Blind Gekocht 2023

Ja zie, daarop heb ik al geantwoord hierboven. Gavere > UZG is veel beter te doen dan Wachtebeke > UZG, en sowieso is Gavere even dicht of dichterbij dan zowat de helft van het criterium "Gent en deelgemeenten".

Locatie is niet echt het probleem. Budget is het probleem, met bijhorende compromissen. 210K is dag van vandaag echt heel, heel weinig. Daarvoor ga je niet meer kwalitatief IN Gent wonen vrees ik.
Mijn moeder heeft bijna heel haar leven afstand Eke - UZG gedaan. Dat is zo'n makkelijke verbinding.

omdat dat kind bij 15° nog met thermisch ondergoed en een dikke jas in de auto moet blijven als de mama eerst nog 5 minuten buiten wilt staan praten met Jani.

dwz dat dit weekend, het laatste weekend van april, dat kind wéér niet buiten kan spelen. ik snap wel dat die noden anders liggen dan bij een normaal kind zelfs bij -10° in de sneeuw gaat spelen.
En alle andere (gezonde) kinderen in België gaan dit weekend buitenspelen?

Wat met kinderen die in een appartementje wonen?

Dat kind is heus niet het enige kind in Vlaanderen dat binnen moet spelen en geen speelkamer heeft...

Laatst bewerkt:
je snapt het niet. die andere kinderen (of hun ouders) hébben die keuze: laat ik mijn kind buiten spelen bij 10° of niet. ik doe het een dikke jas aan, en het kind speelt buiten. óók kinderen die op appartementen spelen.

dit kind kàn niet buiten, want binnen de kortste keren reageert haar lichaam zo hard op die kou dat ze af ziet, en dat ze naar het ziekenhuis mag.

ik weet niet hoe het nu zit met de kinderen, maar wij bleven vroeger alleen binnen als het echt té hard regende.

Dichter bij Gent ga je zeker niets vinden voor dat budget ;-)
Absoluut niet, ik vind het oprecht al een mirakel dat ze dat hebben kunnen vinden!

Ik denk dat ze toch ergens had gehoopt op een mirakel, maar zo werkt het natuurlijk niet...
Ze is slim genoeg om te weten dat wat ze echt wil/wou niet realistisch is met dat budget, maar wat we zagen is hoop op dat mirakel die wegsmolt, denk ik?

Absoluut niet, ik vind het oprecht al een mirakel dat ze dat hebben kunnen vinden!

Ik denk dat ze toch ergens had gehoopt op een mirakel, maar zo werkt het natuurlijk niet...
Ze is slim genoeg om te weten dat wat ze echt wil/wou niet realistisch is met dat budget, maar wat we zagen is hoop op dat mirakel die wegsmolt, denk ik?

Het is natuurlijk dan ook wel aan de tv makers om de deelnemers duidelijk te maken dat dit programma geen 'get out of jail for free' is. Ik vrees dat die moeder een beetje deelnam en dacht dat ze dankzij de sponsoring etc. wel iets in regio Gent ging gevonden hebben, maar zo werkt het natuurlijk niet. En dat is imo wel wat problematisch dat het programma bewust de edge cases eruit pikken die hopen op veel voor 'weinig' geld. Het was zo met die tuinman, het is zo met die B&B in Brugge en het was zo met die mama met haar kindje.

Wat me toch echt stoort aan dit programma is het gebrek aan transparantie. Er wordt steevast gepraat over een budget voor aankoop en transparantie. Maar men lijkt te doen alsof aankoopprijs gewoon de nettoprijs is (wat met de kosten die gepaard gaan met de aankoop zelf?). Dat doet men toch iets beter in Blind Gekocht NL, daar wordt vaak ook een breakdown gedaan van wat naar welke renovatiekosten gaat.

En hopelijk is de weg nu niet definitief ingezet naar een totaal emo-programma met toestanden als "ons Jaida". Ja hoor, allemaal heel erg voor dat kindje maar je moet dat nu ook geen 100 keer vernoemen :wallbash:

Het is geen boekhoudprogramma. Die transparantie die je denkt te moeten hebben staat uiteraard ondergeschikt aan het verhaal dat de programmamakers rond een case maken elke keer. Dit is nu eenmaal eigen aan TV. Ook (en bijna vooral) als ze "reality"tv maken.

Wat me toch echt stoort aan dit programma is het gebrek aan transparantie. Er wordt steevast gepraat over een budget voor aankoop en transparantie. Maar men lijkt te doen alsof aankoopprijs gewoon de nettoprijs is (wat met de kosten die gepaard gaan met de aankoop zelf?). Dat doet men toch iets beter in Blind Gekocht NL, daar wordt vaak ook een breakdown gedaan van wat naar welke renovatiekosten gaat.

En hopelijk is de weg nu niet definitief ingezet naar een totaal emo-programma met toestanden als "ons Jaida". Ja hoor, allemaal heel erg voor dat kindje maar je moet dat nu ook geen 100 keer vernoemen :wallbash:
Daar zal allemaal wel in de achtergrond rekening mee gehouden worden toch.

Ja, idd, die mensen gaan ook niet zomaar zonder boe of ba ergens in andere gemeente gedropt worden, met "nu nog gauw alles zelf regelen he. Succes en salut!"

Zeide maar zeker dat het een groot mirakel zou zijn, die 300-350k die ik aanhaalde voor zo iets naar haar wensen in Gent is al het minimum vandaag denk ik.

Van de week 4 huizen in mijn buurt te koop. Allemaal netjes gerenoveerd door zo een opkoper. Niks speciaal, geen dure materialen, gewoon (hopelijk) goed en correct gedaan. 78m² + koer. 310.000 EUR was de goedkoopste, de andere 335, 319 en 325.
210 vind je echt iets dat gewoon aan het rotten is, vol vocht en waar je gewoon alles moet strippen en van 0 beginnen. Als je alles zelf doet kan je dat mss voor 50k, maar vanaf je het wil laten doen moet je toch gewoon snel 100k neertellen.
Dus die 210... Ze hadden die gewoon direct moeten confronteren i.p.v. er altijd zoveel doekjes rond winden. Ze mag zij mirakels verwachten, maar als je haar niet van haar wolk haalt dan is de slag nadien nog zo hard. Als ze gewoon hadden gezegd "jow, 210 is gewoon belachelijk. het zal of dik buiten Gent worden of het zal een onbewoonbaar krot worden" dan had ze zelf nog de keuze. Nu doen ze om goed te doen ver buiten Gent en nu is madam niet blij omdat ze dat niet wou.

Ik heb de aflevering gezien en ik vond ze helemaal niet zo ontevreden overkomen? Ze gaf toch zelf aan dat het voor haar budget gewoon heel moeilijk was? :unsure:

je snapt het niet. die andere kinderen (of hun ouders) hébben die keuze: laat ik mijn kind buiten spelen bij 10° of niet. ik doe het een dikke jas aan, en het kind speelt buiten. óók kinderen die op appartementen spelen.

dit kind kàn niet buiten, want binnen de kortste keren reageert haar lichaam zo hard op die kou dat ze af ziet, en dat ze naar het ziekenhuis mag.

ik weet niet hoe het nu zit met de kinderen, maar wij bleven vroeger alleen binnen als het echt té hard regende.
Hij snapt het goed nochtans ze? Ja ze hebben de keuze, wil toch niet zeggen dat ze allemaal verplicht buiten moeten? Veel kinderen op appartement/geen speelkamer die gewoon binnen spelen omdat ze gewoonweg niet buiten willen spelen in de kou/regen, geen vriendjes, .. noem maar op. Speelkamer was overbodige luxe, zeker aangezien ze een schoon hoekje had in de living + onder de trap en haar kamer leek groot genoeg om daar ook te spelen.

Of had ze een indoor speeltuin verwacht met ballenbad en glijbaan?

Kijk, ze heeft nu met 210K een huis waar ze absoluut kan starten met vlotte bereikbaarheid naar Gent (zeker UZ en omgeving, maar in zijn geheel perfect haalbaar). Door het concept van het programma heeft ze ook een serieuze meerwaarde voor die 210K gekregen. Gevolg is dat ze 210K betaalt, maar haar huis op vandaag al meer waard is.

Als ze echt beter wil zitten kan ze met een verhoogd budget op zoek gaan. Tot die tijd betaalt ze af aan iets dat van haar is, en zit ze zeker OK. Blijft win-win.

Ik heb de aflevering gezien en ik vond ze helemaal niet zo ontevreden overkomen? Ze gaf toch zelf aan dat het voor haar budget gewoon heel moeilijk was? :unsure:
Ik denk dat ik het makkelijker kon zien omdat ik ze ken, ik zag teleurstelling wat absoluut niet hetzelfde is als ontevreden. Ze heeft absoluut niets verkeerds gezegd en kwam zeker niet ondankbaar over!

ik had toch de indruk dat ze tevreden was na haar tour. wel teleurgesteld was dat het niet helemaal aan haar verwachtingen voldeed, maar toch oprecht dankbaar dat ze haar eigen plek had? nee?

Het blijft natuurlijk Blind Gekocht en niet dat programma waar ze zo heel een huis opdoen voor mensen in een sukkelstraatje (dat ‘move that bus’ programma) maar gelijk in dit geval vraag ik mij dan af of ze niet een klein beetje meer kunnen ‘toveren’ met hun budget. Je zal toch altijd wel een merk of bedrijf hebben - buiten de vaste - graag wel eens een logo in beeld of een ‘met speciale dank aan’ en die dan een extraatje kunnen doen, al is het maar die garage wat opdoen of zo. Goed, dan loop je het risico dat ze beginnen met ‘maar voor mijn budget van €500.000 kon je dit of zo niet?’ Nu ja, sowieso altijd een andere kijkervaring als er een ziek kind inzit.

Terug
Bovenaan