Blind Gekocht 2023

Ik vind het een vreemd verhaal. Hun ouderlijk huis stond overduidelijk te koop de vorige aflevering (bord in de voortuin). Zoiets is in die regio toch onmiddellijk verkocht? En nu gan ze het toch houden? Er stond deze aflevering geen te koop bord meer. Ik denk dat er op voorhand al gesprekken geweest zijn in de trend van ‘we gaan proberen maar kunnen jullie deelname niet volledig bevestigen’.

Ik vind het een vreemd verhaal. Hun ouderlijk huis stond overduidelijk te koop de vorige aflevering (bord in de voortuin). Zoiets is in die regio toch onmiddellijk verkocht? En nu gan ze het toch houden? Er stond deze aflevering geen te koop bord meer. Ik denk dat er op voorhand al gesprekken geweest zijn in de trend van ‘we gaan proberen maar kunnen jullie deelname niet volledig bevestigen’.
Hoe dan ook, nog nooit zo'n arrogant koppel gezien.
En dan nog dat irritant accent...
Enfin, ze hebben hun 5 minuutjes bekendheid gehad.

Ze hadden beter dat huis met asbest dak gekocht. Voor die 50k extra dat ze mss voor hun huis zouden krijgen kon je daar al ver mee komen. Je kan daar perfect veilig wonen trouwens indien het niet beschadigd is dus dat was nog geen noodzaak geweest de komende jaren. Maar goed. Tis precies ook alles of niks.

Die moeder-dochter combo in Brugge ... op den bots bedacht dat het wel plezant zou zijn om goedkoop een B&B te kunnen beginnen, zonder 5 seconden na te denken wat dat eigenlijk precies inhoudt.

ja, dat was wel euh, frappant.
"we dromen al lang van een B&B"
"ah ja, we hebben eigenlijk geen businessplan, dus jullie krijgen carte blanche"
"die straal van 3km rond het station van Brugge willen we toch efkes doordrukken hoor"

wordt nog lachen.

Gavere heeft dan ook nog eens een treinstation, als dat huis op wandelafstand is van het station bvb scheelt dat ook al wat.

Het is dit huis:

Kleine 2km van station, maar wel vlakbij mobipunt waar je de bus kan nemen (ook naar station als dat moet). Ook vlakbij slager, bakker, supermarkt, speelplein is ook niet ver...

Het is natuurlijk verre van een stad als Gent, maar als dat afgestemd was, dan zie ik niet waarom ze er niet gelukkig zouden kunnen zijn. Gent "en deelgemeenten" kan letterlijk een paar kilometer van de Nederlandse grens zijn, dan kan Gavere een stuk dichter bij Gent zijn. En dan nog is in het verleden al gebleken dat net zo'n mensen in dat soort situaties vaak geen problemen hebben met compromissen en zielsgelukkig zijn omdat ze een stulpje van zichzelf kunnen hebben. Denk aan die alleenstaande moeder voor wie ze een huis kochten aan Park Spoor Noord een paar seizoenen terug. Doodgelukkig terwijl er 1 van de vooraf zogezegd belangrijke eisen niet werd ingevuld (ik weet niet meer de welke, maar ik dacht dat het een tuintje was).

Laten we dus vooral weer niet voor die vrouw en haar dochter denken en verontwaardigd zijn: als die daar blij mee zijn, dan is dat een top aankoop. Valt nog af te wachten of het inderdaad dat huis zal zijn dat gekocht is...

Overigens, dat huis is hier 200 meter vandaan 🙂

mja, dat park spoor noord geval dat de tuin ontbrak was wel opgelost door dat het letterlijk aan een grote speeltuin lag.

Gavere bekijken als deelgemeente van Gent is toch een andere categorie. je moet dan met dat kind langer onderweg zijn, openbaar vervoer is imo niet echt een optie met die ziekte. als een bus of trein afgeschaft wordt, sta je daar in de kou, en dat is net een groot probleem.

de zorg voor zo'n ziek kind neemt wel een heel deel van uw leven in beslag, en dan heeft dat wel een impact als je efkes 20 minuten van uw doel woont.

maar uiteindelijk: wat ze in Gent kan krijgen voor haar budget, naar haar wensen, is gewoon niet bewoonbaar. en zeker niet met dat kind. dus niet te verwonderen dat ze elders proberen.

mja, dat park spoor noord geval dat de tuin ontbrak was wel opgelost door dat het letterlijk aan een grote speeltuin lag.

Ja, maar je kan ook wel argumenteren dat er een gigantisch verschil is tussen een eigen tuintje en een publieke speeltuin he. Voor veel mensen gaat zoiets ook een absolute dealbreaker zijn. Ik weet dat het dat voor mij zou zijn. Maar iedereen is anders, en mensen in een moeilijke positie kunnen vaak wel gemakkelijker compromissen maken als dat betekent dat ze wel hun doel van eigen bezit bereiken.

Gavere bekijken als deelgemeente van Gent is toch een andere categorie.

Even illustreren wat ik bedoelde:

Ik zoek nu wel een extremum op uiteraard, maar Mariakerke, Drongen, Oostakker, Afsnee zit je met vergelijkbare afstanden als Gavere. En Wondelgem, Desteldonk, Mendonk, Sint-Kruis-Winkel zijn verder tot een stuk verder. Bij die laatste zit je echt sneller in Nederland dan in het UZ he.

Het gebied "Gent en deelgemeenten" is zodanig immens groot en strekt vooral uit naar het Noorden, trek diezelfde afstanden door richting Zuiden en je zit al in Oudenaarde (en dat ligt nog eens een stuk verder dan Gavere). Dus ik snap het in deze wel perfect he. Als Sint-Kruis-Winkel binnen het gebied ligt, waarom zou Gavere dan tout court geen optie zijn?

maar uiteindelijk: wat ze in Gent kan krijgen voor haar budget, naar haar wensen, is gewoon niet bewoonbaar. en zeker niet met dat kind. dus niet te verwonderen dat ze elders proberen.

Welja, inderdaad he. Zeker als dat ook ergens gevalideerd/afgestemd is. Als dat niet gevalideerd is vind ik het dus wel lastiger, want dan negeer je de vereisten, en dat vind ik niet zomaar OK. Maar dat weten we dus niet. Vandaar dat ik wel aangeef van niet zomaar plaatsvervangend te fulmineren en even de reactie af te wachten :)

Moeder en dochter nemen voor mij alvast de fakkel van 'meest irritante deelnemers' van het programma over van Tervuren. Toch een hele prestatie me dunkt.

Nogal.

Huisje in Gavere wel knap, toch weer goeie reclame voor de interieurarchitecten.
het helpt bij dat budget natuurlijk wel dat interieurarchitect door Play betaald wordt, en niet door de klant zelf.

ik moet wel toegeven: ik was vergeten dat die single mom niet in Gent zelf al woonde, maar in Wachtebeke. op zich ligt dat verder dan Gavere.
(en eigenlijk vind ik het grappig: zij noemt het UZ "de achterkant van Gent", voor mij is dat de "voorkant")

Laatst bewerkt:
Ik vond Gavere dan weer licht tegenvallen. Had een mini-hal in gyproc nu echt zo de kost geweest om een sas tussen voordeur en woonruimte te creëren? Dat maakt toch een wereld van verschil richting warmteverlies..

Ik vond Gavere dan weer licht tegenvallen. Had een mini-hal in gyproc nu echt zo de kost geweest om een sas tussen voordeur en woonruimte te creëren? Dat maakt toch een wereld van verschil richting warmteverlies..
Da was grappigste van allemaal 😂

“Heb beetje stress voor de inkom”
“Ge kunt da makkelijk oplossen ze 🙄🙄

*hangt gordijn op*

Ik was ook hetzelfde aan het denken, maar dan krijg je die zetel er niet meer geplaatst. Leek me redelijk smalle woonruimte.

In Gavere zijn ze toch de mist in gegaan vind ik. Die interieurarchitecte was precies heel blij met haar oplossingen en ideetjes maar als je goed keek leek die mama echt wel teleurgesteld te zijn. En terecht, want het comfort en geluk voor haar dochter was voor haar het allerbelangrijkste en wat krijgt ze?
Dichtbij Gent (ziekenhuis, school) --> Gavere.
Speelruimte voor de dochter --> Een m² onder de trap en een keukentje op de overloop boven.
Overal lekker warm --> voordeur naast de zetel in het salon.
Daarnaast is er veel buitenruimte (die koer en die tuin) die door de ziekte van de dochter amper zal gebruikt worden.

Dan hadden ze beter iets dichter bij Gent gekocht met minder buitenruimte maar met een volwaardige speelkamer. Lijkt me toch niet onmogelijk.

Dichtbij Gent (ziekenhuis, school) --> Gavere.

Ja zie, daarop heb ik al geantwoord hierboven. Gavere > UZG is veel beter te doen dan Wachtebeke > UZG, en sowieso is Gavere even dicht of dichterbij dan zowat de helft van het criterium "Gent en deelgemeenten".

Locatie is niet echt het probleem. Budget is het probleem, met bijhorende compromissen. 210K is dag van vandaag echt heel, heel weinig. Daarvoor ga je niet meer kwalitatief IN Gent wonen vrees ik.

Terug
Bovenaan