Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Allé, 't is goed, je krijgt mijn stem. Al vind ik Blue Monday toch beter dan dit nummer.New Order - Age Of Consent - 1
Metallica - Creeping Death - 6
I must be taking crazy pills...
Het is ironisch dat de band waarvoor ik een begrenzing van één nummer per artiest wou invoeren hier nu uitkomt tegen een band die het veel meer verdient om meerdere nominaties te krijgen. Blue Monday, Temptation, Bizarre Love Triangle, The Perfect Kiss, True Faith,... De ene banger na de andere. Metallica heeft geweldige muziek gemaakt tussen 1983 en 1988 (hoewel Justice serieus last heeft van een verschrikkelijke mix is het album nog wel heel goed) en van de drie genomineerden is Creeping Death veruit het beste nummer - Master Of Puppets zou een terecht alternatief geweest zijn, doch misschien nogal cliché. Dit nummer zou met twee vingers gewonnen hebben van de songs die de laatste dagen aan bod gekomen zijn.
Age Of Constent is voor mij een perfecte popsong, zo eentje waarvan ik erg vaak goesting heb om 'm na afloop meteen opnieuw op te zetten. Van de iconische bas die het nummer opent tot de climax met die wijds klinkende synth... Heerlijk, klinkt nog steeds even fris als toen. Daar kan zelfs het beste van Metallica voor mij niet tegenop.
Ik had lang hetzelfde. Luisterde veel naar Power, Corruption And Lies en de eerste helft van Substance maar als ik andere albums beluisterde, kwamen die niet even goed binnen en greep ik vooral terug naar de singles ervan. Ik denk dat het probleem is dat ik vroeger deep dives deed van discografieën waarbij ik veel albums op korte tijd erdoor joeg. Bernard Sumner heeft helaas een beperkte stem die na een tijdje wat gaat vervelen, denk dat ik daardoor een soort moeheid opgewekt had. Voor mij een band waar je best dus de tijd voor neemt om te ontdekken.Ik had er niet zoveel woorden aan vuil gemaakt, maar het was weldegelijk niet zo'n snelle, vanzelfsprekende keuze.
Twee eigenlijk goede nummers die wel heel ver uiteen liggen. New Order heeft me (qua albums) nooit volledig gepakt moet ik toegeven, ze hebben wel verspreid over de discografie heel sterke individuele nummers, zoals deze Age of Consent.