Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

Die rijke Russen die zullen wel een bunker hebben voor als het zo ver komt, maar de gewone mens en de rest van de wereld is de pineut. We moeten ons niet laten doen door Rusland maar er in een gewapend conflict mee gaan is ook niet verstandig.

Iran voelt zich in het nauw gedreven en dus kan het hun allemaal niet meer schelen dat het midden oosten in brand staat en de wereld in een recessie terechtkomt.
Voor trump is dit een electorale oorlog, voor Iran een existentiële. En dat bepaalt hoe ver je wil gaan é.

Duitsland, Frankrijk, Italië, Japan, Nederland en VK "bereid om bij te dragen" aan beveiligen van Straat van Hormuz​

Ongelofelijk wat een misinformatie die Pete de wereld durft insturen, echt pure markt manipulatie. Als je individueel de landen opzoekt en kijkt wat ze willen doen als hulp is het heel anders wat hij doet uitblijken.

De landen willen misschien wel helpen maar alleen als de oorlog gedaan is. Er verandert dus 0,0 aan de huidige situatie.

Je moet het maar durven, eerst de wereld chanteren met tarieven en nu om hulp roepen voor een probleem wat JIJ hebt gemaakt.

Zolang amerika en Israël verder blijven bombarderen gaan die landen mooi afwachten.

Ik ben al heel de week in Thailand voor het werk. Al meerdere mensen deze week die aangaven dat er tekorten en limieten op aankoop van benzine en diesel zijn.

Ik dacht aanvankelijk dat het nog beperkt was tot het platteland, maar na vandaag met een collega zijn auto op pad geweest te zijn wou ik die voltanken, geen diesel beschikbaar en van de verschillende soorten benzine was er maar 1 nog in voorraad.

Ook met logistieke partners samengezeten die vertelden dat ze maar voor max 5,000 THB (ongeveer 135 euro) diesel per bezoek mochten aankopen en dus enkel nog beladingen op lorte afstand aanvaarden.

Dat is dan na minder dan drie weken conflict. Tenzij er snel een oplossing komt gaat dat allemaal nog enorme neveneffecten opleveren.

Ook in andere landen in de buurt gelijkaardige scenario’s en links en rechts extra kosten om de dure brandstoffen te dekken.

Operation Epic FUBAR is goed onderweg. Nu nog een fiasco met special forces in Fordow, Esfahan en Natanz om het Iraanse uranium te confisceren om dan te zien hoe TACO-Trump zich hieruit gaat lullen.

Ik begin zwaar schrik te krijgen voor mijn portemonnee.

Zeker met die incompetente clowns aan de macht bij Amerika.

Ik ben al heel de week in Thailand voor het werk. Al meerdere mensen deze week die aangaven dat er tekorten en limieten op aankoop van benzine en diesel zijn.

Ook in andere landen in de buurt gelijkaardige scenario’s en links en rechts extra kosten om de dure brandstoffen te dekken.
Dat is al een week aan de gang daar hoor. In Sri Lanka is een vierdaagse werkweek ingevoerd. In de Filipijnen heeft men beurtelings rijden ingevoerd (de ene dag mogen even nummerplaten rijden, de volgende dag de oneven). En ga zo maar door:

Dat is al een week aan de gang daar hoor. In Sri Lanka is een vierdaagse werkweek ingevoerd. In de Filipijnen heeft men beurtelings rijden ingevoerd (de ene dag mogen even nummerplaten rijden, de volgende dag de oneven). En ga zo maar door:

Klopt. Ik vond het alleszins alsnog verrassend dat er effectief benzinestations in hartje Bangkok zonder brandstof zitten.

Ik woon zelf in Maleisië waar ze onafhankelijker zijn op dat vlak, daar heb ik voorlopig zo nog geen toestanden gezien.

Operation Epic FUBAR is goed onderweg. Nu nog een fiasco met special forces in Fordow, Esfahan en Natanz om het Iraanse uranium te confisceren om dan te zien hoe TACO-Trump zich hieruit gaat lullen.

Al een geluk dat er verschillende "wereldleiders" onze vriend al eens gewezen hebben op zijn traject van de laatste maanden - volgens mij krijgt Poetin ondertussen mentale begeleiding, gewoon omdat die weigert te geloven wat er allemaal gebeurd.

Ongelofelijk wat een misinformatie die Pete de wereld durft insturen, echt pure markt manipulatie. Als je individueel de landen opzoekt en kijkt wat ze willen doen als hulp is het heel anders wat hij doet uitblijken.

De landen willen misschien wel helpen maar alleen als de oorlog gedaan is. Er verandert dus 0,0 aan de huidige situatie.

Je moet het maar durven, eerst de wereld chanteren met tarieven en nu om hulp roepen voor een probleem wat JIJ hebt gemaakt.

Zolang amerika en Israël verder blijven bombarderen gaan die landen mooi afwachten.

Ze hebben het nu wel zo gezegd. Maar dat is eigenlijk gewoon om Trump wat te 'paaien'. Ze kopiëren gewoon de Trumpstijl. Vanalles zeggen, wat ontmijnen (figuurlijk momenteel) en dan hebt ge ffkes gene last meer van de oranje wasbol.

Statement:

Amerikaanse F-35 moet noodlanding maken na schade door Iraans geschut​

Een Amerikaanse F-35 die onder vuur is genomen door Iran en schade heeft opgelopen, heeft een noodlanding moeten maken. Dat melden verschillende Amerikaanse media op basis van commandocentrum US. Central Command (CENTCOM).
"Het gevechtsvliegtuig is veilig aan de grond gezet en de situatie van de piloot is stabiel", klinkt het, al is niet duidelijk of de piloot gewond is geraakt. "Het incident wordt ondertussen onderzocht.
Het zou de eerste keer zijn dat een Amerikaanse F-35 geraakt is door Iraans tegenvuur. De gevechtsvliegtuigen kosten ongeveer 100 miljoen dollar per stuk. (vrt nws)

Toch al een eerste schrammetje op het palmares van de F-35, maar niet ongewoon in een hogeintensiteitsoorlog.

Wat een realityshow voeren ze op.
Met een alternatieve realiteit dan dewelke waarin de rest van de wereld zich bevind.

Danku Trump om uzelf in de problemen te brengen en waarbij ge nu rekent op hulp van buitenaf.
Danku om zo hopelijk het begin van uw einde te markeren, we kijken ernaar uit.
Vanwege 'the world, the Middle East, your ungrateful allies in Europe, even segments of the press.'

Het is vrijdag. Benieuwd wat we straks na sluiten van de beurzen gaan krijgen. Boots on the ground?

Het is vrijdag. Benieuwd wat we straks na sluiten van de beurzen gaan krijgen. Boots on the ground?
Kharg island.

Let maar op...

Trump heeft het héél lastig dat Iran niet in zijn "totaal verslagen" narratief wil meegaan, want voor totaal verslagen te zijn hebben ze afgelopen nacht toch weer serieus wat ballistische raketten en drone swarms losgelaten met redelijk wat schade tot gevolg...

Niet echt wat een totaal verslagen land zou (kunnen) doen...

Kharg island.

Let maar op...

Trump heeft het héél lastig dat Iran niet in zijn "totaal verslagen" narratief wil meegaan, want voor totaal verslagen te zijn hebben ze afgelopen nacht toch weer serieus wat ballistische raketten en drone swarms losgelaten met redelijk wat schade tot gevolg...

Hopelijk niet - dan is het alle remmen los, als de cijfers van voorraden raketten Iran voor 40% kloppen hebben ze nog een giga voorraad. Weet niet of de partners van de VS dat zo leuk gaan vinden

Edit: hopelijk is Trump beter geïnformeerd - denk niet dat het innemen van Kharg zo eenvoudig is als het lijkt.

Laatst bewerkt:
Kharg island.

Let maar op...

Denk ik ook. En niet dat ik veel geloof hecht aan wat Nethanyahu zegt maar het feit dat hij zegt dat het allemaal sneller dan verwacht gedaan gaat zijt, lijkt mij te neigen dat er effectief wel iets op til is.

https://www.newsmax.com/newsfront/iran-ships-marines/2026/03/19/id/1250106/ [Officials anonymously speaking to Newsmax, a far right media company aligned with MAGA]

'The Boxer Amphibious Ready Group includes the USS Boxer amphibious assault ship along with the USS Portland and USS Comstock amphibious transport dock ships.

There are 2,500 Marines, bringing the total to about 4,000 total service members aboard these three amphibious craft. They are equipped with F-35 fighter jets, missiles, and amphibious vehicles capable of launching from the ships to carry out a land assault.'

Terug
Bovenaan