Ik ben niet opgegroeid in een cultuur die terroristen verheerlijkt for starters. Die niet aanzet tot leedvermaak wanneer iemand moet onderduiken omwille van zijn mening.
Hoe TvG 'zijn' Vlaamse cultuur omschrijft met een biologische component, met huidskleur als drager van die cultuur, dat staat haaks op hoe ik opgevoed ben en in het leven sta.
Gelijke rechten, plichten, kansen, begrip en respect ongeacht welke huidskleur, gender, geaardheid, middelen, beperkingen of afkomst je hebt. Dat zijn waarden en normen die, afgaande op hun posts, lang niet alle posters hier delen.
Ik kijk niet naar de wereld door een bril van fake news en complottheorieën, voor mij wonen daardoor een aantal forumleden op een totaal andere wereld. Er zijn hier verschillende leden die zich er over verwonderen dat niet iedereen tijdens de piek van de coronacrisis minstens 20 knuffelcontacten had. Die stoefen dat ze één keer vrijwilligerswerk zijn gaan doen in een vaccinatiecentrum louter om sneller een vaccin te bemachtigen, of wat zitten te stoefen over hun verkeersovertredingen. Dat zijn mensen die niet dezelfde normen en waarden delen als mij hoor.
Dat we dezelfde taal spreken en naar dezelfde tv-programma's kijken, dat is voor mij maar een detail.