Willen willen willen, het gaat over niet kunnen. Mocht ik kunnen kiezen zouden mijn partner en ik een huis in een grootstad kopen en gaan werken om de hoek. Maar de laatste keer ik keek was dat onbetaalbaar en praktisch geen mogelijkheid.
Het kan allemaal he, op papier en op wereldvreemde discussies hier op het forum.
Ik zal voornamelijk uit eigen ervaring spreken waarom 2 wagens per koppel een absolute must is in dit land:
Uw opmerkingen van 1 wagen komen echt zo uit de mond van iemand die nog thuis woont en nooit gaat winkelen of veel eigen verantwoordelijkheden heeft. Of het type dat op 30jaar nog steeds denkt dat elke week bio appelen eten de wereld zal redden.
Ik heb even de zaken in het vet gezet die gewoon overtrokken zever zijn. Opnieuw lijk je gewoon niet in te zien hoe je je eigen situatie, en vooral je eigen keuzes, projecteert op iedereen. En dat stoort mij gewoon. Allez, we kijken eens:
-Werken niet op dezelfde plaats ---> dit is een valide punt, maar gaat zeker niet voor iedereen op.
-Partner werkt in ploegen, die geraakt met het OV nooit thuis of op het werk heel vroeg of savonds laat ---> dit is een valide punt, maar gaat zeker niet voor iedereen op.
-We hebben verschillende vriendengroepen, als de een weg is met de wagen is de andere veroordeeld tot uren op de bus en trein (+ weg flexibiliteit)
--> dit is je eigen gedrag niet willen aanpassen. Alsof je dat niet geregeld krijgt met 1 auto, al dan niet door iemand af te zetten ter plaatste of aan het openbaar vervoer.
-We hebben andere hobbies, mijn partner gaat graag winkelen en terugkomen met 20 zakken kledij zonder auto is onmogelijk
--> dit is je eigen gedrag niet willen aanpassen. "Mij partner gaat graag..." Dan kan je er ook voor kiezen mee te gaan, of simpeler, ze op te pikken aan het openbaar vervoer met een paar zakken minder.
-We leven niet in een grootstad dus openbaar vervoer om iets te doen is een absolute tijdsrovende dure en niet efficiente tijdsbesteding
---> ook sterk bediscussieerbaar, gezien je andere punten zal je geen erg grondige vergelijking hebben uitgevoerd ook zeker?
-We leven in Belgie dus ik doe mijn goesting, misschien eens kijken of we geen 3 wagens kunnen nemen gewoon omdat het kan
---> kinderachtig, maar het klopt hoor.
Tot men de prijzen voor autobezit of verbruik eens serieus optrekt, ik vermoed dat er dan plots veel zaken geen must zullen blijken.
Wij hebben maar één wagen. Het kan. Het is niet wereldvreemd. Mijn vrouw werkt in de buurt, en we wonen dan nog dichtbij een station. Voor corona stond mijn wagen meer dagen stil dan dat ik ermee naar het werk was. Ook een bevriend koppel heeft 1 wagen, die zij gebruikt om te pendelen terwijl haar man met de fiets en de trein gaat werken.
Dus opnieuw, stop met te doen alsof het echt niet anders kan, terwijl het merendeel van jouw "argumenten" gewoon eigen voorkeur zijn. Ik vraag mij af wie er in deze discussie nu echt wereldvreemd is wanneer de situatie van een hoop mensen als "onmogelijk" wordt afgedaan.