Chateau Planckaert

Chateau Planckaert

Het blijft toch raar hoe zo'n familie een kasteel kan onderhouden. Er zijn miljonairs die zelfs geen kasteel kunnen betalen, maar slimme Eddy kan het wel. Ze zijn nu alles buiten aan het afwerken, maar als ik mij niet vergis is dat binnen (10 jaar later) nog steeds een stort dat volledig moet gerenoveerd worden. Als Eddy 90 jaar is, is het nog niet af.

Het blijft toch raar hoe zo'n familie een kasteel kan onderhouden. Er zijn miljonairs die zelfs geen kasteel kunnen betalen, maar slimme Eddy kan het wel.
Die miljonairs hebben geen sponsoring of tv-contract. Tis geen toeval dat alles van namen goed in beeld komt.
Vorig jaar kwamen de spanking nieuwe Volvo's goed in beeld en werden er wat domme dingen verzonnen om een toerke te doen met de auto.

maar wat diejn Eddy allemaal uitkraamt: zoveel woorden per minuut, en toch 0 inhoud...
Dat begint echt irritant te worden. Ik zou het geen drie dagen uithouden met diene mens.

Zou dat echt zo goed betalen dat je daarmee een kasteel kan betalen? Ik betwijfel het. Ik dacht zelfs dat de BV goed verlies aan het draaien is.

Een kasteel is toch altijd verlieslatend. Alleen al door het onderhoud. Juist daarom dat vele rijke mensen géén kasteel kopen. Dat is allesbehalve een goede investering.

Zou dat echt zo goed betalen dat je daarmee een kasteel kan betalen? Ik betwijfel het. Ik dacht zelfs dat de BV goed verlies aan het draaien is.

Een kasteel is toch altijd verlieslatend. Alleen al door het onderhoud. Juist daarom dat vele rijke mensen géén kasteel kopen. Dat is allesbehalve een goede investering.
Voor hun glamping gaan de prijzen van 900 tot 1500€ PER PERSOON PER WEEK(!) gedurende de hele zomer.
Dat lijkt me dat ze daar ook nog wel een aardige duit aan overhouden.
Ik denk als je al die nevenactiviteiten bij elkaar telt er daar wel pittig wat geld binnenkomt.

Je betaalt toch overal €2000 per persoon voor een week op vakantie in de zomer? Dan valt €1000 toch mee? Ze kunnen moeilijk €500 vragen vind ik.

Je betaalt toch overal €2000 per persoon voor een week op vakantie in de zomer? Dan valt €1000 toch mee? Ze kunnen moeilijk €500 vragen vind ik.
€2k/week/persoon... dat kan zeker, maar overal? :laugh:
Als we een beetje uitkijken ga ik met mijn vrouw 10-14 dagen op congé in een 4,5* hotel met 3/4 pension in juli/augustus voor €3k (voor ons samen). En eentje dat die 4 superior rating waard is, niet zo'n zogezegd 5* hotel in Spanje of Griekenland dat elders eigenlijk maar een 3* zou zijn.

Hier betaal je in de zomer €1.000+ de man voor 3 nachten, in een tent... en het is nu niet bepaald in een toeristische hotspot in Frankrijk afaik.
Ok, het is all-in dat wel. Maar ge gaat 3 dagen straalbezopen moeten zijn om in de buurt te komen van goeie value for money als ge dat wilt recupereren met all-in drank. Nee, dat zijn bedragen die niks te maken hebben met het verblijf op zich maar gewoon een "BV tax" om u verlof met de Planckaerts door te brengen. Maar hey, good on them... mensen betalen het toch want hun weekends zijn vaak uitverkocht dus waarom zouden ze minder vragen.

Zo is dat, wij geven ook altijd €2000 p.p. aan een vakantie als we eens niet te gek willen doen.

:unsure:

Als we een beetje uitkijken ga ik met mijn vrouw 10-14 dagen op congé in een 4,5* hotel met 3/4 pension in juli/augustus voor €3k (voor ons samen).
Daar had ik toch graag 1 link als voorbeeld / bewijs gezien want ik kan dit amper geloven

Daar had ik toch graag 1 link als voorbeeld / bewijs gezien want ik kan dit amper geloven
From the top of my head omdat we hier zelf geweest zijn: https://www.tui.be/nl/hotel/oostenrijk/oetztal/hotel-alpina-70822

3.2k voor 2 personen van 14 tot 27 juli (14 dagen/13nachten). In 2022 hebben we ~2.6k betaald voor 14 nachten. Goe van eten, uitgebreide wellness, goed gelegen in het dal, summer card inbegrepen (waarmee je gratis alle bergliften in het dal kan nemen)... ondertussen blijkbaar ook een nieuwe fitness ruimte die er in 2022 nog niet was (vind ik zelf weinig meerwaarde aan maar bon). Ok, de kamer die je hebt voor 3.2k is wat gedateerd maar voor ons dient die kamer op verlof juist om in te slapen en ook niet veel meer. Ze hebben gerenoveerde kamers ook, die zijn dan wat duurder maar zelfs dan ga je er met 4k voor 2 weken wel komen. Das nog altijd maar de helft van u "standaard" budget.

Top. Wel geen 30 graden maar toch wel een goede prijs! Moet je daar de prijs van het vliegtuig nog bijtellen?

Persoonlijk zijn wij nog nooit naar bv Spanje (30 graden) geweest in de zomermaanden onder 2k pp, een all-in hotel met 30 graden inclusief vliegtuig bedoel ik dan, dat zal zelfs veel meer zijn. Kameraad van mij ging met zijn gezin naar Tenerife en betaalde 4k alleen aan de vlucht (5 personen).

Laatst bewerkt:
Top. Wel geen 30 graden maar toch wel een goede prijs! Moet je daar de prijs van het vliegtuig nog bijtellen?

Persoonlijk zijn wij nog nooit naar bv Spanje (30 graden) geweest in de zomermaanden onder 2k pp, een all-in hotel met 30 graden inclusief vliegtuig bedoel ik dan, dat zal zelfs veel meer zijn. Kameraad van mij ging met zijn gezin naar Tenerife en betaalde 4k alleen aan de vlucht (5 personen).
Is een autoreis, maar de referentie was Eddy zijn glamping in het midden van Frankrijk waar je ook met de wagen naartoe rijdt. :tongue:

Als je gaat vliegen heeft dat natuurlijk zijn impact op de totaalprijs, zeker als je maar een week gaat wegen je vliegkosten ook exponentieel veel harder door dan wanneer je voor een langere periode gaat.

Waarom je zelfs zoveel geld zou geven aan dat bagger eten van een all-in resort ergens in Hurghada, is me een raadsel.
Nuja, ieder z'n ding.

Glamping Planckaerts is toch zo goed als altijd uitverkocht. Dik cashen dus.

Glamping Planckaerts is toch zo goed als altijd uitverkocht. Dik cashen dus.
Exactly my point. Das toch serieus wat dukaten dat er elk jaar binnen komen om in de renovatie van dat kasteel te pompen.

Ik vraag me wel af hoe ze dat gaan verzoenen met hun hotel. Want ze mikken op vier sterren als ik het goed heb maar ik kan me moeilijk inbeelden dat je dat kan doen als je vanop het balkon in ene zijn tent binnenkijkt.

Programma heeft een beetje zn vaart verloren.
In het begin was het interessant om die renovatie van dat kasteel te volgen. Een volledig nieuw dak, nieuwe torentjes, altijd leuk om die voortuitgang te zien. Maar nu gaat het meer over de familie en dat kennen we ondertussen eigenlijk allemaal al. De originele serie kwam ook al ettelijke jaren op de buis, en het enige echt nieuwe zijn al die kinderen.

Ik kijk het in de achtergrond nog wel, maar echt boeiend is het niet meer.

Chateau Meiland is ongeveer hetzelfde, met het verschil dat die familie er zo over is dat het toch interessanter blijft om er naar te kijken.

Ik volg het programma niet meer. Laatste keer dat ik een stuk zag was toen een kleindochter in een livestream met haar professor chemie zat en Eddy daar wat als een flauwe plezante tussen kwam over en dat hij stenen heeft gevonden. Mens kent ook niks van schaamte en professionaliteit. 😂

En dan die intro. "Ik ben Eddy Planckaert, altijd coureur geweest", ja en daar is het ook bij gebleven. Want in die 40 jaar daarna is er precies niet veel anders meer geweest. Kwestie van over in het verleden te blijven leven.

Chateau Meiland is ongeveer hetzelfde, met het verschil dat die familie er zo over is dat het toch interessanter blijft om er naar te kijken.

Bwah, ik vind Chateau Meiland 1000 keer beter. Die mensen weten gewoon dat ze goede lach-tv maken. Eddy als veredelde sekteleider denkt dat hij interessant is, maar mensen kijken er even goed naar omdat het uitlach-tv is.

Terug
Bovenaan