Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dus gewoon hard maken dat ik er recht op heb? Had ACV ook al gestuurd.Ja, teken sowieso nooit een blad dat je vrijwillig afstand doet van je uren tenzij dat echt zo is. Ze moeten maar je contract correct maken, want nu verlies je rechten op loon of werkloosheid door hun luiheid.
Ja. Zij geven je een contract van 8 uur. Dat wil zeggen dat jij die uren belooft voor hen te werken en voor niemand anders. In ruil beloven zij je een inkomen te geven.Dus gewoon hard maken dat ik er recht op heb? Had ACV ook al gestuurd.

Wilt ge er nog werken?Een njet van de interim want "dit zijn de regels van het bedrijf".
Whats next?
Wilt ge er nog werken?
Indien ja meegaan in het verhalen, indien nee vakbond.
Ge werkt met dagcontracten, wat u in een heel zwakke positie zet.Ik wil er zeker blijven ja, kan me niet inbeelden dat ze stopzetten omwille van vakbond?
Ge werkt met dagcontracten, wat u in een heel zwakke positie zet.
Als je iets doet wat hen niet aanstaat, geven ze gewoon geen nieuw dagcontract en sta je buiten.
Die dagcontracten op zich geven volgens mij al weinig werkzekerheid, want behoudens een foute interpretatie mag je dat zomaar achtereenvolgens gebruiken.
Ik weet niet of het betrekken van syndicale partners echt een voordeel voor jezelf kan opleveren.
Ik denk dat het ook voor de toekomst een indicatie is dat voor flexibiliteit er verwacht wordt en kan je alvast al wel oordelen of dat past voor jou

Situatie is nu iets duidelijk.
Dus zoals aangehaald door JPV: normaal gezien heb je dan recht op die 8h, maar als dat daar een gangbare praktijk is om minder uren te doen en deze niet betaald te krijgen (en ze blijven dan ook volk vinden) heb je in de eerste plaats een grote kans van niet meer gevraagd te worden voor het overwerk en ik zou er ook niet van versteld staan dat de werkgever (in zijn visie) het gebrek aan flexibiliteit niet als factor beschouwd voor verdere verlengingen.
Ja, maar een beetje de definitie van vraag en aanbod. Situatie zou vermoedelijk heel anders zijn voor een werknemer in een knelpuntberoep.Dat is toch ontzettend krom? Het komt gelukkig niet vaak voor hoor ik, maar toch..
Je kan wel de inspectie sturen naar het interimkantoor. Als dat een gangbare praktijk is, zal dat bij verschillende werknemers gebeuren en valt het niet op. Tot 1 jaar na contract (afhankelijk vand e situatie tot 5 jaar uitbreidbaar) zijn de gemiste uren nog opeisbaar, dus hou ze wel bij als de werkgever je plots zou ontslaan (allez, geen contractverlenging doet)...
Niet voor 't een of ander, maar toen mijn oudste nog interim werkte met weekcontracten, was dat schering en inslag.
Hij werkte toen in de tuinsector en het aantal uren dat hij werkte, kwam haast nooit overeen met hetgeen er op het wekelijkse contract stond.
Hij werd uiteraard alleen uitbetaald voor de gewerkte uren.