Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

The Au Pairs - It's Obvious - 2
Yazoo - Don't Go - 0

Die zang en die bass zijn best cool bij The Au Pairs, een beetje generisch maar wel goed. Dat van Yazoo is dan weer iets dat ik te veel op Joe FM heb moeten aanhoren.

luister dan niet naar JoeFM?

The Au Pairs - It's Obvious - 4
Yazoo - Don't Go - 4

Yazoo puur alleen al voor de superieure stem van Alison Moyet.

The Au Pairs - It's Obvious - 5
Yazoo - Don't Go - 4

The Au Pairs is een geweldige ontdekking! Vind de melodie daar eigenlijk zelfs aanstekelijker dan bij Yazoo. En bij die laatste is dat deuntje de kapstok van het nummer, dusja.

The Au Pairs - It's Obvious - 7
Yazoo - Don't Go - 4

The Au Pairs is inderdaad een leuke ontdekking, ik kende het niet, maar klinkt zeker interessant. Hier ga ik toch eens een volledig album van opzetten.
Yazoo - Don't Go kende ik wel, weer zo een typisch jaren 80 nummer dat ik absoluut niet kan uitstaan :unsure: wel nog een best catchy deuntje

The Au Pairs - It's Obvious - 7
Yazoo - Don't Go - 5
Het eerste is te lang teveel van hetzelfde.
Het tweede is best een leuk nummer en stopt op tijd.

The Au Pairs - It's Obvious - 8
Yazoo - Don't Go - 5

Yazoo doet me niets, The Au Pairs ook niet echt mijn ding maar al bij al wel een solide nummer.

The Au Pairs - It's Obvious - 9
Yazoo - Don't Go - 6

Yazoo klinkt peak 80s, heeft een leuke melodie en kan je meekwelen na een halve luisterbeurt. Allemaal dik in orde dus.
Maar It's Obvious is veel intrigerender en interessanter imo.

The Au Pairs - It's Obvious - 10
Yazoo - Don't Go - 6

Na Yazoo te hebben beluisterd dacht ik, hoe kan het beter worden dan dit deuntje? Niet zo moeilijk blijkbaar. Easy vote voor Au Pairs.

The Au Pairs - It's Obvious - 11
Yazoo - Don't Go - 6

The Au Pairs zou ik van deze twee sneller uit mezelf opzetten, dus ja.

The Au Pairs - It's Obvious - 12
Yazoo - Don't Go - 6

Nummer van Yazoo is terecht een dancefloorclassic. Au Pairs is een fijne ontdekking, meteen de hele plaat opgelegd!

Yazoo - Don't Go - 7

Het is lastig kiezen tussen nieuwe nummers, die goed klinken en anderen, die je in je kindertijd hebt gehoord door je ouders.
Ik apprecieer ze beide, echter neemt de nostalgie de bovenhand.

Yazoo - Don't Go - 8

Au Pairs klinkt heel veel als Warsaw (embryo versie van Joy Division), die suïcidale weltschmerz sfeer is niks voor mij. Duim naar beneden. Bas & synth combo bij Yazoo maken een duidelijk statement: pop kan nu ook in uitgemeten versie een discotheek in brand zetten. Play it loud.

The Au Pairs - It's Obvious - 13
Yazoo - Don't Go - 8

Dit vind ik een moeilijkere battle dan verwacht. Dat album van Au Pairs vind ik heel goed en zet ik op geregelde tijd wel eens op. Het nummer van Yazoo vind ik ook best goed! Ik zou het zelf misschien niet snel gaan opzetten maar ik zou het wel appreciëren als het toevallig ergens eens passeert. Uiteindelijk het eerste gevoel gevolgd bij het stemmen.

Au Pairs - It's Obvious - 15
Yazoo - Don't Go - 8

Hoewel Au Pairs mijn nominatie is vind ik het wel een moeilijke. Yazoo brengt me terug naar die Vice City jaren.

Au Pairs leren kennen door Pitchfork hun best songs of 80s lijst.

Terug
Bovenaan