Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

Trump heeft de zwakke plek van het regime gevonden (ik ben toch sceptisch, wat een hilarisch bericht):
WASHINGTON — President Trump was stunned to learn last week that US intelligence indicates new Iranian Supreme Leader Mojtaba Khamenei may be gay — and that his father, the late Ayatollah Ali Khamenei, feared his suitability to rule the Islamic Republic for that reason, The Post can reveal.

het wordt bijna de intro voor een post voor in flauwe moppen: een pedofiele president in een streng christelijk land en een homofiele leider in een streng islamitisch land hebben al jaren een vete ...

wat een wereld hebben we toch gecreëerd. Moest een tijdmachine bestaan, ik ging terug naar de periode waar diene domme vis dacht dat het op het land beter was dan in het water en smeet hem direct terug.

Trump heeft de zwakke plek van het regime gevonden (ik ben toch sceptisch, wat een hilarisch bericht):

Voor alle duidelijkheid spreken we hier over een wereldleider. De leider van een zeer sterk land op alle vlakken.
Deze onzin verzin je toch gewoon niet. Elke keer je denkt dat het niet erger kan, dat het dieptepunt bereikt is, slagen ze er toch in om het nog belachelijker te maken.
Werkelijk ongelooflijk.

En plots staat Cuba terug hoog op de agenda.
Hopelijk stuurt er niemand schepen naar de Straat van Hormus. Vanaf het eerste schip arriveert trekt de VS zich terug uit Iran met als boodschap dat ze 'gewonnen' hebben. De opkuis is voor anderen.
Dan snel een 'overwinning' claimen in Cuba en de meubelen zijn gered.

Trump regeert alsof de wereld een realityreeks is. Na 3-4 dagen dezelfde verhaallijn te volgen verslapt zijn aandacht en moet er iets nieuw ondernomen worden waarbij hij een win kan claimen.

De Israëlische minister van Defensie Katz beweert dat Iraans topfiguur Ali Larijani is gedood (beschouwd als iemand die aan vele touwtjes kon trekken voor en achter de schermen):
Er zijn daar duizenden radertjes in het Iraanse machtsnetwerk dus het valt niet stil maar Larijani was toch een zeer grote rader in de machine.

Ook zijn de leiders van de Basij (één van de componenten van IRGC) gedood:

Laatst bewerkt:
Toch iemand in zijn team die actie durft ondernemen.
Het online publiceren van z'n statement is tegelijk zich ook indekken tegen eventuele leugens of boertige uitspraken van de president, lijkt me.

Joe Kent is ook iemand die diep in de MAGA cultus zat dus veelzeggend over de interne strubbelingen dat hij nu ontslag neemt.
Jup, een van de absolute conspiracy loonies, moet niet onderdoen voor een Loomer dacht ik. Veelzeggend dat hij zelfs dat soort figuren stilaan kwijt speelt.

Jup, een van de absolute conspiracy loonies, moet niet onderdoen voor een Loomer dacht ik. Veelzeggend dat hij zelfs dat soort figuren stilaan kwijt speelt.
Misschien dat voor sommigen van die MAGA hardliners die een postje hebben gekregen het een goeie reality check is geweest dat ze de hele tijd voorgelogen zijn. Nu hebben ze het eerstehands kunnen volgen.

De wereld is echt een comedy show aan het worden. Het zou nog grappig zijn (en goedkoop) als er ook niet zoveel leed aan vast zou hangen.

De wereld is echt een comedy show aan het worden. Het zou nog grappig zijn (en goedkoop) als er ook niet zoveel leed aan vast zou hangen.
Dit toch: als film zou het misschien nog goed zijn, maar nu brengt het zoveel problemen over heel de wereld.
Dat is dus een van de machtigste mannen.
En hoe verwacht je dat er zelfs hier in Pol en Actua nog deftig en inhoudelijk op gereageerd wordt. Elke dag wordt het erger en erger qua kinderlijk gedrag van Trump. Hoe kan je daar nog anders op reageren dan te zeggen 'wat een kleuter' Er is geen discussie over zijn politiek te voeren, want er is geen richting in zijn politiek. We hebben gewonnen, we hebben niet gewonnen, we hebben steun nodig, we hebben geen steun nodig, ... Het draait alle richtingen op en elke dag is er gewoon een uitspraak die de vorige tegenspreekt. En dan nog van dit zielig niveau. Komaan, dat is zoals je een fout maakt in publiek en dan zegt dat het was om te zien of iedereen wel wakker was. iedereen weet dat je dan zevert. En dat is dan een officieel bericht dat uit de president van Amerika zijn koker vloeit... sorry hoor, maar wat een zielige kleuter: dat is een inhoudelijke samenvatting van de man zijn gedrag en meer kan je er niet van maken: er is geen strategie, er is geen politiek, alleen wispelturig kinderlijk gedrag vol van leugens, haat en venijn.

Dit toch: als film zou het misschien nog goed zijn, maar nu brengt het zoveel problemen over heel de wereld.
Dat is dus een van de machtigste mannen.
En hoe verwacht je dat er zelfs hier in Pol en Actua nog deftig en inhoudelijk op gereageerd wordt. Elke dag wordt het erger en erger qua kinderlijk gedrag van Trump. Hoe kan je daar nog anders op reageren dan te zeggen 'wat een kleuter' Er is geen discussie over zijn politiek te voeren, want er is geen richting in zijn politiek. We hebben gewonnen, we hebben niet gewonnen, we hebben steun nodig, we hebben geen steun nodig, ... Het draait alle richtingen op en elke dag is er gewoon een uitspraak die de vorige tegenspreekt. En dan nog van dit zielig niveau. Komaan, dat is zoals je een fout maakt in publiek en dan zegt dat het was om te zien of iedereen wel wakker was. iedereen weet dat je dan zevert. En dat is dan een officieel bericht dat uit de president van Amerika zijn koker vloeit... sorry hoor, maar wat een zielige kleuter: dat is een inhoudelijke samenvatting van de man zijn gedrag en meer kan je er niet van maken: er is geen strategie, er is geen politiek, alleen wispelturig kinderlijk gedrag vol van leugens, haat en venijn.
Je legt perfect uit wat ik een paar maand terug dus bedoelde: mensen moe maken.
Dit klinkt zo simpel… yet it is. Dit is letterlijk de nieuwe tactiek van politiek voeren. Helaas werkt het ook.

Geen groot schandaal meer (volgens mensen boeit de Epstiein files niemand), maar een constante stroom aan kleine crisissen. Niet om te overtuigen, maar om uit te putten. Apathie is het doel.
By design.

Ik weet nog steeds niet wat ik erger vind... Hem of de mensen die daarop gestemd hebben.

Je legt perfect uit wat ik een paar maand terug dus bedoelde: mensen moe maken.

By design.

Ik weet nog steeds niet wat ik erger vind... Hem of de mensen die daarop gestemd hebben.

Als de mensen de clown niet voor een tweede keer het circus hadden ingeholpen, stond het nu niet op stelten.

Het feit dat een grote schare mensen, met alles wat geweten is over de clown in kwestie en de manier waarop hij omging met problemem en tegenkanting, toch besloot er terug op te stemmen, goed wetende dat het nog erger zou worden, is een schandvlek voor de geschiedenisboeken.

Terug
Bovenaan