Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

Q Lazarrus - Goodbye Horses - 4
Sonic Youth - Teen Age Riot - 9

Tijdloze classic. Ik denk dat het nummer zal groeien bij sommigen als ze het een paar keer horen.

Twee nummers en bands waar ik weinig mee heb maar als ik moet kiezen ga ik toch redelijk eenvoudig voor Teenage Riot omwille van de weemoedige gitaarlijnen die me vaag wat doen denken aan hedendaagse cold oi! releases en dat weet ik wel te appreciëren. Goodye horses daarentegen was voor mij een hele rit om uit te zitten, ik vond eigenlijk die vier minuten 29 bij sonic youth al op het randje.
Gelijkaardige gevoelens als @FloresMagon161:
Q lazzarrus- Goodbye Horse - 4
Sonic Youth - Teen Age Riot - 10

Q lazzarrus- Goodbye Horse - 5
Sonic Youth - Teen Age Riot - 10

Beide een paar keer beluisterd, beide geen nummers die ik bij mijn favorieten zou zetten. Het gitaarke en de vibes in Teen Age Riot is wel plezant maar het volledige ding is voor mij zo.. plattekes? Ik vond Goodbye Horses dan nog ietske meer gevoel hebben, ik zou die eerder nog eens opleggen dan Sonic Youth.

Q Lazarrus - Goodbye Horses - 4
Sonic Youth - Teen Age Riot - 9

Tijdloze classic. Ik denk dat het nummer zal groeien bij sommigen als ze het een paar keer horen.
Ik had het album in zijn geheel zeker al beluisterd in het verleden, maar moet toegeven dat Sonic Youth nog steeds een beetje onbekend terrein is voor mij.
In ieder geval, bij het herbeluisteren van Teen Age Riot wist ik al heel snel dat ik hiervoor ging stemmen. Ben een beetje verbaasd met de negatieve reacties op dat nummer, of de commentaar dat het wat plattekes zou zijn... Obvious banger in my book!

Q lazzarrus- Goodbye Horses - 5
Sonic Youth - Teen Age Riot - 11

Goodbye Horses is zo eentje waar je het refrein nooit beu bent gehoord.
Sonic Youth doet me dromen naar een periode voor mijn verwekking.

Des gouts et des couleurs he zeg, ik vind gewoon die zang en de gitaar en all het geluid nogal een beetje een mush met niet veel diepte en het liedje blijft mij na het luisteren niet echt bij in tegenstelling tot horses die ik leuk vind om mee te zingen en de 80's vibes geven een extra puntje. Vind het daarom geen slecht nummer he, tis gewoon als argumentatie waarom ik het niet koos.

Q lazzarrus- Goodbye Horse - 6
Sonic Youth - Teen Age Riot - 11

Q Lazzarus doet me heel de tijd aan een light versie van een andere groep denken, maar het wil niet direct klikken welke. ik denk Depeche Mode, maar not sure. Beetje raar gevoel. Maar vind het een aangename stem en vibe. Als andere songs gelijkaardig zijn, lijkt me dit wel een plaat zo ideaal voor 's avonds in de auto. Beetje chill op de snelweg of zo. Had misschien ook wel iets korter mogen zijn, maar ondanks dat het ook niet heel gevarieerd is, valt me dit minder zwaar dan bij de vorige battle.

Sonic Youth start me iets te zenuwachtig en dat gevoel blijft heel de plaat bij mij. Waar de andere chill op de snelweg is, is dit de bus van Speed (na de intro van 1:20 :baard:). Volle bak vooruit en er is geen stoppen aan, geen rustpunt, geen tijd om te ademen. Sonic voor iets zekers en waarschijnlijk ook Youth voor iets, want deze kerel vond het net iets te veel. :p
Bij QL heb ik dan toch ook wel meer het jaren 80 sound gevoel, terwijl SY tjah, das gewoon snelle gitaren he. Kan wel goed klinken natuurlijk, maar wel eenzijdig en dus moeilijk te plaatsen. Wat niet betekent dat het niet de hit van de jaren 80 kan zijn (maar in dit geval zekers niet)

Q Lazzarus ga ik zeker nog wel wat van opzoeken, denk ik, maar bij SY voel ik die drang nog niet echt.

Q lazzarrus- Goodbye Horses - 6
Sonic Youth - Teen Age Riot - 12

Blij dat nog wat meer mensen Goodbye Horses gehoord hebben, dikke schijf.

Ik heb Teen Age Riot genomineerd en ik vind het wel tof om de argumentatie te lezen van mensen bij wie het minder aanslaat! In mijn hoofd is dat een geweldig catchy gitaarnummer met een schitterende opbouw naar de heerlijke groove van de rest. De zang is inderdaad nogal deadpan maar zo klinkt Thurston Moore altijd. Ik heb specifiek dit nummer gekozen omdat het voor mij ook iconisch is, de opener van een van de beste albums van de eighties. Maar ook wel omdat het een soort standaard alternatieve rocknummer is (of toch de SY versie ervan) dat wat breder kon aanslaan. De band heeft heel wat interessantere maar minder voor de hand liggende muziek gemaakt, ik had dan iets vanop Evol of Sister kunnen kiezen. Of mijn favoriet vanop Daydream Nation, Rain King (met een nóg betere groove).

Q Lazzarus ga ik zeker nog wel wat van opzoeken, denk ik
giphy.gif

Q lazzarrus- Goodbye Horses - 7
Sonic Youth - Teen Age Riot - 12

Dacht beide niet te kennen maar blijkbaar wel dus. Goodbye Horses was wel de meer aangenamere verrassing.

Q lazzarrus- Goodbye Horses - 7
Sonic Youth - Teen Age Riot - 14

Goodbye Horses is een goed nummer maar dit is een ongelijke strijd.

Bathory – A Fine Day To Die 1
The Bangles – Eternal Flame 0

Toch eentje voor dat epische nummer van Bathory. The Bangles is classic eighties, maar als het om melige ballades gaat is Bonnie Tyler toch de Queen Bee van deze BR.

Bathory – A Fine Day To Die - 2
The Bangles – Eternal Flame - 0

Zeer lastig.
Een van de godfathers van black metal tegen de allereerste girls-band, dat ik me kan herinneren sinds The Ronettes.
Eternal Flame is idd eeuwig en tijdloos. Weinige girl-bands kunnen daar over gaan. Liefst had ik het punt kunnen splitsen, maar ik heb zo het gevoel dat The Bangles nog gaan terugkomen en dan stem ik dolgraag op hen als ze niet tegen een metal-mastodont moeten battlen.

Terug
Bovenaan