De frituur

Kwam daarstraks thuis... "zeg, kzal anders naar 't frituur rijden". Direct in orde.

Ondanks het feit dat ik eigenlijk geen stoofvlees fan ben heb ik na alle lofzangen hier mij toch eens gewaagd aan een Julientje... :drool::drool::drool: enige kleine minpuntje was het feit dat het korstje van de viandel grotendeels wak was geworden maar dat kon het genot nauwelijk bederven.

Ook geen flauwekul met van die ronde bakskes maar gewoon de klassieke witte rechthoekige.

Jalapeno burger
Garnaal kroket
Frietjes (voor mij en de vrouw)

Sauzen:
Tartaar, Dallas en andalouse

Het doorspoelen gebeurt met average Rob zijne pils.

Bijlagen

• PXL_20241208_171301523.jpg
    PXL_20241208_171301523.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 22
Hansbeke - ‘t Routje - is zo’n frituur waar ge maanden naar kunt verlangen om eindelijk eens te proberen, om dan serieus ontgoocheld achter te blijven.
Waarom had je daar zo hard naar verlangd dan? Online reviews?
't Routje in Hansbeke is inderdaad vreselijk. Ooit één keer geweest en nooit meer...

Waarom had je daar zo hard naar verlangd dan? Online reviews?
't Routje in Hansbeke is inderdaad vreselijk. Ooit één keer geweest en nooit meer...
Ik gok voor 2 redenen:
1. Hij passeerde er regelmatig eens
2. Het is een frituur
:unsure:

@poeperman Frietdroom > Vollen bak toch imo. Toen ik in het begin toe kwam hier in Landegem zou ik dat niet gezegd hebben: toen waren ze bij de Frietdroom echt gierig met hun frieten (pakje tot aan de rand & niet verder). Maar dat probleem is intussen van de baan en het is daar altijd in orde. Maar U referentiekader is wrs anders :tongue:

Ik gok voor 2 redenen:
1. Hij passeerde er regelmatig eens
2. Het is een frituur
:unsure:
Goh, het is nu niet meteen zo dat je hard verlangt naar elke frituur die je passeert?
Waarschijnlijk op basis van online reviews, foto's, ... , maar dat kan soms wel eens hard tegenvallen, helaas.

Gewoon - gezellig. Veel bieren. Schone madammekes die er werken.

In het begin heel goeie reviews, veel zelfgemaakte snack, leuk interieur, leuke naam, leuke gevel.

Maar tis een kutfrituur, dusja 😆

‘Droom beats ‘Bak idd.

Vrijdagavond stelde mijn vrouw voor om frietjes te halen i.p.v. zondag. Ik was game!

Mijn bestelling als volgt: groot pak frieten, potje stoofvleessaus, bicky cheese, crizzly, frikandel spécial met curryketchup en verse ui, frikandel spécial met andalouse en verse ui EN een pot warme pepersaus die niet op de eerste foto staat omdat ik te rap was, pas na 5 minuten gezien dat er nog iets in de verpakking zat. :wallbash: Dit alles vakkundig doorgespoeld met 2 Triple Leforts. Zalig van genoten!

Zondag bij de schoonfamilie voor de Sint wanneer m'n schoonmoeder zegt: gaan we frietjes halen op de middag? Ik eet uit principe 1x frieten per week, niet meer. Maar toen ik hoorde dat de frieten van een frituur kwamen die bekend stond om zijn 'loaded fries' en andere bereidingen gingen mijn oren flappen. Plots hoorde ik: 'ze hebben daar frieten met spaghettisaus op!' GODVERDOMME WAT? 'spaghettisaus...'

Ik dacht meteen aan jullie, dit moet ik gewoon proberen en verslag uitbrengen.

De meest gortige bestelling kwam aan, een bak frieten met spaghettisaus en kaas en m'n vrouw probeerde de loaded fries met pulled pork, bbq saus en cheddar saus. Ja, dat is nog een plastiekje op m'n frieten, ik was alweer te snel met mijn foto. Tijdens het eten zag het er zo uit.

Verdict: eerst en vooral moet ik erbij zeggen dat de frituur toch een 5-10 minuten rijden was, waardoor de frieten precies heel zompig geworden waren. De frieten van de kinderen (zonder saus) waren totaal niet meer krokant en waren wat slap. Te lang in de verpakking zonder gaten erin gok ik? De frieten waren bij iedereen zo, waardoor ik dus niet echt een oordeel kan vellen. Als ik dat even negeer dan was ik wel verrast van de combinatie. Met wat mayonaise erbij heel lekker eigenlijk. Ook de PP met cheddar en bbq saus was lekker. Ze hebben daar de meest absurde combinaties van een Julientje ook.

Deze week staat er elke dag sport geprogrammeerd en wordt het voedingsschema wat aangescherpt zodat ik terug klaar ben voor volgende week!

Frietjes van vorige vrijdag: kleintje met vegan stoofvleessaus en tartaar (thanks Poeperman voor de inspiratie), vegan bamischijf en vegan bicky cheese. Twas echt veel te veel en ging 's avonds nog op restaurant ook, maar geen minuut spijt van gehad en alles opgegeten :love:

@hierboven, beest man, wat een bestelling. edit: zie nu pas de foto's van die loaded fries, dat is wel echt de vettigste zooi ooit hahaha

friet.jpg

Laatst bewerkt:
Gisterenavond tennistraining. Had voorzien om overschotjes uit de koelkast wat op te ruimen nadien.
Stelt mijne sparringpartner voor om te stoppen onderweg voor een frietje. Tja ....
Na een morele strijd van 0.3 sec, toch beslist om akkoord te gaan.

Frituur langs de route, nooit eerder geweest, dus met enige voorzichtigheid binnen gestapt en naar de default bestelling gegrepen.
Kleintje, stoofvleessaus & mayo apart, bicky cheese & boulet special (+ sprite, geen zin in een tom waes'ke).
Frieten waren prima! De rest best ok, geen absolute toppers.

maar ...
20.5 fucking eur

Ik zat na de maaltijd, met mijn broek op mijn enkels te wachten op de happy ending (voor die prijs, dacht ik da's hier all incl.)
Helaas

Heb dan maar uit protest mijn leeg blikje sprite in bij rest van het afval gesmeten , want we moesten zelf nog afruimen ook.

Laatst bewerkt:
Vrijdagavond stelde mijn vrouw voor om frietjes te halen i.p.v. zondag. Ik was game!

Mijn bestelling als volgt: groot pak frieten, potje stoofvleessaus, bicky cheese, crizzly, frikandel spécial met curryketchup en verse ui, frikandel spécial met andalouse en verse ui EN een pot warme pepersaus die niet op de eerste foto staat omdat ik te rap was, pas na 5 minuten gezien dat er nog iets in de verpakking zat. :wallbash: Dit alles vakkundig doorgespoeld met 2 Triple Leforts. Zalig van genoten!

Zondag bij de schoonfamilie voor de Sint wanneer m'n schoonmoeder zegt: gaan we frietjes halen op de middag? Ik eet uit principe 1x frieten per week, niet meer. Maar toen ik hoorde dat de frieten van een frituur kwamen die bekend stond om zijn 'loaded fries' en andere bereidingen gingen mijn oren flappen. Plots hoorde ik: 'ze hebben daar frieten met spaghettisaus op!' GODVERDOMME WAT? 'spaghettisaus...'

De meest gortige bestelling kwam aan, een bak frieten met spaghettisaus en kaas en m'n vrouw probeerde de loaded fries met pulled pork, bbq saus en cheddar saus. Ja, dat is nog een plastiekje op m'n frieten, ik was alweer te snel met mijn foto. Tijdens het eten zag het er zo uit.

Verdict: eerst en vooral moet ik erbij zeggen dat de frituur toch een 5-10 minuten rijden was, waardoor de frieten precies heel zompig geworden waren. De frieten van de kinderen (zonder saus) waren totaal niet meer krokant en waren wat slap. Te lang in de verpakking zonder gaten erin gok ik? De frieten waren bij iedereen zo, waardoor ik dus niet echt een oordeel kan vellen. Als ik dat even negeer dan was ik wel verrast van de combinatie. Met wat mayonaise erbij heel lekker eigenlijk. Ook de PP met cheddar en bbq saus was lekker. Ze hebben daar de meest absurde combinaties van een Julientje ook.

Deze week staat er elke dag sport geprogrammeerd en wordt het voedingsschema wat aangescherpt zodat ik terug klaar ben voor volgende week!
Wat een held.

Gisterenavond tennistraining. Had voorzien om overschotjes uit de koelkast wat op te ruimen nadien.
Stelt mijne sparringpartner voor om te stoppen onderweg voor een frietje. Tja ....
Na een morele strijd van 0.3 sec, toch beslist om akkoord te gaan.

Frituur langs de route, nooit eerder geweest, dus met enige voorzichtigheid binnen gestapt en naar de default bestelling gegrepen.
Kleintje, stoofvleessaus & mayo apart, bicky cheese & boulet special (+ sprite, geen zin in een tom waes'ke).
Frieten waren prima! De rest best ok, geen absolute toppers.

maar ...
20.5 fucking eur

Ik zat na de maaltijd, met mijn broek op mijn enkels te wachten op de happy ending (voor die prijs, dacht ik da's hier all incl.)
Helaas

Heb dan maar uit protest mijn leeg blikje sprite in bij rest van het afval gesmeten , want we moesten zelf nog afruimen ook.
Ma 't is zot welke prijzen ze tegenwoordig vragen. Wij liggen elke week aan 52 euro ongeveer voor ons 2. De kinderen eten meestal niet mee. Vrijdag merkte ik toevallig op dat ze 6 euro vragen voor een crizzly. 6 euro!! 2,5 voor wat saus. 2,5 voor een pint in fles. Kinderen aten mee en we lagen aan 76 euro om naar de frituur te gaan.

Uit protest ga ik zondag niet! NEG!

Ma 't is zot welke prijzen ze tegenwoordig vragen. Wij liggen elke week aan 52 euro ongeveer voor ons 2. De kinderen eten meestal niet mee. Vrijdag merkte ik toevallig op dat ze 6 euro vragen voor een crizzly. 6 euro!! 2,5 voor wat saus. 2,5 voor een pint in fles. Kinderen aten mee en we lagen aan 76 euro om naar de frituur te gaan.

Uit protest ga ik zondag niet! NEG!
Begint mijn spuitgat uit te komen, die prijzen! De hyperflatie die sauzen gekend hebben kon ik nog enigzins plaatsen, dat is intussen geëvolueerd naar koude luxe maar makkelijk vervangbaar voor de man met de pet door zelfvoorzienend te zijn in eigen saus.

Maar 5 a 6 euro voor een krokant korstje vanuit de diepvries in de friteuse gesmeten, waar zijn we mee bezig? Voor een Bicky kan ik dergelijke woekerprijzen nog enigzins aanvaarden vanwege het vakmanschap dat daar bij komt kijken. Maar het vlees zonder twijfelen in kolkend vet gooien en de seconden aftellen, daar heb je geen hogere wiskunde voor moeten studeren. Langzaamaan wordt 'de frut' een product waar enkel gegoede vlamingen zich nog aan gaan kunnen verlekkeren, een jammere evolutie.

Ik ga uiteraard vrijdag wél want ben stinkend rijk.

wOcljs5.jpg
Vandaag eens een nieuwe frituur geprobeerd, Sint-Anna in Bottelare. Top-ervaring zenne. Veel volk maar super vlotte bediening, met de glimlach. En chique, mannekes toch. K heb iemand een wacht-witte-wijntje zien nemen! In een glas!

Frietjes heerlijk krokant, en een briljante saté. Dochter vond het julientje ook top (en ik ook, k had geanticipeerd op haar overschatting)…

Met een Omer en in joggingbroek. K voel mij gelijk Didi Reynders met een zak subito’s zo gelukkig.
Da's mijn vaste frituur. Geweldig goeie frituur en schoon meiske achter de toog. En idd, snel bediend.

Toch weer de Belcrunch ja? Lekker hé!
Ja menne man, de belcrunch is echt goed. We wisselen af tussen 2 frituren, jongste zoon eet heel graag steppefrietjes en in deze frituur hebben ze er goeie. Meestal eten we ook daar, bij de andere frituur is het afhaal en daar bestel ik meestal een G'ackie met belachelijk veel saus.

Toen ik in de horeca werkte was frieten met bolognese echt een 'staple'. Rap wat frietjes inleggen (laten leggen) en wat saus er over en dat binnen spelen tijdens het werk. Echt wel lekker.

Had nog een kleine honger gisteren avond en met dat ik toch alleen thuis was.
Sorry voor de sweet chili saus maar de combo met friet is echt hemels.
Burger is bacon burger met mammoetsaus. Hemels.
IMG_20241208_192400.jpg

Terug
Bovenaan