Clément, zoon van prins Laurent

Ergens wel mooi dat hij het gewoon toegeeft nu. Geen juridische strijd ofzo.
Vanavond op VTM stond er al geprogrammeerd:

Clément, zoon van...​

Seizoen 1 aflevering 1/2Aflevering 1
1u 15minDocumentaire, Actua, Royalty
Documentaire (2025) waarin Clément Vandenkerckhove het jarenlange stilzwijgen over zijn biologische vader doorbreekt

Clément, zoon van...​

Documentaire (2025) waarin Clément Vandenkerckhove het jarenlange stilzwijgen over zijn biologische vader doorbreekt
Amai. Als ik nog niet wist wat kijken vanavond 😂

Clément, zoon van...​

Laurent was verplicht om het zelf bekend te maken want Clément ging het vanavond bekend maken.
nog een prins erbij.

Laurent was verplicht om het zelf bekend te maken want Clément ging het vanavond bekend maken.
nog een prins erbij.
Voor een prins te worden dient er nog wel meer te gebeuren dan alleen maar dit.
Daarvoor moet er een KB komen moet de koning dit ook goedkeuren. Dit is gewoon een bevestiging wat iedereen wel al onofficieel wist.
Jammer dat het nu pas gebeurt natuurlijk. Maar beter laat dan nooit.

Clément, zoon van...​

Nee, vanavond stond de tweede aflevering van "Over geld gesproken" geprogrammeerd op vtm.
Maar ineens moet dat wijken voor een programma over iets wat iedereen altijd al geweten heeft, komaan zeg, dat ze zo eenen brol online plaatsen voor mensen die dit willen zien, maar toch niet op tv uitzenden.

Nee, vanavond stond de tweede aflevering van "Over geld gesproken" geprogrammeerd op vtm.
Maar ineens moet dat wijken voor een programma over iets wat iedereen altijd al geweten heeft, komaan zeg, dat ze zo eenen brol online plaatsen voor mensen die dit willen zien, maar toch niet op tv uitzenden.

Het blijft wel nog altijd een zoon van de vorige koning en een broer van de huidige.
België is nog altijd een monarchie dus in dat opzicht lijkt het mij wel gewoon logisch dat men hier aandacht aan besteedt.
Dat het veel Belgen aan hun reet roest dat verandert daar niks aan.

Het blijft wel nog altijd een zoon van de vorige koning en een broer van de huidige.
België is nog altijd een monarchie dus in dat opzicht lijkt het mij wel gewoon logisch dat men hier aandacht aan besteedt.
Dat het veel Belgen aan hun reet roest dat verandert daar niks aan.
Meer dan een halve nieuwsuitzending eraan besteden vind ik al meer dan voldoende eerlijk gezegd.

Het gaat om een programma waar ze aan bezig waren, maar dat later (dit najaar?) pas op tv zou komen, maar omdat Laurent vandaag beslist heeft om dit bekend te maken moeten andere programma's plots wijken.

Ik heb de docu gekeken en ik moet eerlijk zeggen: mijn respect voor die vrouw is wel enorm gegroeid. Ik vind haar zo liefdevol en respectvol overkomen, naar haar zoon, maar ook naar Laurent en naar de situatie. Ik denk dat ze naar eer en geweten heeft gehandeld in een situatie waarin ze door niemand echt kon geholpen worden.

Ik ben wel nog hoopvol naar een vervolg: Laurent, zoon van...

Ik vraag me af hoe die Frans hier over denkt.
Die heeft die opgevoed sinds zijn 5 jaar.
Nu op 25 wat cashen met een smakeloze "documentaire".

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden van de timing van dit nieuws. Waarom brengt prins Laurent dit bericht nu, en niet op een ander moment?

Ik vraag me af hoe die Frans hier over denkt.
Die heeft die opgevoed sinds zijn 5 jaar.
Nu op 25 wat cashen met een smakeloze "documentaire".

Enerzijds heb je het aspect de man die tijdens de opvoeding er was, die heeft een plaats in uw leven.
Maar het aspect van biologische vader en hoe de situatie ontstaan is heeft ook belang in het leven.

Smakeloos cashen is misschien ook wel wat overdreven. Dit vraagstuk hield meerdere mensen bezig en gezien de publieke figuren die zowel zijn moeder als vader zijn is het ook niet zo gek dat dit in de media komt.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden van de timing van dit nieuws. Waarom brengt prins Laurent dit bericht nu, en niet op een ander moment?

Omdat de documentaire ging uitkomen en hij waarschijnlijk er zelf als eerste mee naar buiten wou komen.
Omdat hij ook wil laten zien dat hij op de hoogte is en dit niet tegen zijn wil in gebeurt.
Hij zet VTM een hak want heel het verrassingseffect is hiermee dus ook weg.

Enerzijds heb je het aspect de man die tijdens de opvoeding er was, die heeft een plaats in uw leven.
Maar het aspect van biologische vader en hoe de situatie ontstaan is heeft ook belang in het leven.

Smakeloos cashen is misschien ook wel wat overdreven. Dit vraagstuk hield meerdere mensen bezig en gezien de publieke figuren die zowel zijn moeder als vader zijn is het ook niet zo gek dat dit in de media komt.
Hoe je er mee omgaat is individueel natuurlijk. Daar heeft iedereen zijn vrijheid in.
Mijn moeder is ook geadopteerd en die heeft nooit iets te maken willen hebben met haar biologische kant. De gedachte alleen al dat haar vader minderwaardig zou zijn aan iemand anders was een gruwel voor haar. Dat was haar keus. Een andere dan de Clement blijkbaar.

Maar om er dan een tv-show rond te maken? Dat is niet zomaar in de media komen. Dit is entertainment.
Een open brief naar media waarin je de situatie uitlegt en bevestigd. Dat had de meest correcte manier geweest.
Er heeft niemand zaken met waar en wanneer Laurent zat te muilen met Wendy. Dat is geen vraagstuk, dat zijn roddels.

Maar om er dan een tv-show rond te maken? Dat is niet zomaar in de media komen. Dit is entertainment.
Ik denk dat het voor Iris en Clément ook een manier is om voor eens en altijd de roddels uit te klaren en wat duiding te geven, zodat ze niet de rest van hun leven (of toch minder dan nu) vragen blijven krijgen.

Dat krijg je met een droog statement in de krant niet uitgelegd natuurlijk.

Terug
Bovenaan