Conflict Israel-Palestina laait weer op

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 1888
  • Startdatum Startdatum
Mss kan Israël een andere Palestijnse organisatie steunen om na 30 a 50 jaar te dumpen? Zo zie je maar dat Israël gewoon nooit tot een akkoord kan komen. Ze negeren gewoon alles, koloniseren alles totdat er defacto geen Palestina meer overblijft. Westen weet dit ook en laat het op die manier oplossen.

Nooit tot een akkoord? Met Benjamin Netanyahu heeft Israël een premier die staat voor rust en vrede. Nog nooit hebben zoveel vroegere vijanden van Israël vrede gesloten. Deze man gaat door het vuur voor z'n volk.

Nooit tot een akkoord? Met Benjamin Netanyahu heeft Israël een premier die staat voor rust en vrede. Nog nooit hebben zoveel vroegere vijanden van Israël vrede gesloten. Deze man gaat door het vuur voor z'n volk.
15 jaar olie op het vuur gieten en verkiezing na verkiezing lanceren om toch maar geen corruptie proces te moeten voeren...

Nooit tot een akkoord? Met Benjamin Netanyahu heeft Israël een premier die staat voor rust en vrede.
Soms weet ik niet goed hoe ik op jouw posts moet reageren. Nu goed, enkele quotes van Netanyahu en mensen uit zijn huidige kabinet.

"[The way to deal with Palestinians is to] beat them up, not once but repeatedly, beat them up so it hurts so badly, until it's unbearable."

Benjamin Netanyahu, current prime minister, 2001.

Palestinians are beasts, they are not human.

Current deputy minister of defense, Rabbi Eli Ben-Dahan, 2013.

“I am happy to be a fascist!”

Miri Regev, current minister of culture and sport, 2012.

“What’s so horrifying about understanding that the entire Palestinian people is the enemy?... They are all enemy combatants, and their blood shall be on all their heads. Now this also includes the mothers of the martyrs, who send them to hell with flowers and kisses. They should follow their sons, nothing would be more just. They should go, as should the physical homes in which they raised the snakes. Otherwise, more little snakes will be raised there.”

Current minister of justice, Ayelet Shaked, quoting a former settler activist and speechwriter and advisor for Netanyahu, 2014.

“A Jew always has a much higher soul than a gentile, even if he is a homosexual.”

Current deputy minister of defense, Rabbi Eli Ben-Dahan, 2013.

"The Palestinian threat harbors cancer-like attributes that have to be severed. There are all kinds of solutions to cancer. Some say it's necessary to amputate organs but at the moment I am applying chemotherapy."

Current defense minister, Moshe Yaalon, 2002.
Zou je me kunnen uitleggen hoe ik deze quotes moet interpreteren in de context van "rust en vrede"?

Bibi Netanyahu heeft z'n broer verloren tijdens de Entebbe Operatie. Bibi is zelf een gerenommeerd Sayeret Matkal lid geweest. Een van de beste special forces eenheden ter wereld. Bibi is geen onbesproken blad, door de schandalen die hem teisteren, maar die man weet als ex-commando heel goed wat terrorisme aanricht. Alle respect voor die man.

Bibi Netanyahu heeft z'n broer verloren tijdens de Entebbe Operatie. Bibi is zelf een gerenommeerd Sayeret Matkal lid geweest. Een van de beste special forces eenheden ter wereld. Bibi is geen onbesproken blad, door de schandalen die hem teisteren, maar die man weet als ex-commando heel goed wat terrorisme aanricht. Alle respect voor die man.
Dus niet "rust en vrede" maar wel corrupt en wraakzuchtig?

Hoezeer ik een hekel heb aan de staat Israël en Bibi el corrupto vind ik die pro-Palestina protesten altijd iets islamistisch hebben.
Hoe die (in de regel moslimmannen met hier en daar een excuustruus die nog niet thuis is geraakt van de vorige La Boum) daar met een heel arsenaal aan vlaggen van allerlei moslimlanden liggen te zwaaien en met antisemitisme liggen te gooien, dat geeft mij toch wel de kriebels.
De mensenrechtenschendingen en de fors overdreven reactie van Israël wilt nog niet zeggen dat alle zonden van Hamas (en de Palestijnen) zomaar vergeten moeten worden, want de schuld ligt evenzeer bij hen. Zelfs al schiet je maar Ikea-raketjes af, de kloof wordt zo alleen maar groter.

Hoezeer ik een hekel heb aan de staat Israël en Bibi el corrupto vind ik die pro-Palestina protesten altijd iets islamistisch hebben.
Hoe die (in de regel moslimmannen met hier en daar een excuustruus die nog niet thuis is geraakt van de vorige La Boum) daar met een heel arsenaal aan vlaggen van allerlei moslimlanden liggen te zwaaien, dat geeft mij toch wel de kriebels.
De mensenrechtenschendingen en de fors overdreven reactie van Israël wilt nog niet zeggen dat alle zonden van Hamas (en de Palestijnen) zomaar vergeten moeten worden, want de schuld ligt evenzeer bij hen. Zelfs al schiet je maar Ikea-raketjes af, de kloof wordt zo alleen maar groter.
2nd.

Die Palestijnse kwestie waar uiteraard iets over te zeggen valt, en waarbij ik zeker niet akkoord ga met de manier waarop mensen uit hun huizen gezet worden of van hun landen verdreven worden, wordt gretig gekaapt door islamisten en door antisemieten.

Natuurlijk zijn die pro-Palestijnse demonstraties islamitisch getint want de rest van de wereld doesn't give a fuck wat er met die moslims daar gebeurt. Het is toch maar wat zandvolk dat in krakkemikkelige barakken woont en broedt op haat. Als er 1 jood sterft dan wordt in het nieuws het exacte verhaal gedocumenteerd, namen genoemd en militair geeerd, als er 20 moslims sterven dan krijgen we gewoon wat geroep en getier allahoe akbar met wat vlaggen en mensen dat roepen "dat gebouw daar is ingestort". Ja, whatever dude, ge zult wel overdrijven en ge zult die kinderen wel als menselijk schild gebruikt hebben en zelf eerst aangevallen.

Als die Palestijnen nu eens blanken van "het verzet" waren die in door Duitsers bezet gebied woonden zou ge dan ook zeggen dat die maar moeten stoppen met IKEA raketten afvuren richting Duitsland en dat terecht is dat de Duitsers 20x meer doden maken bij die blanken als "reactie". Ge kunt hier trouwens allang niet meer spreken van "reacties".
Joden veroordelen kan nu eenmaal moeilijk zonder dat er verwezen wordt naar de holocaust.

Er zitten hier mensen die wel héél dicht tegen de regels met betrekking tot thread verzieken aanschurken.

Bibi is geen onbesproken blad, door de schandalen die hem teisteren, maar die man weet als ex-commando heel goed wat terrorisme aanricht. Alle respect voor die man.

Ferme uitspraak. Ik zou ze zelfs onder de term ‘verontrustend’ plaatsen als je echt bekend bent met die man, zijn verleden en zijn uitspraken.

Bibi dit, bibi dat ... Tenen fucking krommend lol. Feit da ge nen corrupte, war criminal zit op te hemelen zegt genoeg over u imo.

On topic: Het Westen gaat ook nooit aan de kant van de Palestijnen staan omdat ze daar ook niks bij winnen ? Dus al die “but it’s a democratic country (is it though lol?) dus ze staan dichter bij onze normen en waarden (nog nen grotere lol) slaagt al helemaal nergens op.

Nen pers gebouw bombarderen ... how very true to our values seg! But hey, atleast they announced it !

Laatst bewerkt:
Nen pers gebouw bombarderen ... how very true to our values seg! But hey, atleast they announced it !
Dus op basis van een filmpje op twitter kan jij ook deze moeilijke beslissing doorgronden?
sterk!

We kunnen natuurlijk blijven simplistische praat verkopen, maar dan sluiten we dit topic misschien beter. Het is hier al 10 pagina’s hetzelfde liedje, uitgesproken anti-Israël. Maar precies wel nog nooit van hamas gehoord, of zelfs maar half gedacht waarom Israël een tegenoffensief doet (lees tegen ;) ).

Jij hebt toch tien andere pagina’s gelezen ze? De grootste tegenstand komt hier omdat Israël precies niks verkeerd kan doen. Iedereen( op een enkeling na mss) weet dat Hamas terroristen zijn, maar Israël heeft hier ook veel boter op het hoofd. Wat wel eens vergeten wordt precies.

“fighter jets attacked a high-rise building which hosted military assets belonging to the military intelligence of the Hamas terror organisation”.

En ja, ze kondigden netjes op voorhand aan dat ze het gebouw gingen neerleggen zodat iedereen tijdig kon evacueren. Voor die duizenden raketten die Hamas schiet op Israël komt er geen aankondiging en ze zijn al helemaal niet gericht op "assets belonging to the IDF".

Jij hebt toch tien andere pagina’s gelezen ze? De grootste tegenstand komt hier omdat Israël precies niks verkeerd kan doen. Iedereen( op een enkeling na mss) weet dat Hamas terroristen zijn, maar Israël heeft hier ook veel boter op het hoofd. Wat wel eens vergeten wordt precies.
Israël is niet zonder zonde, maar ze zijn imo wel de beschaafde gematigde partij in dit conflict. Wat Hamas hier doet is zuiver terrorisme.

“fighter jets attacked a high-rise building which hosted military assets belonging to the military intelligence of the Hamas terror organisation”.

En ja, ze kondigden netjes op voorhand aan dat ze het gebouw gingen neerleggen zodat iedereen tijdig kon evacueren. Voor die duizenden raketten die Hamas schiet op Israël komt er geen aankondiging en ze zijn al helemaal niet gericht op "assets belonging to the IDF".
Verklaring van Associated Press:
"We have called on the Israeli government to put forward the evidence," AP President and CEO Gary Pruitt said in a statement provided to Insider. "AP's bureau has been in this building for 15 years. We have had no indication Hamas was in the building or active in the building. This is something we actively check to the best of our ability. We would never knowingly put our journalists at risk."
Misschien komt Israël wel af met sterke bewijzen (ik betwijfel het) maar tot dan ben ik eerder geneigd om de internationale nieuwsorganisatie vol onderzoeksjournalisten te geloven als zij zeggen dat er geen Hamas activiteit in hun gebouw aanwezig was. En ja, AP is wel degelijk de autoriteit op dat gebied in die regio.

De zoveelste aanval van Israël die deel uitmaakt van hun campagne om infrastructuur in de regio af te breken om de vrije pers te onderdrukken en het leven voor de lokale bewoners zo zuur mogelijk te maken

Laatst bewerkt:

En Al Jazeera housed Hamas ?

Terug
Bovenaan