Zalige thread hier!
Even denken over onze buren van ons rijhuisje in Hasselt tussen de grote en kleine ring dat we net een jaar + gerenoveerd hebben - dan weten jullie een beetje de context.
Aan de rechterzijde:
Huurhuis waar tijdens de werken een madam in woonde met haar twee kinderen. De man zat nog in het buitenland maar zou tegen het einde aan naar België komen.
Natuurlijk maakten we wel wat lawaai tijdens de werken, niet plezant. Maar we begonnen wel bijna nooit voor 10 uur, en het was meestal enkel op zaterdagen. We stopten om max 20 uur en meestal om 18 uur. Dus allez, 't is niet dat we elke dag om 6 uur begonnen met boren. Tijdens de werken geregeld komen klagen over het lawaai, en een uitbarsting vanuit haar raam naar ons toe dat "het wel lockdown was en ze hier met twee kinderen zat". Het was 14 uur zaterdag op een stralende dag... Ga dan naar buiten hé?
Ben die dan zelfs nog flessen wijn gaan brengen om de vrede te bewaren.
Nu zijn ze weg - enkele straten verder een huis gekocht en ons een ander adres gegeven, precies of we die niet zouden weten wonen na enkele wandelingen. Ook vreemd dat ze dat nodig vond. Grappig ook toen mijn vriendin aan de frituur stond en twee locals hoorden klagen over nieuwe inwoners van hun straat... juist ja, onze ex-buurvrouw.
Aan de linkerkant:
Staat eigenlijk al de hele tijd leeg en onbewoond. Een tijdje zijn er wel even mensen komen wonen maar die zeiden niet zo veel. Zijn nu weer weg. Die tuin is overwoekerd met klimop, en er staan ook enkele dode bomen die ondertussen gevaarlijk aan het overhellen zijn. Ben aan't wachten tot ze op de buurman (andere buur) zijn tuintje valt. Iedereen klaagt over die tuin

.
Overburen:
Rolluiken altijd potdicht, tot we op een dag zagen dat ze open waren. Bleek dat er een gigantisch raam kapot was. Hoe, wat, wanneer: geen idee. Herstellen? Geen idee. Rolluiken nog altijd dicht. Bestellen ook heel vaak Domino's Pizza.
Andere overburen:
Vrouw die altijd nors door haar raam spiedt, maar als we zwaaien is ze wel vriendelijk!
Vermiste overbuur:
Na lange afwezigheid wou ik toch eens aanbellen, maar toen zag ik andere - onbekende - mensen net arriveren. Blijkt dat de bewoner, oude man, naar een rusthuis is omdat die helemaal loco was gegaan. Blijkbaar hebben ze die hier eens met een net moeten vangen omdat die zo verward was. Is ergens een krantenartikel van. Spijtig, was heel vriendelijke mens. Blijkbaar gaf die ook geld aan iedereen die het vroeg.
Buren van de buren aan de rechterkant: vriendelijke mensen, kerel rijdt met een slagschip van een oude Volvo op LPG. Zit precies wel een zware motor in. Houden ook pakjes voor ons bij die aankomen. De dochter werd al gerecruteerd door mijn vriendin voor studentenjob in het rusthuis waar ze werkt; wel een super braveke, kruipt nog liever in de grond dan u aan te kijken.