Is het omdat er vandaag de dag meer footage is door onder andere sociale media dat veel mensen terecht(!) verontwaardigd zijn over wat daar gebeurt?
Wie lag er wakker van de massale bombardementen met onder andere napalm en agent orange in Vietnam? Wie lag wakker van de totale destructie van Duitse steden tijdens de tweede wereldoorlog? Ik denk dat buiten enkele vredesactivisten niemand het ene moer kon schelen.
Nochtans gebeuren bombardementen vandaag vrij gericht, ik denk niet dat er in Afganistan of Irak doelbewust steden of andere dichtbevolkte plaatsen gebombardeerd zijn. Waarom denkt Israël eigenlijk hiermee te blijven wegkomen? Wat is het verschil met wat Assad deed?
Wat? Wie lag er wakker van Agent Orange of WOII? De hele wereld, al 50 of 80 jaar?? Wat een zever dat het niemand iets kon schelen. Dat is echt totaal wereldvreemd en een grotere recency bias heb ik van m'n leven nog niet gezien. Op het moment zelf ten tijde van Vietnam waren er dagelijks protestmarsen. Man, in de hele wereld worden jaarlijks op honderden verschillende momenten die dingen herdacht.
En wat zou dat moeten zeggen over dit? Dat we het nu allemaal erger vinden, maar dat het minder erg is? Ik zou dat eens gaan zeggen tegen de ouders van de kinderen die gestorven zijn, of beentjes kwijt zijn.