Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

Black Sabbath - Neon Knights - 16
Paula Abdul, The Wild Pair - Opposites Attract - 8

Matig Black Sabbath nummer maar nog steeds 10x beter als Paula.

De 80s kunnen mij voorlopig amper bekoren, duidelijk dat ik al met één been in de 90s geboren ben :unsure:
Hoezee, ik ben dan toch niet de enige! :unsure:

Ik heb ook liever de tragere donkere Sabbath van de eerste vier albums met Ozzy. Minder fan van het theatrale van Dio, maar op zich is dat wel een goeie zanger natuurlijk. Best een fijn nummer, Neon Knights, maar gaat teveel richting de "standaard" metal van de 80s en het is ver verwijderd van het iconische geluid van Tommy Iommi uit de begindagen.
Dio heeft met BS nog een eerder doomy album gemaakt "The Devil You Know", maar onder naam Heaven & Hell (bandnaam, niet te verwarren met het album). Misschien een aanrader? Destijds veel naar geluisterd. (Zijn allerlaatste album ook...)

Moeilijke keuze vandaag, beide nummers zijn niet echt goed (ook niet echt slecht). Vermits er (naar mijn gevoel) al zoveel metal en zo weinig pop in de lijst zit, gaat mijn stem dan toch naar de pop:
Paula Abdul, The Wild Pair - Opposites Attract - 9

Overigens staat het nummer van Paula Abdul niet in de playlist hierboven. Is het nu al verwijderd?

Moeilijke keuze vandaag, beide nummers zijn niet echt goed (ook niet echt slecht). Vermits er (naar mijn gevoel) al zoveel metal en zo weinig pop in de lijst zit, gaat mijn stem dan toch naar de pop:
Paula Abdul, The Wild Pair - Opposites Attract - 9

Overigens staat het nummer van Paula Abdul niet in de playlist hierboven. Is het nu al verwijderd?
Eens een bepaald punt ga ik er vanuit dat het geklonken is ja

Flauw, sommigen onder ons moeten nog luisteren maar het/ de stem doet er precies niet toe!

Paula Abdul, The Wild Pair - Opposites Attract - 10

Beetje zelfde gevoel als BigbBear. Vond de BS aangenamer dan gedacht na het lezen van sommige commentaren, maar Paula was gewoon plezanter/entertainender.

Black Sabbath - Neon Knights - 17
Paula Abdul, The Wild Pair - Opposites Attract - 10

Nooit Black Sabbath met Dio beluistert en niet direct van plan maar Neon Knights gaat in mijn Spandex rock playlist

Black Sabbath - Neon Knights - 18
Paula Abdul, The Wild Pair - Opposites Attract - 11

BS zonder Ozzy klinkt toch echt niet als BS, minder specifiek, maar Paula Abdul doet het toch ook niet voor mij.

The Au Pairs - It's Obvious - 1
Yazoo - Don't Go - 0

Bij the Au Pairs weet ik niet goed wat te denken, een minimalistisch nummer met dromerige zang, ca va lyrics en de eerste 2 minuten 30 ben ik helemaal mee, de anderhalve minuut die dan nog volgt had voor mij niet per se gemoeten.
Bij Yazoo had ik dat laatste euvel minder, het nummer vlot van begin tot eind kunnen uitzitten maar tegelijkertijd is en blijft het jaren 80 pop met weinig tot de verbeelding sprekende lyrics. Als het puur om 80's feel zou gaan hier dan zou ik wsl voor Yazoo kiezen in dit geval. Als je me vraagt welk nummer ik het interessants / best vind dan is dat echter toch The Au Pairs.

The Au Pairs - It's Obvious - 3
Yazoo - Don't Go - 1

Au Pairs is een leuk nummer, echter blijft het niet hangen. Wat het nummer van Yazoo wel heeft.

The Au Pairs - It's Obvious - 4
Yazoo - Don't Go - 2

Heel cool dat de Au Pairs zijn genomineerd, fantastisch album dat minder bekend is, lijkt me. Heel Gang of Four achtig gitaargeluid dat door merg en been snijdt. En ook super groovy. De teksten maken het helemaal af, met een substantie die met humor gebracht wordt.

Don't Go is superbekend, maar een riedeltje dat me weinig doet and

The Au Pairs - It's Obvious - 4
Yazoo - Don't Go - 3

Moeilijke keuze wel. It's Obvious is best wel een goed nummer. Maar Don't Go heb ik altijd al een leuk nummer gevonden en blijft goed hangen.

Terug
Bovenaan