Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op termijn zouden die Palestijnen dan, in een democratisch systeem met 1 stem per inwoner, meer macht krijgen dan de Israëli, dat is natuurlijk de grote schrik van Israël. Een oplossing met één staat dat gaat sowieso nooit lukken.Mss met tariefheffingen ? Zie hoe hij Colombia aanpakt ? Economische sancties.
Het is gewoon een heel moeilijke situatie in Israel en Palestina. Zonder Westerse steun bestond Israel ook gewoon niet. Op termijn wonen er wellicht meer Palestijnen dan Israeli in dat kleine gebied. De veiligheid kan daar gewoon niet gegarandeert worden.
Daarom streeft (een groot deel van) de internationale gemeenschap naar een twee staten-oplossing.Op termijn zouden die Palestijnen dan, in een democratisch systeem met 1 stem per inwoner, meer macht krijgen dan de Israëli, dat is natuurlijk de grote schrik van Israël. Een oplossing met één staat dat gaat sowieso nooit lukken.
Maar dan is de veiligheid ook niet gegarandeert? Palestina wordt gewoon een proxy van Iran. Hoe zit de samenwerking eigenlijk tussen de West Bank en Gaza? Zal mss dan al eerder een 3-statenoplossing moeten zijn.Daarom streeft (een groot deel van) de internationale gemeenschap naar een twee staten-oplossing.
Als Israël van België een “Gazastrook” maakt en het zou hier zijn zoals je ziet op Tv hoe het in Gaza is, zou je dan willen verhuizen naar Nederland/Duitsland/Frankrijk of niet?
Mss met tariefheffingen ? Zie hoe hij Colombia aanpakt ? Economische sancties.
Het is gewoon een heel moeilijke situatie in Israel en Palestina. Zonder Westerse steun bestond Israel ook gewoon niet. Op termijn wonen er wellicht meer Palestijnen dan Israeli in dat kleine gebied. De veiligheid kan daar gewoon niet gegarandeert worden.
Als ze dat doen dan kunnen Egypte en Jordanië aansprakelijk gesteld worden. Ze kunnen die daar vb in de gevangenis steken of hun de middelen ontnemen om dat te kunnen doen. Zoals bijvoorbeeld een dmz zone. Jij denkt toch niet dat een vluchteling ff wat langeafstandsraketten en kan importeren en afschieten. Als ze dat konden dan zouden ze dat nu ook al doen vanuit Egypte want je denkt toch niet dat daar geen enkele vluchteling woont.
Ontmenselijkt weet je wat ontmenselijkt is: niks doen en de mensen en kinderen jarenlang laten afzien gewoon omdat je vindt dat ze het recht hebben daar te blijven. En uzelf daar ook nog voor op de borst slaan.
Straf dat dit topic op pagina 2 zit met alles wat daar nu gebeurt.
Trump die openlijk pleit voor etnische zuivering.
Trump die, geflankeerd door een Netanyahu die met moeite de natte plekken in zijn broek kan bedekken, aankondigt dat de VS er een soort van Gaza-Lago zou willen gaan bouwen.
Ge weet dat de volgende stap gewoon de openlijke annexatie van de Westelijke Jordaanoever gaat zijn.
Niks van schuldinzicht of sancties na het volledig platbombarderen van de woonplaats van 2 miljoen mensen. Niks van schuldinzicht voor het plegen van wat volgens velen een genocide is. Enkel verdere vernedering en dehumanisering.
Palestijnen of Gazanen zijn geen mensen voor Israëli. Dus of er nu tien of tienduizend dood gaan, they don't care.Los van hoe ziek het is hoe Trump een humanitaire catastrofe beschouwd als een vastgoed opportuniteit. Waarom konden ze niet met een plan afkomen vooraleer ze een paar tienduizend onschuldigen kapot bombardeerden. Wat een zinloze tragedie.

www.middleeasteye.net
![]()
Exclusive: Jordan ready for war with Israel if Palestinians are expelled into its territory
Trump's call to 'clear out' Gaza has sparked anger in Amman, with well-placed sources telling Middle East Eye that the US ally is prepared for warwww.middleeasteye.net
Volgens dit artikel is Jordanië bereid om Israël de oorlog te verklaren als ze de Palestijnen naar hen drijven.
Wat zou dat dramatisch zijn voor Jordanië... een land dat daar toch al jarenlang veilig en vredevol is. (met buren als Syrië en Irak)
Ik neem aan dat het eerder een signaal is om het echt niet zo ver te laten komen.
Ik begrijp het concept geografisch wel niet helemaal. In de zin dat er geen grens is tussen Gaza en Jordanië. Dus dan zouden ze die al met bussen of vliegtuigen moeten gaan afzetten voor de deur. Dan lijkt Egypte me meer een vogel voor de kat.
Wie heeft dat gezegd als ik vragen mag? Klopt inderdaad wel dat extreme evangelisten en een zeer klein aantal Joden de tempel opnieuw willen opbouwen.Kan ook evengoed nog over vluchtelingen van de Westelijke Jordaanoever gaan.
Meest verrassende voor mij waren nog die plannen voor een nieuwe tempel op de plek van de Dome of Rock? Zijn ze nu helemaal krankzinnig geworden. Als ze ooit een reden voor een jihad zou zijn, dan was het dat toch wel.
Het zou die landen ook destabiliseren. Niet dat Egypte en Jordanië een militaire match zijn voor Israël, maar echt bevorderlijk voor de vrede is dat daar toch allemaal niet.Wat zou dat dramatisch zijn voor Jordanië... een land dat daar toch al jarenlang veilig en vredevol is. (met buren als Syrië en Irak)
Ik neem aan dat het eerder een signaal is om het echt niet zo ver te laten komen.
Ik begrijp het concept geografisch wel niet helemaal. In de zin dat er geen grens is tussen Gaza en Jordanië. Dus dan zouden ze die al met bussen of vliegtuigen moeten gaan afzetten voor de deur. Dan lijkt Egypte me meer een vogel voor de kat.
Wat een ziek cadeauNetanyahu gifted Trump a golden pager during their meeting in Washington
On September 17, thousands of explosions struck Hezbollah members, targeting their pagers and then walkie-talkies a day later.
The blasts killed at least 37 people, including some children, and injured nearly 3,000, many of them civilian bystanders, according to Lebanese health authorities.
In return, on Tuesday, Trump gave Netanyahu a signed photograph of the two of them. He signed the photograph, “To Bibi, A great leader!,” according to a photo on Instagram posted by his son, Yair Netanyahu.