Daniël-Kun
Member
Een keer. Naar de begrafenis van de zoon van de vriend van mijn vader.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Puttin' the fun back in funeral.Ja, was echt supergezellig.
tot mijn 18de nooit eentje bijgewoond. was dan nog een crematie ook, dus eigenlijk pas op mijn 26ste.Meermaals. Familieleden, vrienden, kennissen.
Lijkt me ook echt sterk dat er iemand nog nooit een begrafenis bijgewoond heeft.
De gemiddelde leeftijd hier is wel hoger dan 18 jaar natuurlijk. Als je nog nooit een begrafenis hebt bijgewoond is dat volgens mij toch vooral een kwestie van tijd.tot mijn 18de nooit eentje bijgewoond. was dan nog een crematie ook, dus eigenlijk pas op mijn 26ste.
zo sterk is dat toch niet?

Maar is dat ook niet een beetje iets voor oudere mensen? Ik ben 35, het aantal mensen van "mijn leeftijd" dat al overleden is, is beperkt (en niemand van de dichte vrienden). Nog eens 35 jaar en ik ben er 70, als ik dan nog leef zal ik wel al een hoop doodsbrieven hebben gekregen.Ik denk dat er vroeger gewoon veel meer begrafenissen werden bijgewoond dan nu. Mijn grootvader die ging bijna elke week naar een begrafenis. Daar zat wekelijks wel eens een doodsbrief in de bus van iemand uit de buurt, in die tijd kende men in het dorp of in het gehucht ook iedereen. Naar die begrafenis gaan en achteraf in het café ene drinken was een bezigheid voor die mens. Nu merk ik dat hier zelden nog een doodsbrief in de bus zit, en als er al eens een in zit dan is de kans klein dat ik die persoon ken, laat staan dat ik naar de begrafenis zou gaan.
Iemand die overboord valt niet.Iedereen zal ooit in zijn levensloop minstens één begrafenis bijgewoond hebben.![]()

Ik snap zelfs het nut van het topic niet.Ja, al meerdere waaron die van grootouders, dooppeter, vader, neef en eigen kind.
Ben ik de enige die niets snap van het nut van de poll (sorry @PolletPoulet_OG, @Polle, @Polle32)