Als ik iemand in een serieus debat een louter propagandasite zie linken, geeft me dat niet echt het gevoel dat ik tegen iemand discussieer die kritisch met bronnen kan omgaan. De discussie over "lifestyle" choices is hier vanaf pagina 1 gevoerd trouwens, deze thread is langer dan jouw passage erin.Ik denk dat over die eerste zin onze goede vriend van Wesele eindelijk zou mogen zeggen: Drogreden. De cijfers kloppen, zijn verzameld door de pro-choice Guttmann institute en ze worden netjes geciteerd.
Dat zijn uiteindelijk lifestyle choices. De moeder en vader hebben uiteindelijk in het overgrote deel van de gevallen vrijelijk gekozen om handelingen te stellen die kunnen leiden tot een zwangerschap. Als de gevolgen van seks u dan niet passen en je pleegt abortus is dat een lifestyle choice (en ik wil hier nog een uitzondering maken voor verkrachtingen en gevallen van extreme ziekte).
De hele retoriek tegen abortus hangt vaak samen met een gevecht tegen deftige voorlichting op school, dus stellen dat "mensen vrijelijk kozen om handelingen te stellen die leiden tot een zwangerschap" is dan al redelijk zien wat je wil zien. Als het dan gaat over falende anticonceptie al helemaal. Dat zijn feiten. En dan dan kom je ook bij mijn mening dat één of andere domme tiener die zwanger wordt omdat ze zoals vele tieners domme dingen doet, niet moet verplicht worden dit kind ook te hebben en zo de cyclus van slechte scholing en domme keuzes verder te laten lopen.
Uiteindelijk is het doorzichtige doel van dit soort uitspraken toch duidelijk: abortus marginaliseren, want het gebeurt vooral voor "lifestyle". Volgende stap: lifestyle van mensen die niet zedig zijn, de hoeren.

?