De frituur

Idem hier, blijken ze gvd gesloten tem 2(!) januari????!!!!!!
hoe kan ik 2024 in schoonheid afsluiten zonder een laatste portie frieten van de vaste frituur :S
Idem hier, 21 december was laatste openingsdag.
Mijn vriend vindt het normaal, meeste mensen willen tijdens de feestdagen niet extra vettige voeding. Ik vind van niet, mensen hebben net nog minder motivatie om achter de kookpotten te kruipen. Er stonden op onze kerstmenu’s zelf geen enkel kerstkroketje :cry2:, dus zo vettig en zwaar was het allemaal niet.

Ik vind van niet, mensen hebben net nog minder motivatie om achter de kookpotten te kruipen. Er stonden op onze kerstmenu’s zelf geen enkel kerstkroketje :cry2:, dus zo vettig en zwaar was het allemaal niet.

Ja en nee. Al twee weken geen zin om te koken (doe het wel natuurlijk) en dat was vóór de kerst. En nu na de kerst ook al niet. Het is niet dat we vettig gegeten hebben en veel ook al niet (verre van) maar ik denk vanwege de aanblik van al het eten. Geen frituur én niet koken; een salade.
Nu zal ik niet opsommen wat er zoal in zit, want ik wil niet in dit snackheiligdom vloeken, maar één ding kan wel, t.w. huid van de parelhoen op hoge temp in de oven tot een soort uitgebakken spek gebakken en verkruimeld. Vast ook lekker over friet, rijst, gebakken ei etc. Heerlijk.

Alleen, nu vraag ik me toch af of een friet er niet goed in zou gaan en dat we dus de auto pakken over de grens. Alleen, welke frituur is het omrijden nu echt waard? 🤔

Nen hollander met smaak? Straf.

hm, frietjes.. dat zal ergens voor vrijdag-zaterdag zijn ten vroegste. Tzijn kroketjes met kerst hier. (zelfgemaakte)
Waar in Poperinge ga jij eigenlijk achter je frieten?
Stefaan van Shuttle vind ik wel vrij goed, maar enkel in de week open. De Post vind ik ook wel lekker, en toffe madam die het uitbaat, maar veel te weinig zitplek, je moet al geluk hebben. Du Tram vind ik dan weer wat ongezellig, maar ook niet slecht anders. Die aan de overkant van de markt nog niet geprobeerd de laatste jaren, maar zou ook wel goed moeten zijn?
Ahja, en het Friethuisje, beste cheeseburgers van de streek imo, maar wat een boertig vrouwmens die dat uitbaat... Laatste keer had ik wel een vriendelijk jong koppel (?) en dat scheelde ook veel.

Ik denk van morgen eens 't Patatje nog wat rijker te maken, lang geleden dat ik er ben geweest, zeker niet voor de kwaliteit, maar je moet daar precies elke week komen om vriendelijkheid te krijgen.

Waar in Poperinge ga jij eigenlijk achter je frieten?
Stefaan van Shuttle vind ik wel vrij goed, maar enkel in de week open. De Post vind ik ook wel lekker, en toffe madam die het uitbaat, maar veel te weinig zitplek, je moet al geluk hebben. Du Tram vind ik dan weer wat ongezellig, maar ook niet slecht anders. Die aan de overkant van de markt nog niet geprobeerd de laatste jaren, maar zou ook wel goed moeten zijn?
Ik ga meestal naar Frituur Bazaar, die aan de overkant van de markt dus, vooral omdat ge online kunt bestellen en afhalen. is in orde vinnek. Ik blijf nooit ter plaatse eten. dus kan daar niet over oordelen.

Ik ga meestal naar Frituur Bazaar, die aan de overkant van de markt dus, vooral omdat ge online kunt bestellen en afhalen. is in orde vinnek. Ik blijf nooit ter plaatse eten. dus kan daar niet over oordelen.
De enige die ik nog moet doen dus. Ik zal het in mijn goede voornemens voor 2025 zetten. Ter plekke vond ik het daar vroeger ook wel dik in orde, smal gebouw, maar wel in 2 verdiepingen, dus zeker plaats genoeg.

Hier geen klagen over gesloten frituren: er waren er minstens 3 open; mijn vaste frituur was zelfs met kerst open, sluit enkel op 31/12.

Blijkbaar was het vorig jaar verschrikkelijk druk tijdens die periode, dit jaar viel precies goed mee qua drukte.

Jawel, hier zijn we weer!

Vrijdag was de voetbal al om 18u, dus lastig qua eten. Voor de match fondke gelegd met Domino´s pizza, en na de match per ongeluk gestopt bij een onbekende frietchinees. Kleintje met mayo en mexicano. Niet slecht, maar ook niet speciaal. Rest van de avond bleef iedereen ook uit mijn buurt.

Gisterenavond op de lappen en wegens tijdgebrek een diepvriespizza binnen gestoempt. S´ nachts thuis gekomen met mega goesting in curryworsten, dus fritketel aan en een 3-tal curryworsten binnen gestoken met een beetje friet.

Deze avond geen goesting in gezond, dus dan maar naar de frituur want volgende week zijn ze toe.
Kleintje, mayo, saté met extra kruiden en bbq burger.

Go cholesterol go!

De laatste van 2024, ik beloof het

IMG_4416.jpeg

Groot
Stoofvleessaus
Verse tartaar
Bicky
Ambiorix (veel te licht gebakken, sheez)
Vuurvreter

Gelukkig morgen voor de tweede dag op rij 100km op de gravelbike met Ghent Festive500. Woppa

En euhm, gelukkig nieuwjaar eh mannen!

De laatste van 2024 en de eerste van 2025. Iets wat niemand mij ooit nog kan nadoen.

Familiepak (delen)
Picanto
Lookworst special
Grizzly
Potje stoovleessaus
Potje tartaar
(andere vlezen en sauzen zijn voor vrouw en kinderen)

IMG_4451.jpeg

Hier was het vandaag normaal restjes dag. Ge kent het wel, vleesekes voor in die oliepotten, rauw groenten die der niet meer uitzien van naast die oliepotten te staan.
't vrouwtje was alles aan het klaarzetten voor het avondeten, kijkt naar mij en zegt: "daar ga ik nu toch niet meer gelukkig van worden ze Voidski. Precies meer zin in een frietje".
Voila, het jaar begonnen met de restjes in de groencontainer en 't buikske vol met een heerlijk Julienke.

Terug
Bovenaan