Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Erna werd het dan als soort scheldwoord gebruikt wanneer bands ineens té mellow werden (Wilco toen ze Sky Blue Sky uitbrachten bv.)Er bestaat zeker degelijke dadrock. Het is gewoon ... braaf.Als ik aan dad rock denk, denk ik aan conservatieve, niet al te experimentele rock met roots invloeden, iets meer complexiteit, zeer goeie muzikanten die al eens durven rocken maar zeker niet te hard en ook wel voor mellow ballads te vinden zijn. Toen die term eerst gebruikt werd, was dat effectief gewoon om te verwijzen naar de muziek van de 70s en 80s waar de vaders van de hippe kids begin de jaren 2000 naar luisterden. Dire Straits, Springsteen, Tom Petty, Eric Clapton,… Dat was ook de collectie van mijn vader.Erna werd het dan als soort scheldwoord gebruikt wanneer bands ineens té mellow werden (Wilco toen ze Sky Blue Sky uitbrachten bv.)
Dire Straits voldoet alvast aan de kenmerken van hierboven maar dat moet niet per se slecht zijn, pakweg The War On Drugs voldoet daar ook aan (ook goedgekeurd door mijn vader!). Denk dat de groep bij momenten ook wel wat avontuurlijker was dan hun huidige reputatie laat uitschijnen. Voor mijn oren is het meestal ook niet zo’n interessante band maar Love Over Gold vind ik nog wel een goed album, precies deadpan prog bij momenten. Morgen misschien Brothers In Arms nog eens helemaal opzetten.
Ik denk dat je geen punten gegeven hebt, en ik ben niet zeker of je verwijst naar schurend gitaargeluid of bierfietsnostalgieWhitney Houston – I Wanna Dance With Somebody - 2
Hüsker Dü – Divide And Conquer - 4
Jules heeft het goed omschreven
Doen hipsters niet aan copy pastenWhitney Houston – I Wanna Dance With Somebody - 5
Hüsker Dü – Divide And Conquer - 6
Whitney Houston had hier bijna gewonnen van Hüsker Dü omdat ik het haat om trema's te moeten typen op een toetsenbord.
En ik kan niet wachten tot pardal zijn score heeft geüpdatet. Trematrauma in the making dit.

De control knop op mijn smart typewriter is kapotDoen hipsters niet aan copy pasten![]()