Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

Op die manier maak je toch wel dat het standpunt van Europese leiders tegen de oorlog in Iran moeilijk te verdedigen blijft. Soms vraag ik mij af of de Iraniërs eigenlijk geew full blown oorlog ambiëren.
Mja, netjes is het niet. Een oorlog starten is ook niet netjes.

Ik heb liever dat ze een poster verspreiden ipv een luchthaven op te blazen.

Uiteindelijk is de houding van de VS hetzelfde, al schrijven ze het niet uit op papier.

Mja, netjes is het niet. Een oorlog starten is ook niet netjes.

Ik heb liever dat ze een poster verspreiden ipv een luchthaven op te blazen.

Uiteindelijk is de houding van de VS hetzelfde, al schrijven ze het niet uit op papier.
Dat is het juist, de Europese politici die ze op die lijst knallen hebben in mijn ogen toch geen aandeel in deze oorlog.

De Iraanse bevolking niet denk ik, hun militaire dictatuur daarentegen.
Dit is toch gewoon deel van de big dick contest waar die landen aan deelnemen? Zowel Israël als Iran als de VS gedragen zich als een stelletje driftige gorilla's. De VS en Israël kunnen die oorlog alleen maar winnen met een grootschalige grondoorlog waarbij Teheran manu militari wordt bezet - waar Israël niet toe in staat is en de VS geen zin in heeft (want bodybags en veel groter en complexer dan Irak, dat al een trauma is). Ze kunnen wel blijven bombarderen en de conventionele slagkracht van Iran blijven degraderen, maar wat maakt het eigenlijk uit? Dat is toch maar taxpayers' money dat wordt opgeblazen, met tot resultaat dat het regime daar netjes blijft zitten zonder dat het existentieel wordt bedreigd.

Ik kijk maar naar de vele miljoenen Iraniërs die naar de begrafenis van Khamenei zijn gekomen. Uiteraard vakkundig georchesteerd (iets waar Trump trouwens een puntje aan kan zuigen) maar ca. 10-20% van die bevolking is het regime getrouw én daar zitten toevallig ook die kerels bij die met matrak en pistool iedere vorm van dissidentie de wereld uit helpen. De oppositie wordt monddood gemaakt, heeft geen politieke of maatschappelijke macht en heeft geen middelen om de repressie tegen te gaan. Maar no worries, help is on the way, aldus Trump.

Trump heeft een wespennest verstoord en heeft geen uitweg, buiten zich op de borst kloppen en zijn piemel op de tafel slaan en drek gooien naar iedereen die kritiek uit. Prachtige legacy.

Op die manier maak je toch wel dat het standpunt van Europese leiders tegen de oorlog in Iran moeilijk te verdedigen blijft. Soms vraag ik mij af of de Iraniërs eigenlijk geew full blown oorlog ambiëren.
Het is misschien wat ver gezocht..zou het geen afleiding zijn van Rusland-Oekraine? Dat wij in conflict gaan met Iran en onze wapens daar inzetten ipv ter verdediging, mocht Rusland invallen?
Iran en Rusland blijven mekaars vriendjes eh 😉

Het is misschien wat ver gezocht..zou het geen afleiding zijn van Rusland-Oekraine? Dat wij in conflict gaan met Iran en onze wapens daar inzetten ipv ter verdediging, mocht Rusland invallen?
Iran en Rusland blijven mekaars vriendjes eh 😉
Sowieso dat het Rusland goed uitkomt. Zolang zelfs alleen de Amerikanen daar "bezig" zijn gaan de wapens ook eerst naar daar. Wat wij in Amerika aankopen voor zowel ons zelf als voor Oekraïne schuift ook op qua levering.

Met alle respect, onzin van de bovenste plank om dit de Europese leiders aan te wrijven.
Europa dat al jaar en dag Israël een hand boven het hoofd houdt, weigert sancties te ondernemen en zelfs landen die wapens blijven verkopen aan Israël; het hoeft niet te verwonderen dat er bij de Israëlische overheid een gevoel van straffeloosheid heerst. Eerder onzin van de bovenste plank om te doen alsof wij hier niets mee te maken hebben.

Europa dat al jaar en dag Israël een hand boven het hoofd houdt, weigert sancties te ondernemen en zelfs landen die wapens blijven verkopen aan Israël; het hoeft niet te verwonderen dat er bij de Israëlische overheid een gevoel van straffeloosheid heerst. Eerder onzin van de bovenste plank om te doen alsof wij hier niets mee te maken hebben.

I stand corrected, ik dacht dat je het over Trump had.

I stand corrected, ik dacht dat je het over Trump had.
Ik dacht hetzelfde.

Ik denk trouwens dat geen enkele Europese leider akkoord is met wat Israël doet laat staan hen steunt. Wat echter niemand weet is hoe sterk de invloed van de joods/Israëlische lobby is en wat de reactie van de VS zal zijn als wij hier actief Israël beginnen te dwarsbomen. Zie nog maar naar de kramp waarin Amerikaans ambassadeur Bill White schoot in verband met die besnijdenissen.

Piraterij in de Straat van Hormuz

"Vanuit het oogpunt van RECHTVAARDIGHEID, zullen de VS worden vergoed tegen een tarief van 20 procent op alle verscheepte ladingen", aldus de Amerikaanse president.

"Vanuit het oogpunt van RECHTVAARDIGHEID, zullen de VS worden vergoed tegen een tarief van 20 procent op alle verscheepte ladingen", aldus de Amerikaanse president.
Typisch Trump ... 1/5de van de lading, dat is echt ridicuul.

Ik vraag mij wel af hoeveel het de Amerikanen nu dagelijks militair kost om vol te houden, dat zal wellicht ook wel immens zijn.

Kunnen we misschien ook lege schepen gaan sturen? :oi22:

Ik vraag mij wel af hoeveel het de Amerikanen nu dagelijks militair kost om vol te houden, dat zal wellicht ook wel immens zijn.
Zitten die paar duizend Marines daar nog steeds in paraatheid op die schepen?
Tegen ze ingezet kunnen worden zijn ze al oorlogsmoe 😛.

Classic Trump move. Iets ridicuul eisen, daarna TACO.

Ondertussen stroomt het geld binnen bij een slect groepje door insider trading op de beurzen.

Jullie lachen wel maar die kerel is dus knettergek he

Trump: “VS gaan Iraanse havens opnieuw blokkeren en eisen heffing van 20 procent op vracht door Straat van Hormuz”

Mja. Tarieven krijgt hij er niet door. Dus doet hij het op deze wijze.
Al zie ik China wel eens een dikke middelvinger opsteken naar Trump om eerlijk te zijn... En komt er kortelings toch wel weer 1 of andere Taco.

Naast het feit dat Amerika het risico gaat lopen dat China de sluizen open zet richting Iran in het aanleveren van allerhande materiaal...

Hoe werkt da dan die tarieven innen vraag ik me af ? Komt daar iemand aan boord met zo een payconic kaske ofzo, of is dat per overschrijving naar 1 of andere rekening, en wat als Iran dat ook vraagt, 2 keer betalen ? Allez ... tis makkelijk zeggen van ge betaalt ons 20%, maar in praktijk ...

Terug
Bovenaan