Biertopic!

Amai, zijn er nog zo webshops? Direct eens een account aanmaken 👍

Dat zijn mijn "to go" biershops online.

Over webshops gesproken:

Momenteel 40% korting op die Sterk Blond en Sterk Donker pakketten Kortingscode: MEGAPACK40

Wel max. 1 van elke soort te bestellen per klant en enkel geldig voor nieuwe klanten. Hier alvast 1 pakket blond en 1 pakket Donker besteld. 48 euro voor 48 sterke bieren, daar kunt ge niet voor sukkelen. 🥳

Ben wel benieuwd eigenlijk. Wel al héél lang geleden dat ik nog Grimbergen bier heb gedronken.

Ben wel benieuwd eigenlijk. Wel al héél lang geleden dat ik nog Grimbergen bier heb gedronken.
Ik hoop alvast op een beter niveau. Grimbergen is maar meh. Enkel de Optimo Bruno is IMO nog een beetje te pruimen.

Over webshops gesproken:

Momenteel 40% korting op die Sterk Blond en Sterk Donker pakketten Kortingscode: MEGAPACK40

Wel max. 1 van elke soort te bestellen per klant en enkel geldig voor nieuwe klanten. Hier alvast 1 pakket blond en 1 pakket Donker besteld. 48 euro voor 48 sterke bieren, daar kunt ge niet voor sukkelen. 🥳

Goeie tip. Ik kende die site nog niet, ze hadden tot mijn verbazing wel wat interessante bieren staan. Net een bestelling geplaatst voor ongeveer hetzelfde bedrag als jij. Ik heb alleen geen 48 bieren in de plaats ;)

De buit voor dit weekend :)
- Gulden Draak Imperial Stout
- Gouden Carolus Whisky infused
- Duvel Tripel Hop Cashmere

Nieuw geproefd sinds mijn laatste post hier na enkele bierdegustatie avonden:

Founders All Day IPA (blik): laagalcoholisch, frisse, vlotte session IPA
Rosten Uil: Interessant biertje. Spécial Belge ft. dryhopping? Niet te hoppig, bitter-droge afdronk. Hop olie/vettigheid licht aanwezig.
Patience for Eylenbosch - Pale Ale: Heel lekkere Pale Ale! Lichte hopbitterheid, zacht, verfrissend, top!
Toast: Zoals de naam zegt van oud brood gemaakt. Lichte alcoholische bitterheid prominent aanwezig. Niet mijn favoriet
Organic Geuze Natur-Elle: Droog, zurig, mooi gebalanceerde geuze. Niet te zuur, erg toegankelijk, topper!
Bloemekei IPA: Lekker, licht, bloementoets en citra? hop. Zacht en niet te droog.
Quadrupel Gronckel: Nogal zoet, zwaar, fruitige nasmaak.
Westmalle Trappist Extra: Fris, koolzuurbom
Ne Flierefluiter Hop! Hop! Hoera!: Smaakte beter in mijn herinneringen. Net iets te veel koolzuur voor een IPA
Erdinger Weissbier: Gewoon heerlijk verfrissend
Estaminet Refined Lager: Verdorie dit is plots een van mijn favoriete pintjes! Bitter, vlot - totaal niet de waterige Estaminet van vroeger
Hercule Stout: Altijd gedacht dat ik geen Stout drinker was en deze allemaal een mij laten voorbijgaan. Maar toch de sprong gewaagd nu en direct raak! Licht moutig, licht gebrande koffie, droge hop, vol, lekker
LeFort Sour Oaked: Vol, licht zuur, oakey, lekker
Averbode 4,85: Een fris pintje
Averbode Bruin: Standaard bruin bier, aan de té zoete kant
Jack's Precious IPA: Helder, hoppig, floraal
Lupulin Monster: Mooie balans hop en mout. Vlot en gevaarlijk
Guinness Special Export: Vol, romig, koffie, zacht - dat is wat anders dan die platte inheemse Guiness!
FIVE St-Feuillien: Scherp, zurig en sprankelend. Niet mijn favoriet in deze categorie... Is volgens mij een bovengistend bier dat een slechte pils-immitatie doet
Tripick 6: Licht, blond, vlot, zacht
Tripick 8: Lekker volle tripel, zacht en vlot. Deze en die hierboven worden ook bij Brasserie Lupulus gebrouwen
Durbuy-Z: Blond, prikkelend, kruidig - iets te wrang voor mij - recept ook bij Lupulus gebrouwen
Lupulus Hopera: niet nieuw voor mij maar één van de lekkerste IPA bieren
Rochefort Triple Extra: Zacht, citrus (sinaas), troebel - speciaal

Corona doet wat met ne mens :unsure:

Dat ik deze nog hier nog niet tegengekomen was. Een biertopic. Ben de laatste jaren ook geëvolueerd van steeds mijn favorieten drinken naar altijd eerst kijken wat we nog niet gedronken hebben en dat uitproberen voor dat we een ander bier een 2e keer zouden proberen. Dikwijls valt dat al eens tegen, maar zo kom je ook eens zaken tegen waar je van zegt: dat was goed en wat ik anders nooit besteld had.

De Maxima van 14% heb ik vorige week nog geprobeerd. Was ook wel goed. Vrij zoet nogal.
Eenmaal richting die 15% is het eigen aan het bier dat het nogal zoet blijft.
Echte biergist kan namelijk maar omzetten naar alcohol tot maximum 15%/volume waarna hij afsterft door... alcoholvergiftiging :lol:

Geen enkele gist kan suikers ooit 100% omzetten naar alcohol dus de niet vergiste restsuikers zullen die zoete toets geven.

Elk bier boven de 15% is geen echt bier meer door: niet-biergist, alcoholtoevoeging of een dergelijk procedé.

Een Eisbock is dan weer een specialleke.
Daar wordt het vergiste bier meermaals bevroren en gezien de alcohol het eerste is dat nadien smelt zal het restproduct dat ze overhouden een veel hoger alcoholpercentage hebben.

De Kerel Kaishaku - Suicide Blonde is ook het proberen waard: 15% ABV

Over webshops gesproken:

Ik kwam het daarnet op Facebook tegen (gesponsord bericht), maar de code is al vervallen precies :confused:

Terug
Bovenaan