Op die manier maak je toch wel dat het standpunt van Europese leiders tegen de oorlog in Iran moeilijk te verdedigen blijft. Soms vraag ik mij af of de Iraniërs eigenlijk geew full blown oorlog ambiëren.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mja, netjes is het niet. Een oorlog starten is ook niet netjes.
Op die manier maak je toch wel dat het standpunt van Europese leiders tegen de oorlog in Iran moeilijk te verdedigen blijft. Soms vraag ik mij af of de Iraniërs eigenlijk geew full blown oorlog ambiëren.
De Iraanse bevolking niet denk ik, hun militaire dictatuur daarentegen.
Dat is het juist, de Europese politici die ze op die lijst knallen hebben in mijn ogen toch geen aandeel in deze oorlog.Mja, netjes is het niet. Een oorlog starten is ook niet netjes.
Ik heb liever dat ze een poster verspreiden ipv een luchthaven op te blazen.
Uiteindelijk is de houding van de VS hetzelfde, al schrijven ze het niet uit op papier.
Dit is toch gewoon deel van de big dick contest waar die landen aan deelnemen? Zowel Israël als Iran als de VS gedragen zich als een stelletje driftige gorilla's. De VS en Israël kunnen die oorlog alleen maar winnen met een grootschalige grondoorlog waarbij Teheran manu militari wordt bezet - waar Israël niet toe in staat is en de VS geen zin in heeft (want bodybags en veel groter en complexer dan Irak, dat al een trauma is). Ze kunnen wel blijven bombarderen en de conventionele slagkracht van Iran blijven degraderen, maar wat maakt het eigenlijk uit? Dat is toch maar taxpayers' money dat wordt opgeblazen, met tot resultaat dat het regime daar netjes blijft zitten zonder dat het existentieel wordt bedreigd.De Iraanse bevolking niet denk ik, hun militaire dictatuur daarentegen.
Het is misschien wat ver gezocht..zou het geen afleiding zijn van Rusland-Oekraine? Dat wij in conflict gaan met Iran en onze wapens daar inzetten ipv ter verdediging, mocht Rusland invallen?

De oorlog is er deels gekomen omdat bepaalde Europese leiders steevast weigeren om de dolle hond een leiband aan te doen.Dat is het juist, de Europese politici die ze op die lijst knallen hebben in mijn ogen toch geen aandeel in deze oorlog.
De oorlog is er deels gekomen omdat bepaalde Europese leiders steevast weigeren om de dolle hond een leiband aan te doen.
Sowieso dat het Rusland goed uitkomt. Zolang zelfs alleen de Amerikanen daar "bezig" zijn gaan de wapens ook eerst naar daar. Wat wij in Amerika aankopen voor zowel ons zelf als voor Oekraïne schuift ook op qua levering.Het is misschien wat ver gezocht..zou het geen afleiding zijn van Rusland-Oekraine? Dat wij in conflict gaan met Iran en onze wapens daar inzetten ipv ter verdediging, mocht Rusland invallen?
Iran en Rusland blijven mekaars vriendjes eh![]()
Europa dat al jaar en dag Israël een hand boven het hoofd houdt, weigert sancties te ondernemen en zelfs landen die wapens blijven verkopen aan Israël; het hoeft niet te verwonderen dat er bij de Israëlische overheid een gevoel van straffeloosheid heerst. Eerder onzin van de bovenste plank om te doen alsof wij hier niets mee te maken hebben.Met alle respect, onzin van de bovenste plank om dit de Europese leiders aan te wrijven.
Europa dat al jaar en dag Israël een hand boven het hoofd houdt, weigert sancties te ondernemen en zelfs landen die wapens blijven verkopen aan Israël; het hoeft niet te verwonderen dat er bij de Israëlische overheid een gevoel van straffeloosheid heerst. Eerder onzin van de bovenste plank om te doen alsof wij hier niets mee te maken hebben.
Ik dacht hetzelfde.I stand corrected, ik dacht dat je het over Trump had.
Typisch Trump ... 1/5de van de lading, dat is echt ridicuul.Piraterij in de Straat van Hormuz
"Vanuit het oogpunt van RECHTVAARDIGHEID, zullen de VS worden vergoed tegen een tarief van 20 procent op alle verscheepte ladingen", aldus de Amerikaanse president.

Zitten die paar duizend Marines daar nog steeds in paraatheid op die schepen?Ik vraag mij wel af hoeveel het de Amerikanen nu dagelijks militair kost om vol te houden, dat zal wellicht ook wel immens zijn.
.Classic Trump move. Iets ridicuul eisen, daarna TACO.Piraterij in de Straat van Hormuz
"Vanuit het oogpunt van RECHTVAARDIGHEID, zullen de VS worden vergoed tegen een tarief van 20 procent op alle verscheepte ladingen", aldus de Amerikaanse president.
Jullie lachen wel maar die kerel is dus knettergek he
Trump: “VS gaan Iraanse havens opnieuw blokkeren en eisen heffing van 20 procent op vracht door Straat van Hormuz”
![]()
Trump: “VS gaan Iraanse havens opnieuw blokkeren en eisen heffing van 20 procent op vracht door Straat van Hormuz”
Volg alle ontwikkelingen over het Midden-Oosten in onze liveblog.www.hln.be