Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

Mano Negra - Soledad 11
Metallica - Fade to black 11

Ik heb eenmaal tegen fade to black gestemd en had me voorgenomen dat geen tweede maal te doen. Ik ga me daar ook aan houden uit nostalgische redenen, spijtig voor Mano Negra dat wat mij betreft een van de betere nummers is uit deze BR maar Fade To Black heb ik honderden keren meer geluisterd dan Soledad en zal altijd wel een nummer blijven dat ik op een of andere manier koester.

En de moraal van het verhaal is hier toch wel dat het altijd de moeite loont om elke ronde de nummers te herbeluisteren. En eigenlijk hoort dat ook uit respect voor de nominatie*.

*Dit geldt voor nummers van max 20 minuten, zodat ik hiermee niet geconfronteerd wordt als iemand in één van de volgende battles Dopesmoker nomineert.

Hoewel ik de 20 minuten cap wat flauw vind, rekening houdend met het feit dat we met wat pech minstens vijf keer the sound of C moeten uitzitten vind ik het wel frappant dat ook ik in eerste instantie uit licht revanchistische confettigevoelens aan wat doom metal dacht met een tijdsduur van minimaal een half uur om te compenseren. Ik zal deze tactiek dan aanpassen en zoeken naar iets anders om op de schaduwlijst te staan. Iets van Stalaggh ofzo, dat duurt alvast geen 20 minuten, benieuwd wie dat wel helemaal kan uitzitten...

New Order – Age Of Consent - 1
Orchestra Baobab – Utrus Horas - 0

Utrus Horas is genietbaar en mag zeker opgezet worden dit WK tijdens de rust ipv zeverende analisten, als Senegal speelt.
AOC is ook genietbaar en meer geschikt voor de blanke mens, omdat wij dat zweverige en trage wiegen in een rookgevulde kamer tussen amicale mensen niet gewoon zijn, maar liever op een lachwekkende manier dansen of springen op eender welk nummer dat een beetje tempo heeft.

New Order - Age Of Consent 1
Orchestra Baobab - Utrus Horas 1

Utrus Horas was een van de ontdekkingen uit de eerste ronde en hoewel ik nog steeds vind dat het nummer wat mij betreft niet echt 80's uitademt zal ik er ook nu weer op stemmen als blanke mens. Niet omdat ik een hekel heb aan Age Of Consent, integendeel erg degelijk nummer maar met Utrus Horas connecteer ik toch net iets meer.

Hoewel ik de 20 minuten cap wat flauw vind, rekening houdend met het feit dat we met wat pech minstens vijf keer the sound of C moeten uitzitten vind ik het wel frappant dat ook ik in eerste instantie uit licht revanchistische confettigevoelens aan wat doom metal dacht met een tijdsduur van minimaal een half uur om te compenseren. Ik zal deze tactiek dan aanpassen en zoeken naar iets anders om op de schaduwlijst te staan. Iets van Stalaggh ofzo, dat duurt alvast geen 20 minuten, benieuwd wie dat wel helemaal kan uitzitten...

Het was gewoon maar een onschuldig Dopesmokergrapje hoor :sarcastic:

Terug
Bovenaan