Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden

Ik sta perplex van hoe jij posts leest en het verdraait zodat het in jou kraam past. Ik pleit voor integratie niet assimilatie. Ik toon gewoon de hypocrisie aan wanneer een moslim iets doet staat de wereld op zen kop en zijn alle moslims plots slecht en wanneer een andere religieuze groep/persoon iets doet (in dit geval joden) is het plots shrugs shoulders en go on with life.
Ik verdraai uw post helemaal niet. Je zegt letterlijk dat we de joden ook eens was shit mogen geven, dat ze facistische trekjes hebben en dat ze zich ook niet willen integreren.
En je geeft dan als voorbeeld de Joodse gemeenschap in Antwerpen.

Ik stel mij daar effectieve vragen bij wat dat te maken heeft met dit topic.
Ik kan u ellenlange lijsten geven van joden die zich overigens perfect geïntegreerd hebben, in de Amerikaanse senaat zitten 9 Joodse senatoren voor mocht je het willen weten.

Kan je spreken van hypocrisie? Wanneer een jood terroristische aanslagen pleegt onder het mom van de talmoed dan krijgen zij ook veel shit over hun heen. Denken dat dit niet zo is betuigt van weinig goede wil.
Wanneer een jood terroristische aanslagen pleegt en een hele hoop joden komen op straat of spreken zich openlijk uit hoe geweldig de aanslagen zijn, ja dan lijkt het mij logisch dat de kijk naar joden toe verandert.
Het verhaal dat ik schets is niet iets wat joden doen, wel iets wat moslims doen. En dat zijn terroristische aanslagen over heel de wereld in de naam van het geloof, en de vergoelijking vanuit de aanhangers van het geloof.

Maar voor alle duidelijkheid gaat het hier over Israëlisch die de Palestijnen onheus behandelen. Het grootste deel van hen zijn joden ja, maar lang niet allemaal. Net zoals elke jood geen Israëlisch is.
Net zoals elke moslim geen IS of Hamas aanhanger is.

Ik sta perplex van hoe jij posts leest en het verdraait zodat het in jou kraam past. Ik pleit voor integratie niet assimilatie. Ik toon gewoon de hypocrisie aan wanneer een moslim iets doet staat de wereld op zen kop en zijn alle moslims plots slecht en wanneer een andere religieuze groep/persoon iets doet (in dit geval joden) is het plots shrugs shoulders en go on with life.
Lijkt me vooral een rare post van jou eerlijk gezegd. Tis niet omdat sommigen een grote groep (moslims) beschimpen en racistisch bejegenen dat u dat een vrijgeleide geeft om hetzelfde met een andere groep (joden) te doen. Trouwens de poster heeft zelfs in dit topic nog niets slechts gezegd over de groep moslims. Daar sta ik nu eens perplex van zie.

Dat neemt niet weg dat deze oorlog goed uitkomt voor Netanyahu, op dit moment. Maar we weten niet waar dit uiteindelijk heen kan gaan.
Op welke manier(en) komt deze oorlog goed uit voor Netanyahu op dit moment?

Netanyahu zegt dat het gerucht een regelrechte leugen is. Dat verschilt met een negering van een waarschuwing van Egypte. (Al zou je dat als eerste minister die blunder waarschijnlijk niet zo direct willen toegeven; zo sla je een slecht figuur.) De vraag is ook op welk niveau die waarschuwing gegeven werd, als die waarschuwing überhaupt gegeven werd. (Maar waarom zou die Egyptische official daarover liegen?)

Laatst bewerkt:
Op welke manier(en) komt deze oorlog goed uit voor Netanyahu op dit moment?
Er was enorm veel tegenkanting tegen zijn beleid in eigen land, dus deze oorlog is een welgekomen afleiding van de interne onrust in Israël. Er zijn nu al theorieën dat de Mossad dit in scène heeft gezet, maar dat geloof ik niet. Nu blijkt ook de VS al waarschuwingen te hebben gestuurd naar Netanyahu, maar de relatie tussen Tel Aviv en Washington waren niet al te best.

Het geeft Netanyahu de kans om te appeleren aan het enorme wraakgevoel en de Gazastrook te demilitariseren, maar zoals eerder aangegeven in dit topic: Hamas is een idee dat je niet uitgeroeid krijgt. Als je blijft polariseren en Palestijnen blijft onderdrukken, ga je radicalisme voeden. Zolang er geen bruggenbouwers opstaan, zal die cyclus niet gebroken worden. En het zal van beide kanten moeten komen, die ook nog eens de taak hebben om de rangen intern te sluiten. Palestijnen en Joden zijn gedoemd tot elkaar, maar zolang ze dat niet beseffen zal die cyclus van geweld blijven doordraaien. In het slechtste geval draait het uit tot volkerenmoord of een gedwongen exodus.

Dit is denk ik de meest diepgaande analyses van de hamas aanval die momenteel beschikbaar is.

Bevat best wel wat eye opening informatie.
Die eerste golf hamas strijders, iets van een 200 man, waren echt zwaar getraind en gingen doelgericht voor heel specifieke militaire installaties en bases. Ze hebben minstens 8 militaire bases weten te neutraliseren en dit dankzij gigantisch goeie intel en best goeie organisatie

Eens ze die defensens gebreached hadden en de meeste sensoren en kijkposten alsook militaire commando posten langs de grens geneutraliseerd hadden is er nog is ongeveer 1800 man de grens overgestoken die er echt op los beginnen moorden zijn en ook gewoon die grensdorpen geraid hebben op de meest basic stuff zoals bijvoorbeeld microgolfovens.

"Hamas planning documents, videos of the assault and interviews with security officials show that the group had a surprisingly sophisticated understanding of how the Israeli military operated, where it stationed specific units, and even the time it would take for reinforcements to arrive."

"one of them (hamas fighter) pulled something from his pocket: a color-coded map of the entire military base."
(waarop aangeduid stond waar de te vernietigen communicatie servers zich bevonden)

One hamas platoon had designated navigators, saboteurs and drivers — as well as mortar units in the rear to provide cover for the attackers, the document shows.

één van die documenten waarin opgelijst stond hoe zo'n base succesvol over te nemen was dated oct 2022.

dankzij gigantisch goeie intel en best goeie organisatie

Aan de start van dit conflict was er een artikel dat impliceerde dat de intel mogelijks door Trump werd doorgegeven aan Rusland en zo via Iran tot bij Hamas geraakt is. Het leekme vrij vergezocht maar als ze daadwerkelijk zoveel intel hadden, wie weet :D

Dit was het artikel gebaseerd op een tweet van Thom Hartmann, nu alle gekheid op een stokje, ik zou hier niet te veel waarde aan hechten want dit werd natuurlijk door niemand anders bevestigd.

Iemand enig idee trouwens in wiens naam Ursula von der Leyen al enkele dagen aan het dweepen is met de ultrarechtse regering in Israël? En vooral: waarom?
Ik heb haar nog niks, nul, nada horen zeggen over slachtoffers in Gaza. Als dat de stem moet zijn van Europa :puke:

Ik begin net als @phate_13 mijn goesting te verliezen om te blijven reageren op bepaalde posts, maar bij deze kan ik het toch niet laten.

Je zit hier al pagina's lang te insinueren dat alle moslims vol haat zitten, dat alle joden moeten vrezen voor hun leven enz.
En dan is er een Israëlische topvoetballer die haat verspreid en zegt dat het best ok is om alle Palestijnen uit te moorden, en dat ga je dan goedpraten en minimaliseren. En wat dan van al die Israëlische regeringsleden die even opruiende taal verkopen, zijn dat ook 'maar woorden', 'waar daarom niet veel gevolg' aan gegeven wordt'? Als er subiet een Palestijn zegt dat alle Israëli afgeslacht moeten worden, ga je dan ook zeggen 'ja je kan die dat moeilijk kwalijk nemen dat hij zich dit conflict aantrekt, het zijn maar woorden, waar daarom niet veel mensen gevolg aan geven'?

De vergelijking tussen een leerkracht die effectief is omgebracht door een moslim die geen eens een Palestijn is, maar waar wel een link zou zijn met het conflict, met een effectief Israëlisch voetballer zijn woorden is gewoonweg misplaatst, of toch minstens van een andere grootorde.

Aantal doden door joodse terreur in Europa? 0.
Islamitische? Honderden
Dit conflict importeren naar Europa is geen bedreiging voor mensen die supporteren voor Palestina, wel voor joden en gewone Europeanen, want Islamitische terroristen viseren ook gewone burgers.

Dat zijn hier zo'n vreemde kronkels op het forum, ik begrijp er niks van. En dan gebruik je voorbeelden van moslimterreur bij ons in het westen, maar negeer je bewust zionistische terreurdaden (en een apartheidsregime, trouwens) in Palestina. Oproepen tot haat en geweld moeten we toch gewoon veroordelen, langs beide kanten.

Klopt, maar de dreiging voor geweld in Europa is echt niet even groot langs beide kanten.

Iemand enig idee trouwens in wiens naam Ursula von der Leyen al enkele dagen aan het dweepen is met de ultrarechtse regering in Israël? En vooral: waarom?
Ik heb haar nog niks, nul, nada horen zeggen over slachtoffers in Gaza. Als dat de stem moet zijn van Europa :puke:

Je moet dat bekijken vanuit het eeuwige schuldgevoel voor de Holocaust.

Duitse politici schieten in de meest absurde krampen om toch maar niet nog maar de schijn van een indruk te wekken dat men op enige manier kritisch is voor Israël want de Holocaust. Dat is een kronkel die voor ons moeilijk te begrijpen is. Maar het is in Duitsland een soort van nationaal schuldgevoel dat er van jongs af wordt ingeduwd.Het is datzelfde sentiment wat ervoor zorgde dat Duitsland heel lang gewacht heeft met enige hulp te bieden aan Oekraïne. Herinner je je de 5000 helmen nog?

Duitse politici hebben een panische angst om verkeerd de geschiedenis in te gaan. Dat wordt zowel door rusland als Israël natuurlijk handig gebruikt. Er zijn Duitsers die dat inzien.

Dit is een oudere video maar zie je dit soort zaken dan kan toch alleen nog maar zuchten uit verslagenheid als neutrale toeschouwer. Hoe krijgen we dit in godsnaam nog recht.

"We" krijgen dit niet recht. Dit moeten zij doen. Je moet niet hopen dat de VN iets gaat betekenen. Israël trekt zich geen f*ck aan wat de VN zegt en van Hamas moet je ook niets verwachten. Pas na de vuurzee zal er hopelijk ontnuchtering komen.

Hier

De Europese Commissie gaat de humanitaire hulp aan de inwoners van Gaza onmiddellijk verdrievoudigen van 25 naar 75 miljoen euro. Dat heeft Commissievoorzitter Ursula von der Leyen aangekondigd. Von der Leyen zegt ook dat de EU de nauwe samenwerking met de Verenigde Naties en hun agentschappen zal voortzetten om ervoor te zorgen dat de hulp de mensen in nood in Gaza ook daadwerkelijk bereikt.

Waarschijnlijk hier al wel gepost geweest, maar fuck zeg, Israel die mensen van Gaza eerst zegt naar het zuiden te gaan en dan gewoon die konvooien aanvalt. zelf maar een paar seconde van de beelden gezien, want daar kan ik toch niet tegen.
Wat een vieze manier van oorlogvoering.

Waarschijnlijk hier al wel gepost geweest, maar fuck zeg, Israel die mensen van Gaza eerst zegt naar het zuiden te gaan en dan gewoon die konvooien aanvalt. zelf maar een paar seconde van de beelden gezien, want daar kan ik toch niet tegen.
Wat een vieze manier van oorlogvoering.
Uit de de eerste analyse van de beelden lijkt het dat de aanslag van de grond gebeurde dus gewoon Hamas (of andere lokale groepering) die zelf bommen plaatst (volgens reporter VTM nieuws)

Uit de de eerste analyse van de beelden lijkt het dat de aanslag van de grond gebeurde dus gewoon Hamas (of andere lokale groepering) die zelf bommen plaatst (volgens reporter VTM nieuws)
Zou het kunnen dat hamas de verhuizing van Palestijnen wil tegenhouden? Om ze dan eerder als menselijk schild in het andere deel te houden?

Laatst bewerkt:
of ze beschouwen het luisteren naar Israel als verraad...wat de reden ook is en wie het ook heeft gedaan: ook hier weer zijn het gewone gezinnen die het slachtoffer zijn van deze vuile oorlog (en ja, Fabke: elke oorlog is vuil).
Spijtig dat er geen hel bestaat, want sommige mensen verdienen het echt wel om daar voor eeuwig te belanden.

Terug
Bovenaan