Onderwerp: Voorafgaande verklaring betreffende mogelijke schade aan afscheidingsdraad door huurder's hond
Geachte [Naam verhuurders],
Ik hoop dat deze brief u in goede gezondheid bereikt. Ik schrijf u met betrekking tot een potentieel scenario met betrekking tot onze gemeenschappelijke afscheidingsdraad. Ik wil graag vooraf duidelijk maken dat ik begrijp en erken dat u als verhuurders geen verantwoordelijkheid draagt voor eventuele schade aan de afscheidingsdraad die in de toekomst zou kunnen worden veroorzaakt door de hond van de bewoner van [naam van de buur of het adres van de buur].
Hoewel er op dit moment geen schade aan de afscheidingsdraad is, wil ik proactief zijn en de kwestie aankaarten met betrekking tot mogelijke toekomstige gebeurtenissen. Het kan voorkomen dat de hond van de huurder per ongeluk schade veroorzaakt aan de afscheidingsdraad als onderdeel van zijn normale activiteiten.
Ik wil benadrukken dat ik de verantwoordelijkheid begrijp die rust op de huurders met betrekking tot hun huisdieren en hun gedragingen. Het is duidelijk dat schade die door de hond van de huurder wordt veroorzaakt, geen verband houdt met u als verhuurders, en ik wil graag vooraf aangeven dat ik geen aanspraak zal maken op u voor vergoeding van eventuele schade aan de afscheidingsdraad door de hond.
Ik waardeer uw rol als verhuurders in het handhaven van een harmonieuze woonomgeving en begrijp dat onvoorziene situaties kunnen ontstaan. Deze brief dient louter als een preventieve maatregel om te verduidelijken dat ik uw verantwoordelijkheden als verhuurders begrijp en respecteer.
Mocht er in de toekomst onverhoopt schade aan de afscheidingsdraad ontstaan door de hond van de huurder, dan zal ik dat als mijn eigen verantwoordelijkheid beschouwen en de nodige stappen ondernemen om de schade te herstellen.
Dank u voor uw begrip in deze kwestie. Ik waardeer de open communicatie en hoop dat onze buurt een prettige en vreedzame omgeving blijft om in te wonen.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam][Uw adres][Uw contactgegevens]