Battle Royale - the 2020's - halve finales

Kid_C

Redacteur
Crowdfunder FE
1739098815379.png

Na de halve slachting van de kwartfinales doen we gezellig verder!

You know the drill. Maar voor de mensen met een kort geheugen:

Elke dag is er één clash tussen twee nummers. Je beluistert beide nummers en brengt een stem uit in dit topic. De winnaar van de dag gaat door naar de volgende ronde tot we eindigen met het (allegedly) beste nummer van de 2020's (for now.) Geen vriendendiensten, enkel je eigen mening (als je stemmen ronselt schrap ik je inzending (for real)).

Hoe gaan we te werk?
Elke dag vanaf middernacht mag je in dit topic je stem uitbrengen voor de clash van de dag. Je kan stemmen tot ten laatste 23:59 van die dag. Alle stemmen erna zijn niet geldig voor de clash van die dag.

Ik ga niet elke dag een poll maken, we gaan old school digitaal turven! Je post een bericht in dit topic met je stem voor het nummer dat je kiest. Je doet dat in deze vorm:

Artiest A - Nummer X - 1
Artiest B - Nummer Y - 0

De volgende bouwt hierop verder:
Artiest A - Nummer X - 2
Artiest B - Nummer Y - 0

En verder:
Artiest A - Nummer X - 2
Artiest B - Nummer Y - 1

You get the idea. De reden dat we kiezen voor deze methode is omdat we ook een dialoog willen uitlokken over de nummers. We moedigen dus aan om te delen waarom je voor een nummer kiest. Dat is geen verplichting maar het is en blijft een discussieforum. :tongue:

Belangrijk: je volgt de format, andere stemmen rekenen we niet mee, dat wordt te onoverzichtelijk om te tellen.

Battle Royale - halve finales - de clashes!

Battle Royale - halve finale 1 - 10/02/2025

Arooj Aftab - Mohabbat
The Smile - Skrting On The Surface

Battle Royale - halve finale 2 - 11/02/2025
Cassandra Jenkins - Hard Drive
Earthless - Night Parade Of One Hundred Demons Pt. 1

Arooj Aftab - Mohabbat - 1
The Smile - Skrting On The Surface - 1

Mohabbat blijft één van de mooiste nummers van deze wedstrijd en is voor mij ook dé ontdekking van de hele Battle Royale.

Arooj Aftab - Mohabbat - 1
The Smile - Skrting On The Surface - 4

Verwacht dat de andere stemmen al naar de tegenstander zouden gaan, maar het is nog vroeg natuurlijk.

Arooj Aftab - Mohabbat - 3

De vorige keren steeds op The Smile gestemd, niet omdat ik hun nummer zo fantastisch vind, maar omdat ze steeds tegenover iets ruk stonden. Blij dat ik nu wel voor kwaliteit kan stemmen!

Arooj Aftab - Mohabbat - 4

Zo'n slander tegen Blood Incantation @Sir.Killalot!!

Ik ga ook voor Arooj Aftab. Schitterende nieuwe stem van de 2020s, het is poëtisch en muzikaal ook vernuftig en gewoon heel mooi.

Niets tegen The Smile uiteraard, ik heb ze ook in mijn kast staan en ben fan. Maar ik heb het al een paar keer gezegd : Ze zijn geen Radiohead...

Laatst bewerkt:
Dat kan je ook als iets goeds interpreteren hé
Ja, zeker ! Radiohead blijft natuurlijk gewoon één van mijn favoriete bands en die albums betekenen heel veel voor me. Anderzijds het is bijna 10 jaar geleden sinds hun laatste werk, en eigenlijk moet er misschien geen nieuwe Radiohead komen. Eindigen met A Moon Shaped Pool en True Love Waits als hekkensluiter, perfecter kan het bijna niet.

Beter een band die weet wanneer het welletjes is geweest en waarvan de leden hun energie in andere projecten kunnen steken, dan als halve zombie toch maar tot het oneindige blijven doordoen.

Arooj Aftab - Mohabbat - 6

Makkelijker dan de vorige ronde voor mij. Topnummer van The Smile, meesterlijk nummer van Arooj Aftab.

Arooj Aftab - Mohabbat - 9
The Smile - Skrting On The Surface - 5

Een les in hoe je een zeven minuten lang nummer uit het juiste hout snijdt.
Fantastisch The Smile-nummer dat bedolven wordt onder niet-Engelstalige schoonheid.

Arooj Aftab - Mohabbat - 10
The Smile - Skrting On The Surface - 5

Voor ik ze allebei na elkaar had geluisterd, dacht ik 'moeilijke keuze'.
Na het beluisteren was het eigenlijk een gemakkelijk keuze.

Finale tegen Cassandra zou wel een hele zware dobber worden hier (of misschien toch niet, zoals deze clash).

Terug
Bovenaan