De Afspraak / Terzake / De Zevende Dag / Pano

is al lang binnen. 150k bruto per jaar lees ik.

schandalig gwn dat loon.

nuja, het is een moeilijk jaar geweest en het niveau is sterk achteruit gegaan. verstandige keuze om op te stappen.

Love or hate the guy. Maar ik vind het wel jammer. Hij lag blijkbaar overhoop met de bazen, die dus ook eerder de klokkenluider van slecht management op straat hadden gezet. Schols heeft zich publiekelijk geëxcuseerd, wat kon hij nog meer doen?

Garanti ook dat De Afspraak nu binnen jaar or twee afgevoerd zal worden. Dan rest er nog enkel Terzake als serieus duidingsprogramma. De VRT heeft stilaan geen of geen deftige mannelijke presentatoren meer :/

ik zag daar een grote toekomst in voor Gilles de Coster (die toen bij radio 1 zat)
maar die heeft een ander carrière pad gekozen

schandalig gwn dat loon.

nuja, het is een moeilijk jaar geweest en het niveau is sterk achteruit gegaan. verstandige keuze om op te stappen.
Is allicht 150.000 EUR factureerbaar? Is natuurlijk geen loon hé... Stel dat hij "maar" 100.000 EUR had in loondienst, was de kost nog een stuk hoger geweest.

Dat het loon "schandalig" is, geen idee... Waarom?

schandalig gwn dat loon.

Je krijgt ook een schermvergoeding hé. Het is echt hatelijk om overal herkend te worden.

En dat zijn de lonen gewoon. Als je dat al schandalig vindt, is de afgunst toch echt groot

Ik vind dat alleszins overdreven ja. Nu ja, naar jullie BG-normen is dat allicht 'normaal'.

150k bruto factureerbaar, in wat vertaalt zich dat netto?

Volgens AI: "Van een bruto-inkomen van € 150.000 als zelfstandige houd je netto ongeveer € 58.000 tot € 65.000 per jaar over, afhankelijk van je bedrijfsvorm. Dit komt neer op ongeveer € 4.800 tot € 5.400 per maand."

Niet echt wereldschokkend veel, lijkt me.

Is allicht 150.000 EUR factureerbaar? Is natuurlijk geen loon hé... Stel dat hij "maar" 100.000 EUR had in loondienst, was de kost nog een stuk hoger geweest.

Dat het loon "schandalig" is, geen idee... Waarom?

Omdat ik persoonlijk tegen zelfstandigheid ben voor niet korte termijn werknemers.
De bijdrage naar de schatkist lijkt mij persoonlijk dan ook eerlijker. Zeker voor mensen die rechtstreeks of onrechtstreeks betaald worden met belastinggeld.

Ik vind dat alleszins overdreven ja. Nu ja, naar jullie BG-normen is dat allicht 'normaal'.

150k bruto factureerbaar, in wat vertaalt zich dat netto?
Als er wat loonoptimalisatie is (wat allicht zo zal zijn, allicht ook vandaar het statuut) gok ik dat dit tegen de 7.000 EUR netto zal zitten.
Volgens AI: "Van een bruto-inkomen van € 150.000 als zelfstandige houd je netto ongeveer € 58.000 tot € 65.000 per jaar over, afhankelijk van je bedrijfsvorm. Dit komt neer op ongeveer € 4.800 tot € 5.400 per maand."

Niet echt wereldschokkend veel, lijkt me.
Lijkt me nogal laag, dat zal zijn als je een zeer dikke bak onder je kont steekt en als je niets van loonoptimalisatie doet en vooral plat loon uitkeert... Wat allicht dus niet het geval zal zijn.
Omdat ik persoonlijk tegen zelfstandigheid ben voor niet korte termijn werknemers.
De bijdrage naar de schatkist lijkt mij persoonlijk dan ook eerlijker. Zeker voor mensen die rechtstreeks of onrechtstreeks betaald worden met belastinggeld.
Akkoord, maar mijn vraag was "waarom dat absurd veel is", niet waarom het "niet eerlijk" zou zijn dat hij zelfstandigestatuut heeft gekregen, dat is nl. een andere discussie.

Feit dat de samenwerking nu stopt en hij een andere job zal moeten zoeken lost het probleem van zelfstandige te zijn voor lange termijn natuurlijk wel, alles bij elkaar zal hij dan 3-4 jaar zelfstandige geweest zijn voor de VRT :)

Terug
Bovenaan