De beerput van het internet

Man man...
Sommige mensen mogen ze voor mijn part toegang tot het internet ontzeggen.

Zijn laatse fobietje, heel dat Artemis gedoe is fake en door AI gegenereerd.
Zijn logische basis zijnde dat het niet mogelijk kan zijn van aan 25000 km/h reentry te doen (zonder op te branden).

Dan schrijft hij ergens "valt het op dat dit pas nu gebeurd met de opkomst van AI"?
Hij haalt gewoon zijn eigen logica onderuit, we doen al decennia ruimtereizen, space shuttle, de russen, ruimtestation, allemaal lang voordat AI zelfs maar een ding was!

Zijn hele internet, zijn TV kijken, noem maar op, is alleen maar mogelijk doordat we succesvol dingen en mensen in de ruimte kunnen schieten (en succesvol kunnen recupereren).

Man man...

Zijn logische basis zijnde dat het niet mogelijk kan zijn van aan 25000 km/h reentry te doen (zonder op te branden).

Dan schrijft hij ergens "valt het op dat dit pas nu gebeurd met de opkomst van AI"?
Hij haalt gewoon zijn eigen logica onderuit, we doen al decennia ruimtereizen, space shuttle, de russen, ruimtestation, allemaal lang voordat AI zelfs maar een ding was!

Zijn hele internet, zijn TV kijken, noem maar op, is alleen maar mogelijk doordat we succesvol dingen en mensen in de ruimte kunnen schieten (en succesvol kunnen recupereren).
Ik zag recent een post van zo'n flat earth wappie over hoe hij aan ChatGPT zou gevraagd hebben Artemis 2 op schaal voor te stellen naast de maan. Dat gaf een tekening waar die raket een vijfde was van de diameter ofzo (!), en dat niemand die raket dan kon zien, zelfs met een telescoop, was uiteraard bewijs van hoe alles een samenzwering was.

Laatst bewerkt:
Man man...

Ugh ik kwam die eikel deze week ook tegen. Op den duur geraak ik er meer en meer van overtuigd dat 90% van het internet ragebait is.

Ugh ik kwam die eikel deze week ook tegen. Op den duur geraak ik er meer en meer van overtuigd dat 90% van het internet ragebait is.

In de filmpje van "de Mol, backstage" zegt er ene na zijn exit dat hij niet blij is naar zijn gsm te moeten terugkeren. Hij keek er naar uit om een hele week gsm loos te zijn.

Eigenlijk zou een mens dat es beter doen, een week vakantie: offline, gene gsm bij. Enkel een digitaal fototoestel.

Het grappige is ook dat hij een week ervoor schreef dat het schandalig is dat heel dat project 4 miljard USD gekost heeft en je met dat geld wel veel nuttiger zaken kunt doen voor de mensheid. Of gelooft hij misschien ook dat de AI illusie van dat project zelf ook zoveel zou kosten? :p

Het grappige is ook dat hij een week ervoor schreef dat het schandalig is dat heel dat project 4 miljard USD gekost heeft en je met dat geld wel veel nuttiger zaken kunt doen voor de mensheid. Of gelooft hij misschien ook dat de AI illusie van dat project zelf ook zoveel zou kosten? :p
Het kost zoveel om iedereen om te kopen, duh! 🤦🏻‍♂️

Man man...

Wat staat er. Ik heb geen Facebook.

Iemand een idee hoe ik honingbijen uit mijn tuin kan weren? Al mijn zuurgeproduceerde nectar en stuifmeel van inheemse planten wordt nu door het vliegend vee van de stadsimker zonder toestemming geconfisqueerd en is zo niet beschikbaar voor inheemse bestuivers. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Eigen (bijen)volk eerst!

Bericht over hongersnood in Afghanistan. Ca. een derde van de bevolking (15-20 miljoen) lijdt daaronder. Een vader zei dat hij een dochter moest verkopen. Prachtige reacties: "kweekt dan geen kinderen hé!", "moeten we eens geen condooms sturen?", "ze hadden die situatie beter moeten inschatten, da's hun eigen fout".

We hebben de mond vol van jongeren en schermtijd, maar volwassen mensen die zich gedragen als volslagen idioten mogen ook eens van die schermpjes weggehaald worden.

Bericht over hongersnood in Afghanistan. Ca. een derde van de bevolking (15-20 miljoen) lijdt daaronder. Een vader zei dat hij een dochter moest verkopen. Prachtige reacties: "kweekt dan geen kinderen hé!", "moeten we eens geen condooms sturen?", "ze hadden die situatie beter moeten inschatten, da's hun eigen fout".

We hebben de mond vol van jongeren en schermtijd, maar volwassen mensen die zich gedragen als volslagen idioten mogen ook eens van die schermpjes weggehaald worden.
Ik denk dat jongeren net nog iets beter begrijpen dat met naam en toenaam degoutante klap verkondigen een beetje een "bad look" is.

Wie dan ook de plaat opzet van "de jeugd van tegenwoordig" heeft nog niet goed gekeken wat de generatie van onze brave ouders zoal durft zeggen wanneer ze zich veilig voelen.

En dat je nu kan posten onder een nickname als Fying Unicorn heeft het er niet beter op gemaakt

Wat een ramp toch. Ze gebruiken te donkere kleurtjes! :laugh:

Volgens Floury gaat het over berichten van klimaatsceptici. Zij geloven niet dat de aarde opwarmt en denken dat de media hun kaarten steeds dieper rood kleuren om paniek te creëren onder de bevolking.

Wat een ramp toch. Ze gebruiken te donkere kleurtjes! :laugh:
Die rode kleur geeft wel een overdreven alarmerende impressie, mocht het er nu +55° worden zou ik het nog snappen, nu gebruiken ze hun zwaarste roodversie voor temperaturen voor 33-35°. Big deal met die temperaturen?

Die rode kleur geeft wel een overdreven alarmerende impressie, mocht het er nu +55° worden zou ik het nog snappen, nu gebruiken ze hun zwaarste roodversie voor temperaturen voor 33-35°. Big deal met die temperaturen?
Het is ook allemaal heel erg lokaal, want buiten de landsgrenzen gebruiken ze dan weer groene tinten om het allemaal beter te doen lijken.

Ik weet op den duur niet meer of die visuals wel corret zijn (en niet bijgekleurd)
In ieder geval, als je weerrecords aan elkaar rijgt, is donkerrood mss wel niet zo'n slechte keus
In 2019 was het een pak heter in Frankrijk en toen zag het kaartje er minder dramatisch uit:
(die "onwaar" in het kaartje slaat op de foutieve datum "2002" die "2019" moet zijn)

6324e98c-c679-4236-b8e0-83e7e1c78790.png

Blijkbaar is hier een heel artikel over gepubliceerd (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/0...isleidend-fotocollages-met-beweringen-over-r/).

In Duitsland kunnen ze er ook wat van, de temperatuur ligt in 2022 een pak lager dan in 2017 en toch lijkt de 2022 kaart alsof het land nieuwe hitte niveaus bereikt:

6dbe7195-57d0-4b56-985c-3d3b1c28c5b4.png

...

In Duitsland kunnen ze er ook wat van, de temperatuur ligt in 2022 een pak lager dan in 2017 en toch lijkt de 2022 kaart alsof het land nieuwe hitte niveaus bereikt:

6dbe7195-57d0-4b56-985c-3d3b1c28c5b4.png

Lol. En nu ben je zelf de misleidende informatie waarover het in het artikel gaat hier weer aan het posten terwijl duidelijk in het artikel, dat je zelf linkt, de uitleg staat waarom men verschillende kleuren gebruikt.
I.v.m. de kaart van Duitsland staat dus duidelijk in het artikel:
Maar de fotocollages zijn vaak misleidend. Laat ons naar het eerste voorbeeld kijken, met de 2 kaarten uit Duitsland.

Beide kaarten komen uit een weerbericht dat tijdens de nieuwsuitzending “Tagesthemen” op de Duitse openbare omroep ARD wordt getoond. Het probleem is dat in de fotocollage 2 verschillende types kaarten met elkaar worden vergeleken, weten de factcheckers van Politifact .

Zo is de groene kaart uit 2017 een weerkaart waar – als we de volledige uitzending van 21 juni 2017 bekijken – verschillende fenomenen op werden getoond, zoals temperaturen, buien, stormen en windrichting. Het ging niet specifiek over het visualiseren van de temperatuur.

De kaart uit 2022 wou dat wel doen: hier ging het om een temperatuurkaart die de verandering van temperatuur doorheen de dag wou tonen, blijkt wanneer we de uitzending van 20 juni 2022 (een dag vroeger dan beweerd op sociale media) bekijken. De koelere ochtendtemperaturen staan daar op een kaart met groene kleuren, later op de dag kleurt de kaart dan inderdaad meer oranje en rood

Appelen met peren vergelijken dus dat je doet. Heb je het artikel überhaupt gelezen?

Een titel lezen en zelf een verhaal verzinnen dat in uw kraam past. Exact de reden waarom dit topic bestaat :love:

Terug
Bovenaan