Je ziet in de beelden van de protesten en de formele protestbrieven (
bron Nieuwsblad:
Uit islamitische hoek kwam vorige week formeel protest met een open brief ondertekend door zes instanties, waaronder Diyanet, de grootste koepel van Turkse moskeeën in ons land. ) vooral een islamitische inslag maar je leest hier al meteen: ah, maar
ook ultrakatholieken en extreemrechts zijn een probleem! ... Zucht... Tja, ik ga echt niet de verdediging van die laatsten opnemen, maar misschien gewoon eens de werkelijkheid onder ogen zien dat in de meeste reguliere scholen, het vooral leerlingen of beter hun ouders, van islamitische afkomst zijn die hier problemen mee gaan hebben? Louter omwille van de aantallen.
Oh, en mensen met Franse of Nederlandse voorouders in de grensstreek hebben blijkbaar migratieroots? Tja, als je de definitie van termen dusdanig bewust wilt gaan verwateren om het debat te bemoeilijken. Moet je dan élke keer als je een link legt tussen botsende samenlevingen en migratie, incl. het falen van de multiculturele samenleving, gaan specifiëren dat het gaat om niet-Europese migranten? Zo kan je gewoon geen zinnig debat meer voeren als je alles moet gaan nuanceren of van asterisken voorzien.
Op zich ben ik voor meer seksuele opvoeding voor kinderen, op maat van hun leeftijd, de voorbeelden die hier gegeven worden, zoals op vroege leeftijd al duidelijk maken wat toestemming betekent is zeker niet verkeerd. Of dat er niets mis is met kinderen die 2 mama's of papa's hebben.
Anderzijds, ben ik ook voorstander van desondanks niet op jonge leeftijd al te beginnen over extreme woke toestanden met "nieuwe" voornaamwoorden, het ontkennen van biologische realiteiten (cfr. debat transgenders in de sport), en dergelijke.