De buren van BeyondGaming

Mijn rechtstreekse buren ken ik en heb ik goede contacten mee. De ene kant is de vrouw ne collega van mijn vrouw ook. Met dat koppel ook al een paar keer staan zeveren. Toffe mensen. De andere kant is ne zelfstandige, ook wel ne sympathieke. Een huis verder woonde tot vorige week een heel oud madammeke. Daar ben ik ook een paar keer geweest. Ene keer heeft ze mij gebeld omdat haar tv bakske achter de chauffage was gevallen :lol:

Nog andere buren tegenover ons ben ik ook eens mee gaan praten, maar die zijn ondertussen verhuist. Zij was echt een hele vriendelijke. Tijdens de verbouwingen stond die ineens naast mij in mijn garage en zei ze "Ik heb wafels gebakken, ook goesting?" :love:

2023-01-2818.10.402709472654469268875.jpg

Omdat ik twee lampen ben gaan ophangen bij de buurvrouw... :love:

Wij zijn vlak na het begin van de corona lockdown verhuisd, dus veel socializen met buren zat er sowieso niet in. Toen we hier 2 jaar woonden, kregen we onder onze voeten van mensen die 2 huizen verder woonden omdat we een privéweg hadden gebruikt - tot we zeiden dat we dat mogen omdat we hier wonen. Die hadden ons nog nooit gezien. 😅

Bij mijn vorige woning had ik minder succes maar nu heb ik wel grotendeels toffe buren, vooral oudere mensen. Tijdens de ruwbouwfase kwam er wel elke dag 1 of meerdere buren langs voor 'een klapke' met mij en/of het werkvolk, altijd tof al zorgde dat af en toe ook wel voor wat vertraging 😁.
Zeker mijn overbuur moet iedereen gesproken en gezien hebben. Ze hebben mij bijvoorbeeld ook geholpen met bouwmaterialen etc.
Na de verhuis is dat allemaal wel minder geworden, zeker in de winter.

Valt wel op dat iedereen heel vriendelijk is tegen elkaar maar achter de rug wordt er ook veel geroddeld, typisch Vlaams misschien.

Tijdens de verhuis vandaag toevallig de buren van beide kanten ontmoet. Lijken op het eerste zicht alleszins allemaal heel vriendelijk dus ik ben blij :)

Ik ben waarschijnlijk 1 van de enigste maar probeer net altijd geen relatie op te bouwen met mijn buren.

Eerste huis was een nieuwbouw in Zwevegem in zon nieuwe wijk. Was zon doodlopen straat gedoe. 4x per jaar feest met de wijk. Buren die samen bbq doen in de zomer. Sommigr samen naar de sauna. Ik poort open doen en wagen binnenrijden. Buiten hand opsteken en als ze mij echt corneren eens 5min praten.

Londen eerste flat, zelfs nooit mijn buren gezien of gehoord.

Londen eerste huis, buiten morning als ge eens samen toekomt aan de voordeur nooit iets tegen gezegd.

Nieuwe buren die vanaf vandaag de sleutel overhandigd krijgen - denk ik. De voormalige buurman, een man rond de 60 schat ik, ken ik eigenlijk niet, daar had ik amper contact mee. Het is wel zo'n wijk waar de meeste mensen op zichzelf blijven: grote percelen, veel poorten en hagen. Zonet stond er een blondje met haar mama buiten te wachten aan de poort van de buurman. Zijn dus jonge mensen, hopelijk lukt het daar wel wat mee om een fijn contact mee te hebben. Niet dat het absoluut moet, maar mijn ouders hadden vroeger ook buren van dezelfde leeftijd en de buurjongens- en meisjes waren ook gelijkaardig van leeftijd. Dat was altijd een aangenaam samenzijn.

Nieuwe buren die vanaf vandaag de sleutel overhandigd krijgen - denk ik. De voormalige buurman, een man rond de 60 schat ik, ken ik eigenlijk niet, daar had ik amper contact mee. Het is wel zo'n wijk waar de meeste mensen op zichzelf blijven: grote percelen, veel poorten en hagen. Zonet stond er een blondje met haar mama buiten te wachten aan de poort van de buurman. Zijn dus jonge mensen, hopelijk lukt het daar wel wat mee om een fijn contact mee te hebben. Niet dat het absoluut moet, maar mijn ouders hadden vroeger ook buren van dezelfde leeftijd en de buurjongens- en meisjes waren ook gelijkaardig van leeftijd. Dat was altijd een aangenaam samenzijn.
Zijt nu gewoon eerlijk Avondland, het was een knappe :fingerguns_r:.

Ik zoek zelf geen contact op met de buren maar iedereen komt wel overeen heb ik het gevoel.
De reden dat ik zelf geen contact opzoek is omdat ik echt slecht ben in smalltalk en dan valt het snel stil bij mij :)
Maar kom ik die tegen op straat loop ik er ook niet straal voorbij of course.

Of zie ik iets dat niet koosjer is dan meld ik het ook wel aan hen.
Onlangs een leverdienst die dozen vol hardware op de stoep achterlieten bij overbuur die aan zonnen was in de tuin achteraan en zijn bel niet hoorde.

Ik voel me ook niet zo 100% bij buren die in mijn ogen een beetje over-sociaal zijn.
Zo is er hier een buur komen wonen die de eerste week een briefje kwam steken met daarop iets in de trend van:

"Hallo ik ben x, u nieuwe buur. Ik hou van wandelen en fietsen, dus als je zin hebt mag je me altijd aanspreken om een uitstapje te regelen"
Hij zal dat wellicht wel bij iedereen in de bus gestoken hebben, maar heb ook geen zin om in die verdwaalde blik te zien als ik antwoord dat ik 90% van mijn vrije tijd achter mijn pc spendeer... weer of geen weer. :biglaugh:

Het is geen directe buur, maar één appartement verder woont er een (ik vermoed) werkloze gast samen met z'n vriendin die je toch wel objectief marginaal kan noemen. Zet geregeld zeer laat in de avond technomuziek op (dat ik zelfs hoor bonken als het bij ons muisstil is), laat z'n vuilbakken dagen aan een stuk buiten staan, zie je op de meest random uren enkel maar rondlopen met een blik bier in de hand, laat z'n "huiskatten" quasi dagelijks 'ontsnappen', en staat geregeld op z'n balkon joints te smoren (the smell never lies). :ROFLMAO: Die vriendin zie je vrijwel nooit, maar als je ze ziet, is het met een dikke plamuurlaag oranje foundation op haar gezicht terwijl ze op haar step - die zeker 50 gaat - in alle haast in de richting van Antwerpen-centrum rijdt. :oi22:

Mij kan het, i.t.t. de andere buurtbewoners (die allemaal tamelijk oud en hautain zijn), allemaal vrij weinig schelen. Maar ik schrik er wel altijd van als ik zie hoe jonge mensen die zelfs nog jonger zijn dan mij zich zo kunnen laten gaan in marginaal gedrag. Heb er een paar weken terug eens een uitleg tegen willen beginnen, maar na 5 woorden ingezien en vooral gehoord dat het de moeite niet was.

Leuke straat en aangename buren. De één is wat crazy terwijl de andere maar blijft praten, al bij al mag ik zeker niet klagen.

Jaar in jaar uit: sta ik de auto's te wassen op de oprit is er ALTIJD iemand uit de straat die passeert en roept: ''k ga er dan de mijnen bijzetten hé'.

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAAHAHA. You guys.

Leuke straat en aangename buren. De één is wat crazy terwijl de andere maar blijft praten, al bij al mag ik zeker niet klagen.

Jaar in jaar uit: sta ik de auto's te wassen op de oprit is er ALTIJD iemand uit de straat die passeert en roept: ''k ga er dan de mijnen bijzetten hé'.

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAAHAHA. You guys.
Dad Joke Street.

Het is geen directe buur, maar één appartement verder woont er een (ik vermoed) werkloze gast samen met z'n vriendin die je toch wel objectief marginaal kan noemen. Zet geregeld zeer laat in de avond technomuziek op (dat ik zelfs hoor bonken als het bij ons muisstil is), laat z'n vuilbakken dagen aan een stuk buiten staan, zie je op de meest random uren enkel maar rondlopen met een blik bier in de hand, laat z'n "huiskatten" quasi dagelijks 'ontsnappen', en staat geregeld op z'n balkon joints te smoren (the smell never lies). :ROFLMAO: Die vriendin zie je vrijwel nooit, maar als je ze ziet, is het met een dikke plamuurlaag oranje foundation op haar gezicht terwijl ze op haar step - die zeker 50 gaat - in alle haast in de richting van Antwerpen-centrum rijdt. :oi22:

Mij kan het, i.t.t. de andere buurtbewoners (die allemaal tamelijk oud en hautain zijn), allemaal vrij weinig schelen. Maar ik schrik er wel altijd van als ik zie hoe jonge mensen die zelfs nog jonger zijn dan mij zich zo kunnen laten gaan in marginaal gedrag. Heb er een paar weken terug eens een uitleg tegen willen beginnen, maar na 5 woorden ingezien en vooral gehoord dat het de moeite niet was.
wel wel :p

Ik heb best een saaie buurt, veel gepensioneerden die gewoon rustig in hun tuin werken en geen overlast veroorzaken.

Er zit wel één ongelofelijke pipo tussen die denkt dat zijn hof een enorm terrein is (het is misschien 10 are grond?) en een bosmaaier gebruikt i.p.v. een normale grasmachine, een tractor heeft staan en deze graag laat draaien als iemand gaat klagen over lawaaihinder, gebruikt round up rotzooi in zijn tuin enzovoort. Heeft ook een hond die hij duidelijk slecht behandelt want die is continu aan het blaffen (zit ook vast aan een ketting) en mag dan ook niet buiten. Heeft ook een aanhangwagen die hij soms in het midden van de straat laat staan (straat is 1 auto breed) waardoor sommige mensen niet van / naar hun oprit kunnen.

De politie heeft daar al vaak voor de deur gestaan (ik zelf bel nooit de politie maar anderen wel) maar die zeggen dan onze buren "hebben jullie als eens proberen praten met meneer" :laugh:. Ik heb 1x geprobeerd om met die mens te praten en die lachte mij basically uit in m'n gezicht.

De wijkagent zegt dan 'een klootzak zijn is geen strafbaar feit'. Gelukkig is dit de ouderlijke woning en ben ik hier hopelijk over max een aantal jaar weg. Helaas heb je zelfs in de meest rustige buurten toch altijd 1 idioot die de sfeer flink verziekt.

Ik wil de pret niet bederven: maar ik heb in de hele buurt geen enkele rood-witte vlag zien hangen tijdens de Beker- of P/O-matchen, buiten die van ons. Ook niet bij die gast. Dus voor hetzelfde geld is die fan van Club. :oi22:
Heeft die een patattenveld aangelegd op zijn terras?

Ik ben nu verhuisd buren vielen goed mee, maar ze hadden ook facebook groep voor de wijk. En zitten daar toch eikels bij bv een meisje die blokfluit speelt s' ochtend int weekend altijd gezeur.
Bij een buurman is het zo erg geweest die was zijn boomkes aant snoeien er vielen dus bladeren op haar oprit, buurman zegt ik kuis alles op eens ik klaar ben.
Een half uur later politie aan zijn deur

Terug
Bovenaan