Heb je nu hetzelfde tenue aan als tijdens de marmotte?

Eerlijk gezegd vind ik deze mooier dan je TCR. Veel mooier qua kleurenpalet.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik heb maar 1 mooi wit shirtHeb je nu hetzelfde tenue aan als tijdens de marmotte?
Eerlijk gezegd vind ik deze mooier dan je TCR. Veel mooier qua kleurenpalet.

Nieuw gekocht?Ik was aan het kijken naar een nieuwe fiets maar met de absurd hoge prijzen (ik kan niet leasen) stond ik beetje voor de keuze ofwel inboeten op afmontage, ofwel kijken naar bepaalde koopjes. Eerste prioriteit was geometrie, 2de was elektronisch schakelen en 3de was goeie wielen.
Ik had eerst een ridley (ex teamfiets van lotto) gezien die nog goedkoper was (DI2, schijfremmen en DTswiss carbon wielen) maar de geometrie lag me niet zo en ik hoorde wat gemengde reacties over ridley. Toch eens gaan kijken en dat frame was echt gesloopt (krassen, paintjob,...).
Via via dan hier op uitgekomen en hier had ik een volledige fiets voor de prijs van ongeveer een SL8 frameset.
Het korte antwoord: de prijs dus![]()
Mooie fiets! Hoe feit dat je enkel over de kras praat doet me hopen dat je zelf niks aan de crash over hebt gehouden.Na lange tijd wachten, eindelijk 'af'....
In januari het frame besteld, een Nordest Britango 3, downcountry stalen hardtail. Ik wou al lang een stalen mtb opbouwen, en de frames van Nordest spraken me wel aan, worden heel goed ontvangen en zijn prijs/kwaliteit wel top. Na wat twijfel tussen een XC-model en deze downcountry, toch maar voor laatstgenoemde gekozen - ik heb al ene Salsa Cutthroat, wat min of meer een dropbar XC-mtb is, kwestie van te diversifiëren.
Ik wou hem opbouwen als zijnde een 'kwaliteitsvolle budget-bike', twee dingen die niet zo simpel te combineren zijn. De vork is een Rockshox Pike, na wat zoeken in korting gevonden voor slechts €420. De remmen zijn een setje Magura MT Trail Sport; 4 pistons vooraan en 2 achteraan. Op de kop kunnen tikken voor €110. De aandrijving is SRAM NX, deze zat vroeger op mijn stadfiets/toerfiets gemonteerd en heb ik overgeplaatst. Uiteraard wel een nieuw kettingblad moeten kopen (boost), nieuwe lagers, en een nieuwe ketting (GX ketting, die zijn duurzamer). De wielen zijn ook recuperatie; ik had nog een achterwiel met WTB Serra hub en WTB standard velgen (i19) - dit is de voorlopige versie. De achternaaf heeft zijn beste tijd gehad, maar die naaf is kwalitatitief niet echt een hoogvlieger, dus ik steek er geen kosten in voor nieuwe lagers/body (ik zie wel wanneer het plotseling sneuvelt). Vooraan zit een zelf gevlochten wiel met DT350 naaf en XR391 velg (i25). Ik denk dat ik op termijn die XR391 velg rond een nieuwe achternaaf (dt 350) ga vlechten en vooraan een i30 velg rond de voornaaf die ik heb. Zo heb ik wat meer mogelijkheden voor bredere banden - momenteel liggen er 2.2" Maxxis Ikons op, die had ik nog liggen.
Grootste afwezige, is momenteel een dropper. Ik kan van een kennis er eentje overnemen, dus daar wacht ik nog op. Die vertraging heeft me al onmiddellijk een zware crash opgeleverd vorige week in Zwitserland..... (rit 1, en de eerste kras was al een feit).
Eerste bevindingen na Zwitserland:
-de fiets daalt beter dan de rijder....
-klimt verbazingwekkend goed
-heel plezante fiets om mee te rijden in het algemeen
![]()
Een rechterheup die eruit ziet alsof er een zwart gat op getatoeërd staat, een paar gekneusde ribben, en een gebroken ego....Mooie fiets! Hoe feit dat je enkel over de kras praat doet me hopen dat je zelf niks aan de crash over hebt gehouden.
Oei? Wrm de deur uit? Paar maten te klein,Mocht iemand zin hebben - fiets komt te koop! Maat 54. Stuur maar pm indien vragen.

Waarom zou hij te klein zijn? Mijn pens is nog beperkt dus ik kan wel wat drop aan...Oei? Wrm de deur uit? Paar maten te klein,![]()
Te klein voor mijWaarom zou hij te klein zijn? Mijn pens is nog beperkt dus ik kan wel wat drop aan...
Ik stap over naar zelfstandige en ben er nog niet uit of ik de lease wil overnemen of gewoon privé iets ga aankopen.

Nee, is 2024 frame https://www.specialized.com/be/nl/s-works-tarmac-sl8-frameset/p/216956?color=350006-2169562dehands? Want kleur herken niet meteen voor de nieuwe SL8Sowieso ferm machine!

Was ook mijn gedacht.Leuke drop![]()

Hoezo extreem, ik zit 2 cm hoger vanvoor dan bij de Cube?Was ook mijn gedacht.
Jezus man ik heb al rare proporties maar dit is toch wel extreem
Ik denk dat de zadelpen op de max staat en dan uw stem met maar 1 spacers. Drop van 20cm of meer momenteel?

#sniffer.
Cannot unsee