De buren van BeyondGaming

We zijn op vakantie en hadden de buurman (bijna 80jaar) gevraagd om planten water te geven buiten.

Blijkbaar heeft em ook al het onkruid uitgetrokken, onze moestuin op orde gezet en het wild-bloemen-perkje bijgezaaid en de haag gesnoeid.

Koga volgende keer vragen of em binnen ook de planten komt watergeven, misschien is dan het huis ook opgeruimd als we terug van vakantie zijn.

We zijn op vakantie en hadden de buurman (bijna 80jaar) gevraagd om planten water te geven buiten.

Blijkbaar heeft em ook al het onkruid uitgetrokken, onze moestuin op orde gezet en het wild-bloemen-perkje bijgezaaid en de haag gesnoeid.

Koga volgende keer vragen of em binnen ook de planten komt watergeven, misschien is dan het huis ook opgeruimd als we terug van vakantie zijn.

Misschien ook ineens zeggen dat ge wat krap bij kas zit. Dan gaat em misschien ook nog flexijobben.

Aangezien ik een grote tuin heb, heb ik daar ook veel werk in. Bij mijn 11 buren duurt het grasmaaien 10 minuten. Bij mij is dat anderhalf uur. Alle buren hebben daar gedurende anderhalf uur last van. Soms wel vervelend.
Mijn btw-nummer is aangevraagd en ik ga robotmaaiers installeren. Dan moet ge er geen werk meer insteken :tongue:

Mijn btw-nummer is aangevraagd en ik ga robotmaaiers installeren. Dan moet ge er geen werk meer insteken :tongue:

Ik heb nogal een complexe tuin met heel veel hoekjes, kantjes en obstakels. Daarnaast ook nog een paar honden lopen die te pas en te onpas hun speelgoed overal door de tuin gooien :p

Bon, huisbaas van 1 van onze buren aan de deur gehad die EIST dat we een brief opstellen waarin we aangeven dat we HEN niet aansprakelijk kunnen stellen als de hond van hun huurder schade aan onze bekaert draad aanbrengt in de toekomst (knabbelen en zo) :lol:

geen zin en geen tijd om daarin te steken, chatgpt to the rescue :lol:

Onderwerp: Voorafgaande verklaring betreffende mogelijke schade aan afscheidingsdraad door huurder's hond
Geachte [Naam verhuurders],
Ik hoop dat deze brief u in goede gezondheid bereikt. Ik schrijf u met betrekking tot een potentieel scenario met betrekking tot onze gemeenschappelijke afscheidingsdraad. Ik wil graag vooraf duidelijk maken dat ik begrijp en erken dat u als verhuurders geen verantwoordelijkheid draagt voor eventuele schade aan de afscheidingsdraad die in de toekomst zou kunnen worden veroorzaakt door de hond van de bewoner van [naam van de buur of het adres van de buur].
Hoewel er op dit moment geen schade aan de afscheidingsdraad is, wil ik proactief zijn en de kwestie aankaarten met betrekking tot mogelijke toekomstige gebeurtenissen. Het kan voorkomen dat de hond van de huurder per ongeluk schade veroorzaakt aan de afscheidingsdraad als onderdeel van zijn normale activiteiten.
Ik wil benadrukken dat ik de verantwoordelijkheid begrijp die rust op de huurders met betrekking tot hun huisdieren en hun gedragingen. Het is duidelijk dat schade die door de hond van de huurder wordt veroorzaakt, geen verband houdt met u als verhuurders, en ik wil graag vooraf aangeven dat ik geen aanspraak zal maken op u voor vergoeding van eventuele schade aan de afscheidingsdraad door de hond.
Ik waardeer uw rol als verhuurders in het handhaven van een harmonieuze woonomgeving en begrijp dat onvoorziene situaties kunnen ontstaan. Deze brief dient louter als een preventieve maatregel om te verduidelijken dat ik uw verantwoordelijkheden als verhuurders begrijp en respecteer.
Mocht er in de toekomst onverhoopt schade aan de afscheidingsdraad ontstaan door de hond van de huurder, dan zal ik dat als mijn eigen verantwoordelijkheid beschouwen en de nodige stappen ondernemen om de schade te herstellen.
Dank u voor uw begrip in deze kwestie. Ik waardeer de open communicatie en hoop dat onze buurt een prettige en vreedzame omgeving blijft om in te wonen.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam][Uw adres][Uw contactgegevens]

Bon, huisbaas van 1 van onze buren aan de deur gehad die EIST dat we een brief opstellen waarin we aangeven dat we HEN niet aansprakelijk kunnen stellen als de hond van hun huurder schade aan onze bekaert draad aanbrengt in de toekomst (knabbelen en zo) :laugh:

geen zin en geen tijd om daarin te steken, chatgpt to the rescue :laugh:
welke opdracht heb je chatgpt hiervoor gegeven?

Bon, huisbaas van 1 van onze buren aan de deur gehad die EIST dat we een brief opstellen waarin we aangeven dat we HEN niet aansprakelijk kunnen stellen als de hond van hun huurder schade aan onze bekaert draad aanbrengt in de toekomst (knabbelen en zo) :laugh:

geen zin en geen tijd om daarin te steken, chatgpt to the rescue :laugh:
Ik snap al niet dat je daarvoor zelfs maar een extra tabblad opent...
Fuck die kerel, niet?

welke opdracht heb je chatgpt hiervoor gegeven?

eerst was het:

"ik zou een brief moeten opstellen waarin ik aangeef dat de verhuurders van de woning van mijn buur niet verantwoordelijk zijn voor schade aangebracht aan onze afscheidingsdraad door de hond van de huurder"

maar dat antwoord bleek dan over de schade die er al is, en niet over mogelijke toekomstige schade
en toen zei ik:

"De schade is nog niet toegebracht, de verhuurders willen een brief waarin ik op voorhand aangeef dat hun geen schuld betreft door toekomstige schade door de hond van de buur"

en voila, 1 masterpiece letter!

Ik snap al niet dat je daarvoor zelfs maar een extra tabblad opent...
Fuck die kerel, niet?

Ik vond het wel een leuke opdracht via AI :D

chat gpt antwoord dit trouwens op je reply

Ik begrijp dat je gefrustreerd bent, maar het is belangrijk om respectvol te blijven in je communicatie, zelfs online. Als je problemen hebt met een persoon, kan het helpen om je gevoelens op een constructieve manier te uiten. Als je ergens over wilt praten, sta ik voor je klaar.

Het huis naast ons werd verkocht en in juni mochten de nieuwe bewoners erin, maar we zagen er geen teken van leven tot deze week. Zonet de schoonmoeder zien rondsjezen met een grasmachien. Die weten de derde leeftijd alleszins goed actief te houden.

eerst was het:

"ik zou een brief moeten opstellen waarin ik aangeef dat de verhuurders van de woning van mijn buur niet verantwoordelijk zijn voor schade aangebracht aan onze afscheidingsdraad door de hond van de huurder"

maar dat antwoord bleek dan over de schade die er al is, en niet over mogelijke toekomstige schade
en toen zei ik:

"De schade is nog niet toegebracht, de verhuurders willen een brief waarin ik op voorhand aangeef dat hun geen schuld betreft door toekomstige schade door de hond van de buur"

en voila, 1 masterpiece letter!
For the record, jij moet wel degelijk de eigenaar van de huurwoning (houder van het zakelijk recht) in gebreke stellen. Die dan op zijn beurt zijn huurders in gebreke kan stellen voor herstellingen die niet zijn veroorzaakt door slijtage en overmacht.

For the record, jij moet wel degelijk de eigenaar van de huurwoning (houder van het zakelijk recht) in gebreke stellen. Die dan op zijn beurt zijn huurders in gebreke kan stellen voor herstellingen die niet zijn veroorzaakt door slijtage en overmacht.

Ik reken op uw legale aanwezigheid als het ooit zover komt. Met eten en zo he.

Terug
Bovenaan