Amai amai amai.
Begint hier weer geweldig te ontsporen... Om te reageren op bepaalde aannames:
1) Dit is een huurappartement en ons huurcontract verstrijkt in 2026. Er is de optie tot verlenging, maar gelet op de problemen met de onderburen (heb ik elders op het forum denk ik wel eens verteld, dat zij ons aangeklaagd hebben wegens vermeende geluidsoverlast) is daar weinig kans toe. Toevallig heeft mijn vrouw gisteren het vonnis toegezonden gekregen waarbij ze schuldig bevonden werd en 50 euro boete dient te betalen, dus die is gisteren gans de avond bezig geweest om een nieuw appartement te vinden, want die werd zot.
Al hangt dat allemaal uiteindelijk af van de beschikbaarheid van alternatieven op de markt, waar we weinig vat op hebben.
2) We zijn allemaal een beetje te hard van stapel aan het lopen betreffende de mentale gezondheidstoestand van de buurvrouw. Ik heb het natuurlijk over mezelf afgeroepen, omdat ik hier geschreven heb dat ik haar destructief bezig vond omwille van die paar keren met drank en haar uitspraak over zat/high zijn, waardoor dat hier geweldig ontploft is en de meest overdreven aannames gemaakt worden over de dame in kwestie.
Het blijft vooralsnog een vrouw met een deftige job, met twee kinderen, een man, en een eigen appartement. Ervan uitgaan dat die plots helemaal van het padje gaat en gans haar gezinsleven kapotmaakt, omdat ze niet zonder de wekelijkse beurt met mij kan, lijkt mij persoonlijk (ter herinnering, ik ben de enige persoon op dit forum die haar persoonlijk kent.) weinig realistisch. Ik heb daar totáál geen schrik voor.
Ik had meer schrik dat het zou uitkomen omdat ze niet altijd consequent berichtjes verwijderd bv, dan dat ik ze nu 's avonds zat aan de deur zou hebben omdat ze mij mist.
3) Dit was voor mij van in den beginne een affaire puur om een zeer teleurstellend seksleven in mijn huwelijk te compenseren, en dat heb ik haar ook laten weten in de vroege zomer toen ze opperde om meer tijd samen door te brengen. Dus op dat vlak waren er nooit twijfels of verkeerde verwachtingen. Voorlopig hebben we elkaar al 6 weken niet meer gezien (en dan bedoel ik letterlijk zien, zelfs niet in de gang of waar dan ook), en is het gesprek waarin ik haar liet weten dat het voor mij niet meer verder kan gaan ook alweer 10 dagen geleden. Vooralsnog geen enkel probleem, ook geen enkel berichtje van haar om toenadering te zoeken.
Mijn excuses aan de teleurgestelde lezers.