Sabbath - Neon Knights - 11

Ik kende beide nummers niet echt, en ik denk dat ik Black Sabbath liever zonder Dio heb, en Dio liever zonder Black Sabbath, maar dit is wel metal die ik kan smaken. Als we puur punten zouden geven voor 80's vibe, dan mag Opposites Attract - zeker met die videoclip - meteen naar de finale, maar muzikaal is er toch te weinig aan.

Black Sabbath - Neon Knights - 12

No contest. Al was het titelnummer van die Sabbathplaat een betere keuze geweest maar bon. Heel andere Sabbath dan de seventies maar Dio heeft een heel genietbare stem. Haast power metal, al zal dat wat vloeken in de kerk zijn.

Jammer dat niemand iets van Manowar koos. Dat is pas een guilty pleasure.

Paula Abdul, The Wild Pair - Opposites Attract - 6

Dat Black Sabbath nummer is popmuziek die op geen enkel moment dreigt interessant te worden. De saaiste soort metal. Niet te geloven dat dit van dezelfde groep als Paranoid en Master of Reality komt.
Opposites Attract is catchy en hilarisch. Instant smile op mijn kop. Neon Knights was waarschijnlijk ook beter geweest als er een rappende kat in zat.

Paula Abdul, The Wild Pair - Opposites Attract - 7

Bagger versus grappige bagger. Dan ga ik voor het tweede.

@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield er bestaat genoeg crappy metal die de duimen moet leggen tegen goede popmuziek. Stemmen voor een nummer omdat er een gitaar in zit is toch wat vreemd, niet?

Paula Abdul, The Wild Pair - Opposites Attract - 7

Bagger versus grappige bagger. Dan ga ik voor het tweede.

@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield er bestaat genoeg crappy metal die de duimen moet leggen tegen goede popmuziek. Stemmen voor een nummer omdat er een gitaar in zit is toch wat vreemd, niet?
Ik stem niet enkel voor de gitaar, Paula deed mij oprecht niet veel. En Heaven and Hell zit in mijn platenkast, dat heeft ook zijn waarde

Paula Abdul, The Wild Pair - Opposites Attract - 8

Neon Knights is het soort metal waar ik zure oprispingen van krijg. Niet mijn ding.
Opposites Attract is niet geweldig, maar wel leuk. Weinig mensen weten trouwens dat de lyrics gebaseerd zijn op mijn relatie.

Black Sabbath - Neon Knights - 13

Imo. is Neon Knights dus allesbehalve 'generisch' (laat staan 'bagger'):
- interessante melodieën;
- dynamisch/organisch ritme (volgens mij ook zonder metronoom/clicktrack opgenomen);
- dateert van 1980 he, is dus bv. pre-Metallica (gereleased btw. in dezelfde week als het debuutalbum van Iron Maiden).

Ps: Voor de liefhebbers, zag deze week 'toevallig' een demoversie van Heaven & hell op mijn YT-feed verschijnen. Interessant om te horen :music:

Black Sabbath - Neon Knights - 13

Imo. is Neon Knights dus allesbehalve 'generisch' (laat staan 'bagger'):
- interessante melodieën;
- dynamisch/organisch ritme (volgens mij ook zonder metronoom/clicktrack opgenomen);
- dateert van 1980 he, is dus bv. pre-Metallica (gereleased btw. in dezelfde week als het debuutalbum van Iron Maiden).

Ps: Voor de liefhebbers, zag deze week 'toevallig' een demoversie van Heaven & hell op mijn YT-feed verschijnen. Interessant om te horen :music:

Debuut van Maiden is toch vele malen beter dan Heaven & Hell voor mij. :unsure:

Black Sabbath - Neon Knights - 14

De 80s kunnen mij voorlopig amper bekoren, duidelijk dat ik al met één been in de 90s geboren ben :unsure:

Black Sabbath - Neon Knights - 15

Helemaal eens met onderstaande, al kende ik Opposites Attract al wel. Nu beter @Obi-Jan ?
Black Sabbath - Neon Knights - 9
Paula Abdul, The Wild Pair - Opposites Attract - 2

Ja Black Sabbath met Dio is toch niet hetzelfde, weg is het duistere doomy sfeertje van de Ozzy-albums en nu gaan we echt richting epische heavy metal. Ok, Dio zijn stem is wel fantastisch en ongetwijfeld een veel betere zanger als Ozzy, maar geef mij toch maar de Ozzy albums. Al is Heaven and Hell al bij al geen slecht album, en Neon Knights ook geen slecht nummer, maar toch...
Gelukkig komen ze uit tegen Paula Abdul, ik kende het niet, en ik vind het jammer dat ik heb moeten leren kennen. Wat een vreselijk generiek saai pop nummer met inderdaad zeer zeer slechte lyrics.

En dit betekent dan waarschijnlijk dat we in de volgende ronde Bathory tegen Black Sabbath gaan krijgen... interessant :unsure:

Terug
Bovenaan