De frituur

Ik doe er dit tegenwoordig op :

Ik had satekruiden gevraagd, maar hij had er echt veel te veel opgedaan, de bovenste frieten waren niet lekker.

Een beetje satekruiden met die mammoetsaus van Pauwels is echt goddelijk.

Na een kleine maand nog eens om frieten geweest. Geen foto's kunnen trekken omdat mijn vriendin haar deel al had gepakt en ik graag een foto van alles samen wou.

zoals altijd: kleintje, middel, viandel, Amsterdamse kaasballetjes en een boulet.

Iets avontuurlijker: een crizzly (goed voor 1 keer, heel duur ook voor wat het maar is - 5,20) en een gratis bicky friq (goed voor 1 keer, voorkeur voor de bicky met het luchtigere broodje en de niet bijeengekrampte sauzen).
Ik vond da pertang ni slecht zo nen bicky friq, wel iets anders als nen regular bicky, maar mag zeker op de kaart staan

De algerienne van Pauwels is niet dezelfde als de mammoetsaus, die algerienne is veel pikanter.

De mammoetsaus kan je niet in de gewone supermarkt vinden, ik heb deze gehaald bij Agora Culinair in Herentals.

De burgersaus die je in de winkel vindt trekt er nog het hardste op.

Maar je hebt wel gelijk over bv de andalouse, die in de winkel is helemaal niet dezelfde als die in het frituur.

De algerienne van Pauwels is niet dezelfde als de mammoetsaus, die algerienne is veel pikanter.

De mammoetsaus kan je niet in de gewone supermarkt vinden, ik heb deze gehaald bij Agora Culinair in Herentals.

De burgersaus die je in de winkel vindt trekt er nog het hardste op.

Maar je hebt wel gelijk over bv de andalouse, die in de winkel is helemaal niet dezelfde als die in het frituur.
Ja klopt.
Ik neem altijd de hot mammoetsaus, die is dezelfde als de algerienne.

Het staat zelfs vermeld op de flessen zelf:

Sinds de eerste foto van die Belcrunch hier gepost is heb ik er al letterlijk van gedroomd. Ben het bewust aan het uitstellen.. Beetje zoals sinterklaas, de voorpret is een belangrijk deel van de ervaring.

Dit lezen is een serieuze anticlimax 😢
Eindelijk eens kunnen proberen. Idd dikke anticlimax, wint qua opportuniteitskost nie van de andere opties.. zal bij één keer blijven!

1000045186.jpg

Hier was het ook weer zover :drool: :love:

Gisteren na 3 weken eindelijk in de frituur geraakt. Lekkere frieten doch 1 kapitale fout gemaakt. Ik heb een soort gepaneerde Japanse kippenstukjes gekozen van de suggestiemenu. Lekker, maar het 'friturisme' gehalte daarvan is te laag, waardoor het niet bij mijn menu paste. Achteraf gezien had ik beter toch die frikandel speciaal of Mexicano gekozen.

Volgende keer beter. De frieten smaakten uiteraard :)

Da ist eh ket, vo mij is da ne weekend as usual. Me naar de kloten fretten/zuipen tot ik nie meer kan ademen, vervolgens effe gaan spaven om terug wa plaats te maken om tenslotte verder te fretten/zuipen... and repeat x3
Die onbezonnen jeugdjaren, waar is de tijd? :love:

Ha jeugdjaren. Herinner mij in het laatste middelbaar nog goed de vrijdagen. Toen iedere vrijdagmiddag met 4 (soms 5) man naar de frituur. Danny, de uitbater en tevens held, had toen zijn gsm-nummer gegeven. En wij telkens in de voormiddag tijdens de kleine pauze tussen het 3de en 4de uur wiskunde onze bestelling per sms doorsturen. Om 12 uur dan racen met de fiets naar de frituur om 10 minuten later aan te komen en de frieten stonden dan zo goed als klaar :love:.

Iedere keer als dan de les terug begon na de middag die meiskes in onze klas zagen 'ho gelle stinkt nogal naar het frituur'. Aaah, good times.
Gelukkig wel dat we op vrijdagnamiddag nooit lichamelijke opvoeding hadden :laugh:.

Ha jeugdjaren. Herinner mij in het laatste middelbaar nog goed de vrijdagen. Toen iedere vrijdagmiddag met 4 (soms 5) man naar de frituur. Danny, de uitbater en tevens held, had toen zijn gsm-nummer gegeven. En wij telkens in de voormiddag tijdens de kleine pauze tussen het 3de en 4de uur wiskunde onze bestelling per sms doorsturen. Om 12 uur dan racen met de fiets naar de frituur om 10 minuten later aan te komen en de frieten stonden dan zo goed als klaar :love:.

Iedere keer als dan de les terug begon na de middag die meiskes in onze klas zagen 'ho gelle stinkt nogal naar het frituur'. Aaah, good times.
Gelukkig wel dat we op vrijdagnamiddag nooit lichamelijke opvoeding hadden :laugh:.
De meiskes vant school kloegen tijdens het muilen ook vanaf de namiddag over mijn bakkes die stonk naar friet/vlezeke en pinten. Tijden man, ik zou het zo opnieuw doen :love:

Terug
Bovenaan