Ik denk dat dat budget al niet meer in dit topic hoort.Vrijdag naar het Pakhuis in Gent geweest. Wat een locatie! Eten was zeer lekker en betaalbaar: €150 voor 2 personen met voorgerecht hoofdgerecht nagerecht
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat dat budget al niet meer in dit topic hoort.Vrijdag naar het Pakhuis in Gent geweest. Wat een locatie! Eten was zeer lekker en betaalbaar: €150 voor 2 personen met voorgerecht hoofdgerecht nagerecht
Café René is ook aan te raden, niet zo ver daar vandaan.Vrijdag naar het Pakhuis in Gent geweest. Wat een locatie! Eten was zeer lekker en betaalbaar: €150 voor 2 personen met voorgerecht hoofdgerecht nagerecht
Met 2 een driegangenmenu? Ik vermoed dat ze ook iets gedronken hebben?Ik denk dat dat budget al niet meer in dit topic hoort.
Het is natuurlijk geen exuberante prijs, maar in een topic dat "Betaalbare restaurants" heet, lijkt het me eerlijker om het over restaurants te hebben die voor een heel breed publiek betaalbaar zijn, dus ook voor mensen die een minder dan gemiddeld inkomen hebben. Dan zit je met een prijs voor 1 maaltijd als koppel die anders het weekbudget is niet goed imo. Straks komt de volgende met een prijs van €200 want er zat ook wijn bij, dus betaalbaar. Of een grootverdiener, die vandaag nog geen topic vond om ons er aan te herinneren hoeveel geld hij wel niet heeft, die een lunch bij het hof van cleve komt aanbevelen, want peanuts. Mss met wat overdrijving, maar je snapt het punt.Met 2 een driegangenmenu? Ik vermoed dat ze ook iets gedronken hebben?
Valt dat toch onder betaalbaar.
voorgerecht aan €15, hoofdgerecht €25-30 en dessert aan €10-15 is voor 2 man samen opgeteld een €110. En dat zijn (denk ik toch) toch betaalbare prijzen voor een restaurant centrum Gent.
Ik deel toch ook @horste zijn mening van hierboven. €150 voor 2 personen toont toch aan dat het betaalbaar is in de context die hij gegeven heeft?Het is natuurlijk geen exuberante prijs, maar in een topic dat "Betaalbare restaurants" heet, lijkt het me eerlijker om het over restaurants te hebben die voor een heel breed publiek betaalbaar zijn, dus ook voor mensen die een minder dan gemiddeld inkomen hebben. Dan zit je met een prijs voor 1 maaltijd als koppel die anders het weekbudget is niet goed imo. Straks komt de volgende met een prijs van €200 want er zat ook wijn bij, dus betaalbaar. Of een grootverdiener, die vandaag nog geen topic vond om ons er aan te herinneren hoeveel geld hij wel niet heeft, die een lunch bij het hof van cleve komt aanbevelen, want peanuts. Mss met wat overdrijving, maar je snapt het punt.
Niemand?Kies eens 2x voorgerecht+hoofdgerecht+dessert en dan 2x drank bij de eerder genoemde restaurants (waar niemand een probleem had dat het "betaalbare" waren) en je zit aan €150 of erboven.
Misschien moeten we hier wel eerst eens een definitie plakken op een 'betaalbaar' restaurant, want er lopen er hier genoeg op dit forum rond voor wie een 3-gangen menu bij een gemiddelde 1-ster-restaurant even betaalbaar is als de Lunchgarden voor de gemiddelde bevolking.
Wat zeggen we dan? €25/persoon voor hoofdgerecht + drank? Dan valt een Meme Gusta al af, maar dan heb je in Gent bvb wel nog zaken als Amour en Entr die ik goed ken en aanraders vind.
Uitgebreid eten = apero, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert met water bij het eten? Dan lijkt €50 pp me al sterk, zelfs voor een middaglunch in menuvorm.Voor mij is een betaalbaar restaurant iets waar je met 2 onder de 100 euro blijft voor uitgebreid te eten.
Niemand?
. Maar weinig transparantie over die prijzen precies.Goed dat de thread niet enkel voor jou is!Voor mij is een betaalbaar restaurant iets waar je met 2 onder de 100 euro blijft voor uitgebreid te eten.
Dusja, blijkbaar heb je met mémé gusta toch geen problemen dat het in deze thread staat. En als je daar 2x voorgerecht+hoofdgerecht+dessert en dan 2x drank doet, zit je vlot over de €100...Ik ga nu toevallig over 2 weken eens gaan eten bij Meme Gusta, zal dan verslag komen uitbrengen![]()
Rundstartaar West Vlaams rood (140gr), “GENIET GEZOND” €24.50Niemand?
Misschien moeten we hier wel eerst eens een definitie plakken op een 'betaalbaar' restaurant, want er lopen er hier genoeg op dit forum rond voor wie een 3-gangen menu bij een gemiddelde 1-ster-restaurant even betaalbaar is als de Lunchgarden voor de gemiddelde bevolking.
Wat zeggen we dan? €25/persoon voor hoofdgerecht + drank? Dan valt een Meme Gusta al af, maar dan heb je in Gent bvb wel nog zaken als Amour en Entr die ik goed ken en aanraders vind.

Waarom zo aanvallend?Goed dat de thread niet enkel voor jou is!
En dat komt niet echt overeen met wat je hiervoor zelf aanhaaldde. Ik zal even de zin die je toevallig zelf uit je eigen post weghaaldde in deze post eens erbij halen:
Dusja, blijkbaar heb je met mémé gusta toch geen problemen dat het in deze thread staat. En als je daar 2x voorgerecht+hoofdgerecht+dessert en dan 2x drank doet, zit je vlot over de €100...
Mee eens dat die vaste definitie er moet komen, zoals ik dus ook al meteen eerder aangaf. Anders wordt dit een topic dat heel snel gaat verzanden in de wereldvreemdheid van sommigen hier.Maar sinds er niet ingegaan is op die oproep om de definitie te geven, doet het er allemaal ook niet toe. Dus ofwel zorgt men voor een vaste definitie of men sluit de thread beter want dan gaat er telkens wel iemand commentaar hebben...
Zeker als je naar de vlaamse brasseriekost wil kijken is dat bijna onhaalbaar.
Ga je inderdaad richting oosterse of andere alternatieve keukens kan je daar inderdaad wel nog onder blijven vermoedelijk.
Maar dan moet er maar een thread komen specifiek voor andere keukens.
Is "Vlaamse brasseriekost" dan intrinsiek duur? Ik bedoel, ja, een deftige steak moet geld kosten (zie eerdere post), maar bij een stoverij, traditioneel het mindere vlees dat je uren moet koken om wat eetbaar te zijn, weet ik dat nu wel niet. Als je dan naar andere klassiekers zoals vol-au-vent of waterzooi kijkt eisen die nu toch geen dure ingrediënten?Ok, allen naar de Colmar dan.
3gangen is 34€ zonder aperitief en koffie
all in is 43€ met aperitief en koffie
Voila, daar is u betaalbaar restaurant, waar een stoverij ook 24€ is of rundsbavette 27€ is.
Zeker als je naar de vlaamse brasseriekost wil kijken is dat bijna onhaalbaar.
Ga je inderdaad richting oosterse of andere alternatieve keukens kan je daar inderdaad wel nog onder blijven vermoedelijk.
Maar dan moet er maar een thread komen specifiek voor andere keukens.
Vol-au-vent is vooral tijdsintensief, als ie volledig vers en in-huis wordt gemaakt (wat in heel wat brasserieën niet het geval is). In de meer luxueuze uitvoering van vol-au-vent zitten vaak ook kalfszwezeriken en garnalen. Vol-au-vent heeft een beetje ten onrechte een goedkope naam, omdat het zich tegelijk ook uitstekend leent tot grootkeukengerecht.Als je dan naar andere klassiekers zoals vol-au-vent of waterzooi kijkt eisen die nu toch geen dure ingrediënten?
Garnalen? Wtf? Die versie ben ik nog nooit tegengekomen. Ok, ik bedoel dus de (klassieke?) versie met kip en wat gehaktballetjes.Vol-au-vent is vooral tijdsintensief, als ie volledig vers en in-huis wordt gemaakt (wat in heel wat brasserieën niet het geval is). In de meer luxueuze uitvoering van vol-au-vent zitten vaak ook kalfszwezeriken en garnalen. Vol-au-vent heeft een beetje ten onrechte een goedkope naam, omdat het zich tegelijk ook uitstekend leent tot grootkeukengerecht.
Ik vermoed dat jij het over koninginnehapje heb; wat in de volksmond gelijk is met vol-au-vent maar het eigenlijk niet is. Koninginnehapje is een vorm van vol-au-vent, maar niet elke vol-au-vent is een koninginnehapje...Garnalen? Wtf? Die versie ben ik nog nooit tegengekomen.
Ik denk dat ook de definitie van betaalbaar evengoed een probleem is. Voor mij is betaalbaar niet hetzelfde als goedkoop; gewoon niet duur. Het zit ergens tussen goedkoop en duur, en is vooral zijn geld waard.Mee eens dat die vaste definitie er moet komen, zoals ik dus ook al meteen eerder aangaf. Anders wordt dit een topic dat heel snel gaat verzanden in de wereldvreemdheid van sommigen hier.
Garnalen? Wtf? Die versie ben ik nog nooit tegengekomen. Ok, ik bedoel dus de (klassieke?) versie met kip en wat gehaktballetjes.